Tačiau pagal kelių eismo taisykles, tokiu atveju atsakomybė tenka ne mokomojo automobilio, o iš galo važiavusiam vairuotojui.
„Susidūrimus su mokomaisiais automobiliais dažnai lydi patyrusių vairuotojų apmaudas dėl besimokančiųjų vairuoti klaidų. Nepasitenkinimą didina ir tai, kad dažniausios avarijos nutinka dėl staigaus stabdymo, o tokiu atveju kaltu pripažįstami yra būtent vairuotojai, kurie nesilaikė saugaus atstumo nuo važiuojančio priekyje. Kita situacija, kuri erzina vairuotojus – tai pernelyg lėtas važiavimas, kuris atrodo saugesnis besimokančiajam, bet gali sukelti avarines situacijas. Tačiau vairuojantys ne pirmus metus turėtų atsiminti, kad mokymosi procesas yra neišvengiamas ir važiuojant iš paskos mokomojo automobilio reikia tiesiog būti atidiems ir kantriems“, – pataria Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje žalų administravimo departamento direktorius Audrius Pilčicas.
Pasak vairavimo instruktorių, pasitaiko ir tokių situacijų, kai įniršę vairuotojai privažiuoja prie mokinių ir atsidarę langą juos aprėkia arba siūlo važiuoti vairavimo mokytis į mišką.
Nors vairavimo instruktorius turi papildomus pedalus, veidrodėlius, reikiamą kvalifikaciją ir patirtį, tačiau tai ne visada padeda išvengti nelaimingų atsitikimų. Be staigaus stabdymo kitos lemiamos nepatyrusių vairuotojų klaidos yra pedalų sumaišymas, ženklų nepastebėjimas arba sankryžoje įvažiavimas į netinkamą juostą.
Dažnas vairuotojas pamiršta, kaip pats prieš dešimtmetį ar daugiau mokėsi vairuoti.
Vairavimo mokyklos „RIGVEDA“ instruktoriaus Dariaus Zakarausko nuomone, avarijų kaltininkais kelyje kartais tampa ne tik patys mokiniai, bet ir patyrę vairuotojai, kuriems pritrūksta kantrybės ar tiesiog dėmesingumo.
„Žmonės prieš sukdami pamiršta du kartus pažiūrėti į kitą pusę, išsuka iš šalutinio kelio nepristabdę arba įjungia posūkius jau pabaigę manevrą. Tačiau didžiausia bėda – tolerancijos trūkumas. Dažnas vairuotojas pamiršta, kaip pats prieš dešimtmetį ar daugiau mokėsi vairuoti. Norint persirikiuoti mokiniams tenka ilgai laukti, kol atsiranda automobilis, kuris sustoja ir praleidžia mokomąjį, o užgesus prie sankryžos iškart pasigirsta raginimo signalai, kurie tik dar labiau išblaško“, – teigia D.Zakarauskas.