Šiemet keisis valstybinių numerių formatas – pritarta Vyčio ženklo integravimui

Seimo narys Andrius Kupčinskas paskelbė, kad jo inicijuotas įstatymo projektas dėl Vyčio simbolio naudojimo automobilių valstybinių numerių ženkluose sulaukė parlamentarų palaikymo. Naujovė turėtų būti pradedama įgyvendinti nuo šių metų spalio 1 d.
Valstybiniai numeriai
Valstybiniai numeriai / „Regitra“ nuotr.
Temos: 1 „Regitra“

Europoje – ne pirmieji

Kaip teigė Andrius Kupčinskas, pagrindinis motyvas, lėmęs šią iniciatyvą buvo tai, jog prieš keletą metų mūsų šalies automobilių numeriuose nebeliko techninę apžiūrą liudijančių lipdukų. Dėl šios priežasties atsiradus daugiau laisvo ploto juose pasiūlyta naudoti papildomą simbolį – Vytį.

„Lietuvos automobilių valstybinių numerių šriftai yra vieni didžiausių ES šalyse. Daugelyje jų raidžių ir skaičių kombinacijos siekia septynis–aštuonis simbolius, tuo metu pas mus – tik šešis. Todėl Lietuvos automobilių valstybiniuose numeriuose yra pakankamai vietos, kurios užtektų tinkamai įterpti Vyčio ženklą. Šiuo metu mažiausiai penkiose ES valstybėse ir Šveicarijoje ant automobilių registracijos numerių naudojami valstybės tapatybės simboliai.

Neseniai teko dalyvauti diskusijoje apie šio projekto įgyvendinimą VĮ „Regitra“, kur buvo tik patvirtinta, jog svarbiausi darbai atlikti, nors ir turėta iššūkių. Šiek tiek užsitęsė procesai Lietuvos heraldikos komisijoje, kol galiausiai komisija iš gausybės variantų patvirtino, kaip turės būti tinkamai įkomponuotas Vytis, kad sumanymas šiemet virstų realybe. „Regitros“ skaičiavimais šie numeriai užims apie 90 proc. visų automobilių numerių Lietuvoje. Šiuo metu dar laukia viešieji pirkimai, kurių metu bus nuspręsta, kas įgis teisę gaminti naujo modelio numerius, o po jų – žalia šviesa naujo modelio valstybiniams numeriams“, – sakė Andrius Kupčinskas.

Keisis ir numerių kaina

Dar pernai, užsiminus apie numatomus pakeitimus, „Regitros“ generalinis direktorius Vaidas Dominauskas BNS teigė, kad automobilių, priekabų, motociklų, mopedų numerių ženklai skiriasi, tad įmonė pirks dizaino paslaugas sukurti numerių ženklų su Vyčiu vizualinius sprendimus.

„Reikia rasti sprendimus, kaip integruoti simbolį į numerio ženklus pagal įvairius jų tipus ir dydžius. Pavyzdžiui, dažniausiai iš JAV atkeliavusiems automobiliams naudojama labiau kvadratinė lentelė, kurioje vietos tarp simbolių praktiškai nėra, tad greičiausiai Vytis turėtų būti integruojamas apačioje. Vardiniuose ir elektromobiliams skirtuose numerio ženkluose apskritai nėra tarpų tarp simbolių, tad Vytis galėtų būti integruojamas tik priekyje“, – BNS sakė V. Dominauskas.

„Svarbu rasti ir tinkamą spaudos būdą, kuris būtų ne tik ilgaamžis, bet ir ženkliai neišdidintų numerio ženklų gamybos kaštų. Pavyzdžiui, Vytis galėtų būti spausdinamas kaip neatskiriama atspindinčios plėvelės dalis, kaip kad šiuo metu yra spausdinamas Europos Sąjungos ženkliukas ir skiriamasis Lietuvos ženklas (LT)“, – teigė jis.

„Regitros“ vadovas pripažino, kad dėl naujo simbolio keisis numerių kaina. Šiuo metu eilės tvarka išduodamų bendrųjų numerio ženklų rinkinys kainuoja 7,20 euro.

„Kadangi atsiras papildomas elementas, taip pat atsižvelgiant į situaciją rinkoje, tikėtina, kad kaina kis, tačiau viskas priklausys nuo viešųjų pirkimų bei tiekėjų pateiktų pasiūlymų. Beje, svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad ši naujovė bus taikoma tik naujai gaminamiems numerio ženklams. Tai reiškia, kad visi iki tol išduoti numerio ženklai liks galioti ir jų savininkai galės patys nuspręsti, ar juos nori pasikeisti“, – pabrėžė V. Dominauskas.

Įstatymo pataisa dėl Vyčio įsigalios 2023 metų spalio 1 dieną. Per metus „Regitra“ vien bendrųjų numerio ženklų išduoda apie 200 tūkstančių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis