„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Spūstys sugrįžta: kaip jų išvengti ar bent trumpiau jose kankintis

Nuo rugsėjo 1 d. dalies įmonių darbuotojai, o taip pat ir moksleiviai bei studentai grįžo į įprastas darbo, mokymosi ir studijų vietas. Anot JUDU (SĮ Susisiekimo paslaugos) Eismo valdymo centro vadovo Aleksej Apanovič, apie jų sugrįžimą „praneša“ išaugę automobilių ir viešojo transporto keleivių srautai.
Didžiulė spūstis Vilniuje, Žirnių gatvėje
Didžiulė spūstis Vilniuje, Žirnių gatvėje / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Prognozuojame, kad šį rugsėjį transporto priemonių skaičius bus panašus į pernai ir išaugs apie 11-14 proc., o viešojo transporto keleivių srautai šiuo sezonu bus vidutiniškai 520 tūkst. kelionių per darbo dieną, t. y. apie 17 proc. daugiau nei vasaros sezonu“, – sako A. Apanovič.

JUDU (SĮ Susisiekimo paslaugos) specialistai, vardan sklandesnio ir patogesnio judėjimo mieste, rudeniui ruošiasi iš anksto: ypatingas dėmesys buvo skiriamas viešojo transporto infrastruktūrai ir svarbiausiems eismo valdymo įrankiams – sankryžoms ir jų šviesoforams.

„Tam, kad viešasis transportas judėtų greičiau link bene pagrindinio susisiekimo taško – stoties, Kauno gatvėje vakarinio piko jau įjungiamos specialios programos. Taip pat įdiegti 6 viešojo transporto šviesoforai, kurie jam suteikia pirmenybę pravažiuoti sankryžas greičiau ir taip sumažinti keleivių kelionės laiką. Taipogi, eismo valdymo inžinieriai atliko papildomus pakeitimus sankryžose, kad pagerintų darbo režimų sinchronizaciją jų persijungimo metu ir vairuotojams laukimo trukmė būtų kiek įmanoma optimalesnė. O, kad spūsčių susidarytų kiek įmanoma mažiau – modernizuotos 8 sankryžos, jų pakeitimai padės didinti transporto srautų pralaidumą ir eismo dalyvių saugumą kelyje“, – vardija Eismo valdymo centro vadovas.

Kaip mažinti spūstis? Ragina būti sąmoningais, nepamiršti laikytis taisyklių


Intensyviausiomis gatvėmis išliks pagrindinės miesto susisiekimo ašys – Ukmergės g., Geležinio Vilko g., Ozo g., Kalvarijų g. T. Narbuto g., Oslo g., Pilaitės pr. Per parą šias gatves kerta nuo 70 iki 120 tūkst. transporto priemonių.

Siekiant išvengti nelaimingų atsitikimų kelyje, specialistai vairuotojams pataria:

  • Koncentruokite dėmesį, neužsiimkite pašaliniais veiksmais vairuodami, neviršykite greičio, sustokite prie perėjų.
  • Laiku reaguokite į šviesoforo signalus, iš anksto pasirinkite reikiamą eismo juostą ir nesirikiuokite kaskart, kai kitoje juostoje pradeda judėti automobiliai. Toks manevravimas sukelia papildomas prastovas, išauga eismo įvykių tikimybė, sumažėja pralaidumas.
  • Judėjimui mieste rinkitės viešąjį transportą, dviračius, keliones pėsčiomis ar kitus alternatyvius būdus. Jei judate automobiliu, išbandykite vieną iš keturių „Statyk ir važiuok“ aikštelių bei kelionę tęskite viešuoju transportu.
  • Automobiliu judėkite atsakingiau ir aplinkai draugiškiau. Nekeliaukite po vieną, planuokite bendras keliones su šeimos nariais, kolegomis. Jei vidutinis automobilio užpildymas siektų bent 2,5–3 asmenis, gatvėse transporto galėtų sumažėti kone dvigubai.
  • Be reikalo neužimkite prie ugdymo įstaigų įrengtų trumpų sustojimo vietų „Tėvelių stotelių“ („Kiss &Ride”), skirtų greitai ir saugiai išleisti ar pasiimti vaikus.
  • Įvykus eismo įvykiui, taupykite visų eismo dalyvių laiką. Jei įvykio aplinkybės pakankamai aiškios, rekomenduojama deklaracijoje nusibraižyti schemas, vairuotojams pasirašyti ir esant galimybei patraukti transporto priemones į šalikelę ar netoliese esančią stovėjimo aikštelę. Taip saugiai užpildysite likusią informaciją ir netrikdysite kitų eismo dalyvių judėjimo.
  • Taip pat informacija apie eismą – eismo įvykius, transporto spūstis ir pan., kviečiame stebėti „Waze“ programėlėje.

JUDU atsakinga už viešojo transporto paslaugų organizavimą, automobilių stovėjimo infrastruktūrą mieste ir darnių keliavimo būdų skatinimą. Viešojo transporto paslaugomis 2022-aisiais kasdien naudojosi daugiau kaip 170 tūkst. keleivių, kurie keliones troleibusu ar autobusu pernai įvertino 8,32 balais iš 10, o tai – aukščiausias įvertinimas nuo 2019-ųjų. Įmonė taip pat užtikrina sklandų miesto eismo organizavimą ir kartu su Vilniaus miesto savivaldybe diegia inovatyvius sprendimus, kuriančius vaikštomą miestą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs