Darbo partijos nario Gintaro Tamošiūno pateiktos įstatymo pataisos numato, kad 1 toną sveriančio automobilio galia negalėtų viršyti 60 kW, 1,5 tonos – 90 kW ir t.t.
Vakariniame Seimo posėdyje už šios pataisos priėmimą po pateikimo balsavo visi 34 jame dalyvavę parlamentarai. Jai ypač pritarė buvęs lenktynininkas Stasys Brundza, priminęs ir „pažadinto žvėriuko“ avariją prie Vyriausybės – neva ten galingas automobilis buvo nesuvaldytas dėl nepatyrusio vairuotojo kaltės. Parlamentaras pamiršo, kad 7 žmonių sveikatos pareikalavusią avariją sukėlęs Arnoldas Ivanauskas jau turėjo 2 metų vairavimo stažą, tad jo ši pataisa nepaliestų.
Pagal 0,06 kW/1 kg normą, nepatyrusiems vairuotojams liktų neprieinami daugelis automobilių: ne tik BMW 325 ir kiti galingesni modeliai, bet ir nemažai „Honda Civic“ bei panašių modelių, kurie nėra galingi, tačiau sveria taip pat labai nedaug.
„O tai pareigūnai dabar turės didelius kalkuliatorius ir patikrinę, kas parašyta tech. pase, kilovatus padalins iš kilogramų, ir spręs ką su tuo jaunu vairuotoju daryti? O jei tech. pasas meluoja, reik gal patikrint kaip eina ta jo bemkė, ir jei per daug gerai eina, konfiskuoti?“, – šio projekto priėmimą, neslėpdamas ironijos, komentavo lenktynininkas Dominykas Butvilas.
Planuojama, kad įstatymo pataisa įsigaliotų 2017-ųjų sausio 1 d., tačiau jai Seimas dar turės pritarti pavasario sesijoje.