Pasak Klaipėdos kelių policijos viršininko Mindaugo Džermeikos, policininkai nuolat sulaukia kelininkų nusiskundimų, kad automobilių vairuotojai ignoruoja kelio darbų vietose įvedamus papildomus greičio reikalavimus.
„Vykdant kelių remonto darbus ar šienaujant žolę, kelininkai turi teisę įrengti atitinkamus greičio ribojimo ženklus, įpareigojančius vairuotojus sumažinti greitį. Nepaisant to, tiek mes, tiek kelininkai pastebi, kad vairuotojai nepaiso šių apribojimų ir toliau važiuoja dideliu greičiu, sukelia pavojų kelininkų ir kitų eismo dalyvių sveikatai. Todėl spalį – saugaus eismo mėnesį – glaudžiau bendradarbiausime su AB „Kelių priežiūra“ ir skirsime papildomą dėmesį Vakarų Lietuvoje esančioms zonoms, kuriose vyksta kelio darbai“, – sako M. Džermeika.
Greitį viršija net du ar tris kartus
Anot „Kelių priežiūros“ Vakarų regiono vadovo Algmino Šmito, noras stiprinti partnerystę su kelių policija gimė siekiant užtikrinti savo darbuotojų saugumą ir pamačius tikrąjį problemos mastą, kuomet eksperimento būdu buvo išmatuotas kelių remonto ruožuose važiuojančių automobilių greitis.
„Mūsų darbuotojai dirbdami keliuose, ypač valstybinės reikšmės greitkeliuose arba automagistralėse, kur leistinas greitis siekia 120-130 km/h, jaučiasi nesaugiai.
Padarę eksperimentus, įsitikinome, kad dažnas vairuotojas nepaiso atitinkamoje zonoje įvedamo greičio ribojimo. Pavyzdžiui, ruože, kuriame leidžiama važiuoti vos 70 km/h, stebėjome automobilius, dvigubai ar bene trigubai viršijančius leistiną greitį. „Rekordininkas“ važiavo net 194 km/h greičiu, – teigia A. Šmitas.
„Rekordininkas“ važiavo net 194 km/h greičiu.
Kadangi spalio 13-ąją dieną minėsime Europos saugaus eismo dieną, būtent šį mėnesį nusprendėme inicijuoti socialinę akciją „Saugus greitis – saugūs kelininkai“. Jos metu pareigūnai intensyviau rūpinsis saugumo užtikrinimu Vakarų regiono keliuose, kuriuose vykdome kelių priežiūros darbus“.
Neišvengta ir tragiškų eismo įvykių
Pasak M. Džermeikos, pareigūnai šios problemos mastu įsitikino dar birželio mėnesį vykdyto glaudesnio bendradarbiavimo su kelininkais metu.
„Įrengę mobilų greičio matuoklį „trikojį“ remontuojamame kelyje Nr. A1 (Vilnius – Kaunas – Klaipėda) 283 ir 300 km., per 2 dienas užfiksavome 697 greičio viršijimus. Tarp jų – ir tokie kelių eismo taisyklių pažeidimai, už kuriuos vairuotojai neteko ir teisės vairuoti automobilį.“
Anot „Kelių priežiūros“ Vakarų regiono vadovo, saugaus greičio nesilaikymas vietose, kuriose vyksta kelio remonto darbai, šiemet išprovokavo ne vieną incidentą, kuriame nukentėjo įmonės turtas.
„Ignoruodami kelio ženklus, vairuotojai dažnai apgadina kelyje dirbančią techniką, nuverčia kelio ženklus, įvažiuoja į stovinčias ženklinimo priekabas. Per pastarąjį sezoną fiksavome nuo 1 iki 3 panašių incidentų per savaitę. Taip pat pastebime, kad vairuotojai ne tik viršija greitį, bet ir nevengia naudotis mobiliaisiais telefonais, kitais būdais mažina savo koncentraciją kelyje. Tai gali lemti itin skaudžias pasekmes, – sako A. Šmitas.
Klaipėdos kelių policijos viršininkas pratęsia, kad pastaraisiais metais šiuose ruožuose neišvengta ir eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės.
„Tai tik patvirtina, kad kelių eismo taisyklių laikytis būtina visada, nes vairuotojai yra atsakingi ne tik už savo, bet ir už artimųjų ar kitų eismo dalyvių gyvybes.“
Įrengs trikojus, tikrins vairuotojų blaivumą
Anot Klaipėdos kelių policijos viršininko, policija, įsiklausiusi į kelininkų rekomendacijas, pritaikys atitinkamas saugumo užtikrinimo priemones kelių remonto zonose, kuriose greitis viršijamas dažniausiai.
„Spalio mėnesį tam tikruose Vakarų Lietuvos regiono ruožuose, kuriuose vyksta kelio darbai, pasitelksime trikojus greičio matuoklius, rankinius greičio matuoklius, vykdysime blaivumo patikrinimus alkotesteriu, taip pat atkreipsime dėmesį į didžiagabarites ar sunkiasvores transporto priemones bei jų junginius, jomis vežamus krovinius – tikrinsime, ar nepažeidžiamas maksimalus leistinas transporto priemonės svoris.
Nors suprantame, kad šią problemą reikia spręsti keliant šalies vairavimo kultūrą ir auginant eismo dalyvių sąmoningumą, tokio tikslo įgyvendinimas trunka ne vienerius metus. Todėl tikimės, kad pasitelkę minėtas trumpalaikes priemones, atkreipsime vairuotojų dėmesį į šios problemos mastą ir užtikrinsime maksimalų visų eismo dalyvių saugumą“, – teigia pareigūnas.