„Didžioji dalis Lietuvos daugiabučių statyti sovietiniu laikotarpiu, kuomet buvo privalu 20-iai butų įrengti vos vieną parkavimo vietą. Nors automobilių skaičius yra išaugęs ir jiems stovėjimo vietų dabar įrengiama nepalyginamai daugiau, tačiau ir naujuose rajonuose vairuotojai po darbo suka ratus. Tam yra įvairių priežasčių: šeimoje turima ne po vieną automobilį, savo laiku neišsipirkta požeminė stovėjimo vieta, automobilį pastatė svečias ar svečiai“, – sakė BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.
Avariją sukelia kas dešimtas
Draudimo bendrovės duomenimis, kas dešimtas vairuotojas statydamas automobilį yra pakenkęs ir kito, ir savo paties automobiliui, o kas penktas yra užkabinęs kitą automobilį durelėmis. Dažniausiai statant automobilį padaryta žala siekia iki poros šimtų eurų, tačiau pasitaiko atvejų, kai peržengiamos ir keturženklės, 1000 eurų viršijančios sumos.
„Įsišaknijęs vairuotojų noras žūtbūt pasistatyti automobilį po langais yra pagrindinė tokių žalų priežastis. To galima išvengti automobilį pastačius kad ir šiek tiek toliau nuo savo laiptinės, tačiau saugiai, taip, kad jis netrukdytų eismui. Jei situacija kieme išties labai sudėtinga, verta svarstyti ir vietos saugomoje aikštelėje išsipirkimo galimybę. Būsite tikri, kad visada turėsite kur saugiai palikti savo transporto priemonę“, – patarė A.Žiukelis.
Jei visgi randate iš pažiūros tinkamą stovėjimo vietą kieme, specialistas pataria įvertinti visas aplinkybes.
„Statant automobilį reikia įvertinti, ar bus pakankamai vietos išlipti, ar neužstatysite kitų automobilių. Pasitaiko atvejų, kai transporto priemonės paliekamos stovėti taip, kad išvažiavimas užblokuojamas ar apsunkinamas. Jei tokioje vietoje stabtelite trumpam, būtinai palikite savo telefono numerį matomoje vietoje, kad kaimynas su jumis galėtų susisiekti. Tačiau iš esmės pirmiausia reiktų galvoti, ne apie tai, kaip patrauksite automobilį, jei reikės, bet stengtis tokių situacijų išvengti“, – sakė A.Žiukelis.
Dar viena žalų daugiabučių kiemuose kategorija – piktybiškai apgadinti automobiliai.
„Iš „Kasko“ draudimu transporto priemonę apdraudusių asmenų neretai gauname informacijos apie piktybiškai subraižytus automobilius, ant stogo ar kapoto numestas plytas ar net pradurtas padangas. Dažniausiai tokių nekonvencinių priemonių imasi tie vairuotojai, kurie įsitikinę, kad kažkuri stovėjimo vieta jiems priklauso pagal nerašytą susitarimą ir jei kuris kaimynas ar į svečius atvykęs žmogus ten palieka savo automobilį, būna „nubaustas“ tokiu būdu“, – aiškino ekspertas.
Egzaminas realiame eisme – įgūdžių gerinimui
Nuo rugsėjo VĮ „Regitra“ lengvųjų automobilių vairavimo praktikos egzaminus rengia realiame eisme. Užduotys išliko nepakitusios: automobilio statymas lygiagrečiai, statmenai ir įstrižai, apsisukimas ribotame plote, važiavimas siauru vingiu su posūkiu ir įkalne.
„Prisitaikėme prie šiandieninio žmogaus poreikių, tad nuo šiol statydamas automobilį jis gali pats nuspręsti, kur tą padaryti. Pavyzdžiui, egzaminuotojas nurodo, kad automobilį reikia pastatyti atitinkamoje aikštelėje ar eilėje, tačiau konkrečią vietą pasirenka egzaminą laikantis žmogus“, – teigė „Regitros“ komunikacijos skyriaus vadovė Ingrida Kuorytė.
Pasak jos, būsimi vairuotojai turi mokėti elgtis natūralaus eismo sąlygomis ir suprasti tikrus, praktinius pavojus.
Per rugsėjį ir spalį pirmą kartą B kategorijos praktikos egzaminą laikė 5 903 būsimi vairuotojai ir jie nesukėlė nė vieno eismo įvykio.