Pakeistos „A juostos“ Vilniuje
Jei eismo juosta pažymėta raide „A“, kelio ženklas „Eismo juosta maršrutiniam transportui“ leidžia važiuoti išskirtinai tik maršrutiniam transportui. Pavyzdžiui, sostinės Kalvarijų gatvės ir Konstitucijos prospekto A juostos nuo rugpjūčio skirtos tik viešajam transportui, jos žymimos raide A. Elektromobilių vairuotojai, dviračiai, mopedai ir t.t. važiuoti tokiomis juostomis negali.
Kaip tai veikia elektromobilių plėtrą
Elektromobilumo ekspertas, „Volkswagen“ prekės ženklo vadovas Baltijos šalyse Justas Nekrošius teigia, kad daugiausiai elektromobilių plėtrą lemia valstybės finansinė parama bei krovimo infrastruktūra. „Bendraudamas su elektromobiliais besidominčiais klientais, didmiesčių gyventojais, juos ne kartą girdėjau minint ir galimybę važiuoti A+ eismo juostomis. Miestas turėtų skatinti, kad į miesto centrą labiau „plūstų“ aplinkos neteršiantys ir tylūs elektromobiliai. Remdamasis Norvegijos patirtimi galiu pasakyti, kad lengvatos keltams, įvažiavimams ir važiavimas miestais yra vienos svarbiausių priemonių, prisidedančių prie elektromobilių populiarinimo.
Taigi, A+ juostų plėtra turėtų didelį poveikį ir, viliuosi, kad savivaldybės dar prie to sugrįš artimiausiu metu arba bus priverstos sugrįžti ateityje“, – sakė J.Nekrošius.
Nori išvengti viešojo transporto vėlavimų
Tokių priemonių imtasi norint išvengti viešojo transporto vėlavimų, padidinti jo greitį bei pagerinti eismo saugumą. Kitaip tariant, miesto valdžia parodė, kad prioritetas yra viešasis transportas. Tuo, be abejo, nepatenkinta ir elektromobilių vairuotojų bendruomenė, ir taksi vairuotojai.
KLAUSKITE: Klausimus apie eismą siųskite gazas@15min.lt
Kartu su nauju „A“ juostų ženklinimu Kalvarijų–Žvalgų g., Kalvarijų–J. Treinio g., Kalvarijų–Apkasų g. ir Konstitucijos pr.–Lietuvos statutų g. rugsėjį atsiranda viešajam transportui skirtos papildomos sekcijos – baltos spalvos rodyklės.
Kam jos reikalingos? Tokie papildomi šviesoforai (vieno kaina apie 226 Eur + PVM) leidžia išnaudoti galimą ciklo laiką, kai per pagrindinę gatvę neina pėstieji, o transportas važiuoja iš šalutinės gatvės. Kitaip tariant, tokiu būdu padidinamas leidžiamo signalo laikas viešajam transportui, nebloginant eismo reguliavimo kitiems eismo dalyviams.
Kas gali važiuoti A+ juostomis
A+ juostomis, kurių Vilniuje sumažėjo (jas keičiant A juostomis), be viešojo transporto, taip pat gali važiuoti dviračiai, mopedai ir lengvieji keturračiai, neįgaliųjų automobiliai, o jei nurodyta papildomai – motociklai, taksi, automobiliai, kuriuose važiuoja keturi ir daugiau eismo dalyvių, elektromobiliai.
Dėl šios priežasties, norėdama užtikrinti sklandų viešojo transporto eismą, nuo rugsėjo sostinės policija nusprendė dažniau fiksuoti Kelių eismo taisyklių pažeidimus, kai „A juosta“ važiuoja tos transporto priemonės, kurios nuo šiol neturi tokios teisės. Pareigūnai naudoja fotoaparatus. Ar daug pažeidėjų nubaudė per pirmąją rugsėjo savaitę?