Daugiau apie eismą ir automobilius - rubrikoje Gazas.lt
Taryba pritarė sprendimui dėl rinkliavos didinimo, nors diskusijų nei komitetuose, nei tarybos posėdyje netrūko. Balsavimą nulėmė pozicijos atstovai, nes opozicija balsavo prieš.
Įkainiai diferencijuoti
Projektas pateiktas su tam tikrais pakeitimais, kuriuos pristatė savivaldybės atstovas Ilja Karužis.
Mėlynojoje zonoje valandos įkainis už automobilio stovėjimą kyla nuo 2,5 iki 3,5 euro už pirmą valandą, o antra ir tolimesnės valandos jau kainuos po 4 eurus.
Keičiasi tvarka ir elektromobiliams, kurie mėlynojoje zonoje nemokamai galės stovėti tik pirmą valandą. Antrąją valandą teks sumokėti 3,5 euro, o už trečią ir tolesnes valandas – po 4 eurus.
Zona apmokestinama visą parą (24/7).
Gyventojams mokestis irgi keisis, jiems bazinis valandos mokestis numatytas 3,5 eurų, pagal tai skaičiuojamas ir metinis mokestis. Pirmasis leidimas metams jiems brangs nuo 43 iki 69, antrasis – nuo 52 eurų per mėnesį (arba 624 eurai per metus) iki 66 eurų per mėnesį (792 eurai per metus).
Raudonojoje zonoje parkavimas brangs nuo 1,5 iki 2,5 euro, geltonojoje – nuo 0,6 iki 1 euro, žaliojoje – nuo 0,3 iki 0,5 euro. Elektromobiliai visose šiose zonose bus ir toliau neapmokestinami.
Taip pat pritarta leisti apmokestinti automobilių statymą gyvenamųjų namų kiemuose, jeigu to pageidauja namo gyventojai. Pagal projektą, už tokį sprendimą turėtų balsuoti daugiau nei pusė namo gyventojų.
Tokiu atveju gyvenamojo namo kiemas būtų paskelbtas baltąja zona, kur automobilio statymas kainuotų 0,2 euro už valandą. Šios surinktos lėšos būtų pervestos kaimynijų programai.
Taip pat numatyta, kad įkainiai bus persvarstomi kas dvejus metus, nors esą tai nebūtinai reiškia, kad jie ir didės.
Prie sprendimo pasiūlyti ir protokoliniai įrašai apie tai, kad bus prašoma savivaldybės administracijos svarstyti viešojo transporto trasų išplėtimą į Senamiesčio prieigas. Lauko kavinėms siūloma leisti veikti visus metus, bet šaltuoju metų laiku nerinkti rinkliavos už tai.
Verslo problemos
Opozicijos atstovai tokiems siūlymams nepritarė nuo pat šio klausimo pirmojo pristatymo.
Kaip tarybos posėdyje kalbėjo „Laisvės ir teisingumo“ frakcijos seniūnas Vydūnas Sadauskas, niekas neprieštarauja pačiam įkainių didinimui, tačiau esą šiuo atveju toks didelis padidinimas yra nepagrįstas.
„Verslas Senamiestyje ir taip susiduria su daugybe iššūkių, o siūlomas parkavimo įkainio didinimas dar labiau sumažins klientų srautus. Tai gali būti pražūtinga toms įmonėms, kurios nuomojasi patalpas šioje miesto dalyje“, – teigė jis, pabrėždamas, kad užtenka praeiti Senamiesčiu ir aiškiai matyti, kad pilna nuomojamų patalpų ir šiai miesto daliai reikia daugiau gyvybės bei dėmesio.
Jis paminėjo ir tai, kad problema yra ne trumpalaikis stovėjimas Senamiestyje, o tai, kad vietų labai trūksta gyventojams.
„Tokio pasiūlymo palaikyti negalime, nes tai pakenks Senamiesčio konkurencingumui“, – teigė V.Sadauskas.
Aleksandras Nemunaitis akcentavo, kad pirmiausia reikėtų žiūrėti į skaičius, kiek kieno automobilių turime piko metu, vidury dienos, brangiausiose zonose. Kadangi itin didelę dalį tų vietų užima būtent gyventojų automobiliai.
„Mes neįvertiname, kokią įtaką tai darys verslui. Girdime iš Kauno, kaip skundžiasi ten verslininkai. Mes net nekviečiame verslo atstovų“, – kalbėjo A.Nemunaitis.
Opozicijai irgi priklausančios Socialdemokratų frakcijos atstovas Povilas Pinelis pabrėžė, kad nėra sąžiningai pasakoja, jog tai tik noras daugiau surinkti rinkliavos: „Didės atskirtis tarp vilniečių, nes centrinė miesto dalis taps tik turtingųjų getu.“
Jis akcentavo, kad automobilius statyti Senamiestyje galės tik čia turintys nekilnojamojo turto arba verslo atstovai.
Siūlė matyti problemą
Sprendimą palaikęs „laisvietis“ Remigijus Šimašius vis dėlto kritiškai vertino patį klausimo pristatymą – esą JUDU nepakankamai gerai parengė problemos analizę.
Kitas valdantiesiems priklausantis konservatorių frakcijos atstovas Vytautas Budreika irgi teigė, kad klausimas nėra iki galo tinkamai parengtas, vis dėlto problema yra ir ją reikia spręsti. Jis taip pat ragino nemanyti, kad vien su automobiliais susijusi verslo Senamiestyje sėkmė.
Juk esą eismas uždraustas dalyje Vilniaus g., Savičiaus gatvėje, o ten gyvenimas verda.
Varšuva gali, o Vilnius ne?
Po balsavimo kalbėję keli tarybos nariai dar kartą pabrėžė savo nepalaikymą tokiam sprendimui.
„Taip, problema yra, ją reikia spręsti, todėl manau, kad negalima visko perkelti ant mūsų gyventojų pečių.
Mes galbūt fantazijos neturime priimti tinkamą sprendimą. Štai du miestai iš V raidės – Varšuva, Viena, atsisako parkavimo mokesčio šeštadienį ir sekmadienį, jie sugeba tvarkytis, manau. Mes pripratę arba uždrausti, arba pakelti kainas. Draudžiame, keliame kainas, kad tik gyventojams būtų sunkiau ir blogiau, – kalbėjo Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos frakcijos narys Jaroslavas Kaminskis.
Į tai atsakydamas R.Šimašius priminė, kad Lenkijoje buvusi šalies valdžia, kai valdė "Teisės ir teisingumo" partija, uždraudė miestams rinkti parkavimo rinkliavą šeštadieniais ir sekmadieniais. O miestai esą iki šiol beldžiasi siekdami teisę tą rinkliavą tuomet rinkti atgauti, tik naujoji valdžia to sprendimo irgi dar nepakeitė.
A.Nemunaitis papriekaištavo dar kartą, kad su verslu diskusijos nebuvo. Bet čia esą dalis verslo laimės – tarkim, prekybos centrai, kurie turi nemokamas aikšteles.
Jis minėjo ir tai, kad brangs parkavimas tiems, kurie atvažiuos į filharmoniją, teatrus, bažnyčias ar tiesiog atsigerti kavos kur nors miesto centre.