Pastebima, kad dabartinės įstatymo nuostatos nepadeda sutramdyti piktybiškų pažeidėjų, bet taip pat sukelia papildomų nuostolių nesusijusioms trečiosioms šalims – automobilių nuomos ar lizingo bendrovėms, kurių transporto priemonės yra konfiskuojamos.
Dabartinė įstatymo redakcija turi trūkumų, nes vietoje to, kad nubaustų išgėrusį vairuotoją, ji perkelia atsakomybę ant automobilio savininko, kuris dažnu atveju gali būti visiškai nesusijęs su kaltininku.
„Dabartinė įstatymo redakcija turi trūkumų, nes vietoje to, kad nubaustų išgėrusį vairuotoją, ji perkelia atsakomybę ant automobilio savininko, kuris dažnu atveju gali būti visiškai nesusijęs su kaltininku.
Pavyzdžiui, jeigu vairuotojas išgėręs važiuoja išsinuomotu ar lizingo būdu įsigytu automobiliu, didžiausių nuostolių patiria nuomos ar lizingo bendrovės – valstybė konfiskuoja jų automobilius, o vairuotojui pritaikoma įprasta bauda. Tokiu būdu įstatymo efektas prasilenkia su numatyta jo paskirtimi – nubaudžiama nesusijusi trečioji šalis, o ne tramdomas išgėręs vairuotojas“, – aiškino Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentė Asta Bagdonavičienė.
Seimui pateiktoje įstatymo pataisoje numatoma, kad automobilių nuomos ar lizingo veikla besiverčiančių juridinių asmenų transporto priemonė galėtų būti konfiskuota tik tuo atveju, jeigu perleisdamas transporto priemonę pažeidėjui ar kitiems asmenims šis juridinis asmuo žinojo, kad transporto priemonė bus naudojama administraciniam teisės pažeidimui daryti.
„Toks siūlomas įstatymo pakeitimas nėra naujiena – kaimyninėse šalyse, pavyzdžiui Latvijoje, Lenkijoje, įstatymai dar liberalesni ir automobilių nuomos ar lizingo bendrovių automobiliai negali būti konfiskuojami jokiais atvejais“, – teigia A. Bagdonavičienė.
Nauji įstatymo pakeitimai, kaip teigia Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentė, ištaisytų dabartinius teisės aktų trūkumus ir būtų naudingi visai automobilių nuomos ir lizingo rinkai, paskatintų jos atsigavimą ir plėtrą.
Dabar nuomos ir lizingo bendrovės turi ant savo pečių prisiimti riziką, kad jų automobilis bet kada gali būti konfiskuotas.
„Dabar nuomos ir lizingo bendrovės turi ant savo pečių prisiimti riziką, kad jų automobilis bet kada gali būti konfiskuotas. Nuo tokių nuostolių nedraudžia ir draudimo kompanijos. Todėl daug įmonių atsisako automobilių nuomos ar lizingo verslo arba turi nustatyti aukštesnes paslaugų kainas, nes bijo patirti neplanuotas išlaidas. Priėmus įstatymo pakeitimus tikėtina, kad automobilių nuomos kainos taptų konkurencingesnės, verslą mažiau slėgtų galimi nuostoliai, o į valstybės biudžetą būtų surenkama daugiau mokesčių“, – sakė A. Bagdonavičienė.
Naujasis įstatymas, kaip numato Lietuvos autoverslininkų asociacija, pagerintų verslo aplinką visoms skaidriai veikiančios nuomos ir lizingo bendrovėms.
O vartotojai turės galimybę nuomotis naujus automobilius palankesnėmis sąlygomis. Prognozuojama, kad šalies keliuose padaugėtų naujų ir techniškai tvarkingų automobilių, kas prisidėtų didinant saugumą šalies keliuose ir mažinant aplinkos taršą.