Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Svarbus, tačiau neįvertinamas užrašas ant padangos briaunos: „Treadwear“

Padangų žymėjimas vairuotojams dažnai yra tamsus miškas, kuriame jie pažįsta tik kelis pagrindinius skaičius. Didžiausio padangų pardavėjo Lietuvoje „Egzotika“ vadovas Rokas Lipeikis atskleidžia, kad vieną ant padangos šono esantį skaičių vartotojai turėtų įvertinti kur kas atidžiau. Tai – „Treadwear“.
„Continental“ tyrimų ir plėtros centras Hanoveryje
„Continental“ tyrimų ir plėtros centras Hanoveryje / „Continental“ nuotr.

„Treadwear“ žymėjimas būtinas JAV rinkai siūlomoms padangoms, tačiau šį kriterijų žymi ir gamintojai, tiekiantys padangas Europai.

Yra keli gamintojai, kurie tituluojami tradiciniais testų laimėtojais ir koncentruojasi tik į kelis kriterijus.

„Šis žymėjimas reiškia padangos nuvažiuojamą atstumą. Kuo skaičius šalia užrašo didesnis, tuo daugiau bus galima nuvažiuoti. Nors kai kurių padangų pagrindiniai kriterijai pagal Europos Sąjungos žymėjimus yra AA lygio, tačiau „Tradewear“ rodiklis yra mažesnis nei kitų padangų. Kartais padangų kainos gali skirtis vos keliais eurais, tačiau nuvažiuojamas atstumas bus skirtingas net 15 proc. Dar viena problema yra ta, kad žmonės aklai vadovaujasi padangų bandymais. Yra keli gamintojai, kurie tituluojami tradiciniais testų laimėtojais ir koncentruojasi tik į kelis kriterijus. Kiti gamintojai kreipia daugiau dėmesio į nuvažiuojamą atstumą ir likusius kriterijus, tačiau testų nelaimi“, – aiškina R.Lipeikis.

Anot verslininko, kiekvienas vairuotojas turėtų susimąstyti, ko jis nori iš padangos, ir nepasikliauti vien tik skambiomis gamintojų deklaracijomis apie atliktus padangų bandymus ir gerus jų rezultatus.

Specialistas tvirtina, kad europinį padangų žymėjimą jis vertina skeptiškai. Anot verslininko, padangas reikėtų rinktis ne tik pagal du kriterijus, kuriuos dažniausiai pabrėžia gamintojas. Iš maždaug 30 kriterijų gamintojai dauguma atvejų akcentuoja dvi padangos savybes ir kartais tuo manipuliuoja. Pagrindiniai kriterijai – sukibimas su šlapia danga ir pasipriešinimas riedėjimui.

„Jei padanga sukimba su šlapia danga gerai, nereiškia, kad ji neakvaplanuoja. Testų metu tikrinamas jos stojimas ant šlapios dangos. Bet galbūt ta padanga yra visiškai nesaugi važiuojant dideliu greičiu, kai ant kelio yra daug vandens. Pasipriešinimas riedėjimui irgi yra svarbus, bet nėra pats svarbiausias daugumai vairuotojų.

Manau, kad žmonėms kur kas svarbesnis faktorius yra atsparumas dėvėjimuisi. Apie tai dažnai yra nutylima ir neretai tų padangų, kurios turi geriausius pagrindinius kriterijus, šie šalutiniai kriterijai yra patys silpniausi. Dėvisi jos netgi dvigubai greičiau nei kitos padangos. Renkantis padangą vien pagal AA žymėjimą galima nusipirkti tai, kas žmogui visai netinka“, – akcentuoja R.Lipeikis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos