Kai nutiesiama nauja gatvė, skaičiuojama, kad pakitusius eismo srautus galima skaičiuoti praėjus trims mėnesiams – maždaug tiek laiko reikia, kad ja ar aplinkiniais keliais važiuojantys vairuotojai prisitaikytų prie pokyčių ir pakoreguotų savo kasdieninius maršrutus. Greičiausiai tokią pačią analogiją galima taikyti ir šiai sistemai, juolab kad jos startas – atostogų įkarštyje, kai sostinėje eismo spūstys yra retos ir trumpos.
Saujelė naudotojų
Tačiau įrengus naują kelią, pirmą dieną juo pravažiuoja bent keli tūkstančiai automobilių. Net ir A. Goštauto gatvės estakada, kurios reikalingumas miestui labai abejotinas, po jos atidarymo tą pačią dieną naudojosi šimtai žmonių.
Vilniaus „Statyk ir važiuok“ sistema antrąją dieną pasinaudojusiems žmonėms suskaičiuoti užtektų ant rankų esančių pirštų.
Sėlių g. įrengta aikštelė buvo visiškai tuščia, Ukmergės g. stovėjo 3 automobiliai, tačiau vienas jų čia šaknis įleidęs ir stovi ne vieną savaitę. Ozo g. aikštelėje buvo galima suskaičiuoti kelis automobilius, tačiau sistema joje ryte dar buvo testuojama – įvažiavimo užtvaras kurį laiką buvo pakeltas, tad „Statyk ir važiuok“ aikštele greičiausiai pasinaudojo vairuotojai, nė nemanantys pirkti 2 eurus kainuojančio bilieto.
Kodėl nepopuliaru?
Viena nepopuliarumo priežastis yra aiški – „Statyk ir važiuok“ sistema yra šviežia ir tikėtis, kad antrą veikimo dieną aikštelės bus užgrūstos, nelogiška.
Antroji priežastis – atostogų metas. Daug vilniečių yra išvažiavę, eismo spūstys mieste gerokai sumažėjusios, tad pati „Statyk ir važiuok“ sistema mažai aktuali. Visais jos privalumais bus galima įsitikinti į miestą sugužėjus studentams bei į mokyklas pradėjus keliauti moksleiviams – rugsėjo mėnesį.
Trečia priežastis – aikštelių vieta, kuri yra keista. Jos nėra įrengtos priemiesčiuose, netgi ne kraštiniuose miesto rajonuose. Visos aikštelės įrengtos kone miesto centre: Žvėryne, Šeškinėje bei ant Šeškinės ir Pašilaičių rajonų ribos. Nuo visų aikštelių pėstute iki daugelio centre įsikūrusių objektų galima nueiti mažiau nei per valandą, o norint iki pačių aikštelių privažiuoti piko metu, jau reikia pastovėti spūstyje. Analogiškai ir norint aikšteles palikti vakarinio piko metu – spūstis neišvengiama.
Be to, aplink „Statyk ir važiuok“ aikšteles yra šimtai nemokamų stovėjimo vietų (išskyrus esančią Žvėryne). Kelionė nuo jų iki miesto centro autobusu, įsigyjant 30 minučių galiojantį bilietą (toks laikas – pakankamas daugeliui kelionių į centrinę miesto dalį), kainuoja 65 centus, dar tiek pat – atgal. 1,3 euro yra mažiau nei du, tad kam mokėti daugiau? Nekalbant jau apie vairuotojus, kurie įsigyja mėnesinius viešojo transporto bilietus.