Pirmadienį Panevėžio rajone įvyko avarija, kurioje žmonės nenukentėjo, tačiau moralinė žala – itin didelė. „Subaru Legacy“, tempęs priekabą su ant jos užkeltu „Žiguli“, nuslydo nuo kelio – japoniškas automobilis liko kyboti ant skardžio, o „Žiguli“ virto.
Suknežintas automobilis buvo įsigytas kaip kolekcinis eksponatas ir gabenamas iš Rygos į Vilnių. Jo būklė iki avarijos buvo labai gera – toks „Žiguli“ gali kainuoti daugiau nei tūkstantį eurų. Tačiau virtimo metu buvo suknežintas automobilio kėbulas, o langai išdužo, tad dabar rusiškas automobilis tinkamas tik detalėms.
Tiksli avarijos priežastis nežinoma, tačiau kelis akivaizdžius variantus numanyti galima.
Vienas jų – padangos. Tiek tempiančiojo automobilio, tiek priekabos. Jeigu kelyje pasitaikė ledu padengta atkarpa, kas tokiomis oro sąlygomis yra normalu, tik geros padangos ir vairuotojo įgūdžiai gali išgelbėti nuo avarijos. Tačiau net ir geriausias vairuotojas nesuvaldys 70-80 km/val. greičiu važiuojančio automobilio per plikledį, jeigu ant jo sumontuotos stipriai nudėvėtos ar nekokybiškos padangos. Padangos svarbios ir priekabai, tačiau jomis rūpinamasi dar rečiau.
Kita įmanoma avarijos priežastis – prastas svorio paskirstymas priekaboje. Šią klaidą daro daug nepatyrusių priekabų naudotojų – kad ir koks ant jos būtų užkeltas svoris, didžioji jo dalis turi tekti priekabos priekinei daliai, kuo arčiau tempiančiojo automobilio. Kas nutinka, kai svoris paskirstomas neteisingai, pavaizduota vaizdo siužete žemiau.