Siūloma numatyti, kad pradedantiems vairuotojams draudžiama vairuoti B kategorijos transporto priemones, kurių „galios ir masės be krovinio santykis didesnis kaip 0,06 kW/kg“.
Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius teigia, kad draudimas nepatyrusiems vairuoti galingus automobilius gali būti diskriminacinis.
„Aš nežinau, kaip automobilių pirkimo apribojimas derėtų žmogaus teisių požiūriu, kaip įsigijimą sieti su patirtimi. Sunku pasakyti, aš nesakau vienareikšmiškai, kad ne, bet negalėčiau pasakyti ir kad taip. Reikėtų platesnės diskusijos tam, kad įvertintume visus aspektus“, – žurnalistams pirmadienį sakė ministras.
Jis sakė, kad galingi automobiliai kartais gali padėti išvengti avarijos.
„Kai kada papildoma automobilio galia tam tikrose situacijose – lenkimo momentu, pavyzdžiui – gali būti pagalbininkas išvengiant avarijos. O kai kada ji gali būti kaip tik kaltininkas eismo įvykiui atsitikti“, – svarstė R.Sinkevičius.
Diskusiją dėl papildomų ribojimų jauniems ir nepatyrusiems vairuotojams atsinaujino po sekmadienį Vilniaus centre įvykusios avarijos, kai automobilis BMW įvažiavo į viešojo transporto stotelę ir sužalojo 7 ten buvusius žmones. Sužeistos nepilnametė ir 52 moteris gydomos reanimacijoje.
Manau, kad reikėtų galvoti apie eismo taisyklių žinojimo, propagavimo, atsakomybės diegimą – tą reikia pradėti nuo darželio
Anot ministro, svarbu eismo saugumui didesnį dėmesį skirti darželiuose, mokyklose.
„Manau, kad reikėtų galvoti apie eismo taisyklių žinojimo, propagavimo, atsakomybės diegimą – tą reikia pradėti nuo darželio, nuo mokyklos, mano supratimu, nepakankamai jauname amžiuje tie klausimai akcentuojami, neliko egzaminų, net ir saugaus eismo klasių daug kur nėra mokyklose, neliko tos patirties – gerosios ir blogosios. Taip kad norint pasiekti ilgalaikio avaringumo mažėjimo rezultatų, mano supratimu, tas turi prasidėti nuo labai jauno amžiaus. Susiformavusią asmenybę sunku pakeisti. Iš kitos pusės, prisiimkime ir sau kaltę – ar jūs, mes savo vaikams visada rodome teigiamą pavyzdį pereinant gatvę, vairuojant automobilį, elgiantis automobilyje tinkamai“, – kalbėjo R.Sinkevičius.
Jis dėstė, kad viena iš priemonių, kuri galėtų padėti sumažinti avarijų skaičių, yra vadinamieji alkolokai, kurie neleistų užvesti automobilio išgėrus.
„Tie vairuotojai, kurie buvo užfiksuoti vairuojantys neblaivūs, turėtų teisę pasirinkti – arba už savo pinigus įsigyti alkoloką – kitaip sakant sistemą, kuri neleidžia užvesti variklio, kol nepapūti į tam tikrą prietaisą ir kol neįsitikina automatika, kad tu eisi blaivus. Ir važiuojant tam tikru periodu turi papūsti, nes kitaip mašina nustos važiavusi. Jeigu nenori rinktis tokios sistemos, gali būti pasiūlyta ir profilaktinis gydymasis arba profilaktinis paskaitų kurso išklausymas ir bauda. Jeigu renkiesi tobulesnę sistemą kaip alkoloką – tada baudos dydis galėtų būti mažesnis ir teisių atėmimo periodas taip pat mažesnis. Žodžiu, svarstytinos įvairios priemonės“, – aiškino R.Sinkevičius.