Tiesa, 15min/Gazas duomenimis, tai - ne vienintelis išmanus šviesoforas Vilniuje. Panašus įrengtas ir Santariškėse šalia ligoninės.
TAIP PAT SKAITYKITE: Santariškėse – naujas išmanus greičio matuoklis ir šviesoforas pėsčiųjų perėjoje
„Neseniai sužinojau, kad pėsčiųjų perėja, esanti Vilniuje, Kalvarijų g. 294, yra suprogramuota taip, kad jei kas nors iš vairuotojų viršija leistiną greitį, visai gatvei yra uždegama raudona šviesa. Taip stabdomas visas automobilių srautas, nors aplink nėra nė vieno pėsčiojo.
Aš pavadinau jį šviesoforas-auklėtojas. Juokinga ir tai, kad niekas realiai nesupranta, dėl ko užsidegė raudonas signalas.
Mano klausimas: tai teisinga ir logiška? Juk raudona šviesa užsidega kas minutę. Kodėl nepastačius tiesiog greičio radaro, kodėl yra trukdomas eismas visoje gatvėje? Raudona šviesa automobilių srautui turi užsidegti, kuomet pėsčiasis paspaudžia mygtuką priėjęs prie perėjos.“
Skaitytojas dabar egzistuojančią tvarką vadina nesąmone, nes visas automobilių srautas stabdomas be reikalo.
Išmanusis šviesoforas
15min kreipėsi į Vilniaus eismo organizavimo skyriaus vadovą Tomą Kamaitį. Jis patvirtino, kad Kalvarijų gatvėje iš tikrųjų veikia išmanusis šviesoforas. Pėsčiųjų perėjos zonoje šioje vietoje radarais matuojamas greitis. Jei bent vienas automobilis, artėdamas prie pėsčiųjų perėjos, leistiną greitį viršija, automobiliams automatiškai įjungiamas raudonas šviesoforo signalas. Tokios priemonės tikslas – pėsčiųjų saugumas ir greičio mėgėjų perauklėjimas.
Savivaldybės paaiškinimas: kaip veikia išmanusis šviesoforas
Savivaldybė Ignui situaciją paaiškino taip.
Šioje išmanioje pėsčiųjų perėjoje raudonas šviesoforo signalas įjungiamas dviem atvejais: kai pėstieji nuspaudžia pėsčiųjų mygtuką arba sankryžoje esantis greičio fiksavimo įrenginys nustato viršytą leistiną greitį.
Iš greičio fiksavimo įrenginio gauta informacija perduodama užprogramuotam šviesoforų valdikliui, kuris iš karto užbaigia leistiną (žalią) šviesoforo signalą transportui ir kelioms sekundėms įjungia draudžiamą (raudoną) šviesoforo signalą.
Tokiu būdu, atsižvelgiant į eismo įvykių statistiką, prevenciškai mažinamas avaringumas ir didinamas saugumas minėtoje vietoje.