Kelionės trukmę pradėjome skaičiuoti, kai įvažiavau į Užubalius. Tačiau svarbu paminėti, kad dar prieš tai Ukmergės gatvėje, ties posūkiu link Užubalių, spūstis buvo tiek rugpjūtį, tiek rugsėjį. Skyrėsi tik spūsties ilgis – rugsėjį ji buvo ilgesnė. Čia susikerta keli automobilių srautai: vieni, kaip ir aš, grįžta į Vilnių, kiti važiuoja nuo Užubalių, o kiti šios gyvenvietės link.
Apsisukusi ir išvažiavusi atgal į Vakarinį aplinkkelį, džiaugiausi, kad automobilių srautas pakito nežymiai, tad galėjau ramiai važiuoti pastoviu greičiu. Visgi pasidžiaugiau tik iki aplinkkelyje esančio tunelio. Ši vieta ne veltui vadinama „butelio kakleliu“.
Išsiskiriant keliams link Gariūnų ir Oslo g. teko sustoti ir, kaip paaiškėjo, – ilgam. Dar tunelyje prasidėjusi spūstis tęsėsi iki pat Savanorių pr. žiedo.
„Butelio kaklelyje“ gelbsti vairuotojų supratingumas
Pavažiavus truputį toliau, eismas dar labiau sulėtėjo. Ir sulėtėjo dėl mūsų, kurie atvažiavome iš aplinkkelio pusės, kaltės. Mums stengiantis persirikiuoti iš Vakarinio aplinkkelio į Oslo g., eismas kone sustojo. Vieni stengėsi persirikiuoti anksčiau, kiti – vėliau. Nemažas automobilių srautas atvažiuoja ir nuo Lazdynų ligoninės pusės, todėl tai dar labiau apsunkina judėjimą. Visgi šioje vietoje vairuotojai gan tolerantiški ir supratingai praleidžia automobilius, įvažiuojančius iš šalutinio kelio.
Riedėjome ir trūkčiojome iki pat įvažiavimo į Savanorių (vadinamąjį, Gerosios vilties) žiedą. Tačiau dar prieš tai teko praleisti automobilius, atvažiavusius iš Laisvės prospekto. Pastarieji, norėdami kilti į Tūkstantmečio g. viaduką, privalėjo persirikiuoti, tad eismas pirmoje juostoje dar labiau sulėtėjo. Visgi netrukus teko visai sustoti ir kartu su kitais vairuotojais laukti galimybės įvažiuoti į Savanorių žiedą.
Žiede – net du pavojai ir visos sąlygos pažeisti KET
Eismas žiede reikalauja išskirtinio dėmesio, mat šioje vietoje vairuotojai grubiai pažeidžia taisykles net dviejose vietose. Pirmoji – išvažiavimas atgal į Tūkstantmečio gatvę.
Svarbi taisyklė – važiuojantieji pirmąja eismo juosta ties šiuo išvažiavimu gali rinktis: toliau važiuos žiedu ar suks link Tūkstantmečio g. Tačiau važiuojantieji antrąja žiedo eismo juosta gali tik toliau važiuoti žiede. Visgi važiuojantieji antrąja juosta drastiškai suka link minėtojo išvažiavimo taip sudarydami avarinę situaciją važiuojantiems pirmąja juosta.
Antrasis toks pat pavojus tyko prie išvažiavimo link Savanorių pr. Čia pasirinkimai apsikeičia vietomis: važiuojantieji pirmąja juosta gali tik išvažiuoti iš žiedo, o važiuojantieji antrąja – toliau važiuoti žiedu arba sukti link Savanorių pr. Visgi, kaip aiškiai galite matyti vaizdo įrašuose, tiek rugsėjį, tiek rugpjūtį vairuotojai važiavę pirma juosta neišvažiuoja iš žiedo ir taip sudaro avarinę situaciją iš antrosios eismo juostos link Savanorių pr. išvažiuojantiems vairuotojams.
Užtrukome perpus ilgiau
Lyginant rugpjūčio ir rugsėjo važiavimus skirtumas pasijautė su kaupu. Retai rytais važiuoju pro Oslo g. viaduką, todėl ten susidariusi spūstis tikrai nustebino. Ypač lyginant su rugpjūčio mėnesiu, tuomet net neteko stabtelėti. Rezultatai taip pat aiškiai rodo, kad dabar iš namų reikėtų išvažiuoti tikrai anksčiau. Mat rugpjūtį važiuodama nuo Užubalių užtrukau 16 min. 25 sek., o rugsėjį – 24 min. 41 sek. Bendras kelionės trukmės skirtumas – 8 min. 16 sek.
Dar vieną 15min projekto eksperimentą skaitykite pirmadienį. Per Ukmergės g. važiuosime nuo prekybos centro „Bigas“, leisimės į Geležinio Vilko g. ir stebėsime, per kiek laiko pavyks pasiekti Savanorių prospektą. Galiu išduoti, kad šiame maršrute prireikia išskirtinės kantrybės.