Tinkamo greičio paieškos žiemą: kai ženkluose nurodyta leistina riba nebūtinai yra saugi

Žiemos sezono metu vairavimo sąlygos tampa pavojingesnės ir reikalaujančios daugiau budrumo. „Winter Rally“ organizatoriai, bendradarbiaudami su Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), ragina vairuotojus imtis visų saugumo priemonių žiemos kelyje ir pabrėžia saugaus greičio pasirinkimo svarbą.
Žiemos ralis
Žiemos ralis / Organizatorių nuotr.

„Vairavimas žiemą, iš tiesų, reikalauja maksimalaus vairuotojo susikaupimo. Daug dėmesio reikia skirti pasirinktam greičiui. Ne visada nurodytas saugus greitis yra tinkamas, atsižvelgiant į oro sąlygas. Tikras profesionalas niekada nerizikuoja ir, jei saugus greitis yra 50 km/val., jis renkasi būtent tokį važiavimo tempą. Jei eismo sąlygos itin prastos – kelias apledėjęs, stipriai sninga ar prasidėjo lijundra – gali tekti atskirus kelio ruožus įveikti žemesniu nei 50 km/val. greičiu“, – apie žiemos kelio iššūkus pasakojo „Winter Rally“ direktorius Ramūnas Kliunka.

Automobilių sporto treneris, Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) viceprezidentas, Jonas Dereškevičius taip pat atkreipia dėmesį, kad po sąvoka „slidus kelias“ telpa labiau daug skirtingų dalykų: ir purus sniegas, ir plikšala ir šlapio sniego pliurzė.

„Saugiausia važiuoti susigulėjusiu, bet nesuplūktu iki blizgesio sniegu. Tačiau nereikėtų pamiršti, kad kai kuriuose ruožuose toks sniegas gali dengti ledą, t. y. egzistuoja didelė rizika, kad važiavimo sąlygos staiga pasikeis, o mažiau įgudęs vairuotojas nespės į tai sureaguoti ir praras automobilio kontrolę. Žinoma, jei mašina važiuoja tiesiai ir nėra veikiama jokios išcentrinės jėgos, nieko neatsitiks. Tačiau darant kad ir nedidelį posūkį, stabdant, prasilenkiant su kitu automobiliu, gavus stiprų vėjo gūsį – slydimas šonu gali prasidėti akimirksniu. Tas pats gali atsitikti, jei automobilio ratų geometrija nesureguliuota ir mašiną „traukia“ į kurį nors šoną“, – perspėja treneris.

Kaip atpažinti slidų kelią ir pasirinkti saugų greitį? J. Dereškevičius pirmiausia pataria, kad reikia išmokti justi ratų reakciją į kelią. Jei vairas tapo labai „lengvas“, vadinasi, sukibimas prastas ir vienintelis būdas išvengti nepageidaujamo automobilio slidinėjimo – važiuoti lėčiau ir nedaryti staigių judesių.

Ralį palikti greičio ruožuose

„Winter Rally“ atstovai, atvykstančiams žiūrovams, primena laikytis saugaus eismo taisyklių. Organizatoriai primigtynai pabrėžia, kad emocijų pagautiems ralio fanams, ralio nereiktų „perkelti“ į viešojo naudojimo kelius.

„Winter Rally“ startuosiantys automobiliai bus apauti specialiomis sportinėmis padangomis, kurių kiekviena turi po 384 plieno dyglius. Vienu metu į kelio paviršių būna įsmigę maždaug 70 – 80 dyglių, kurie važiuojant ledu ar įšalo sukaustytu žvyrkeliu, užtikrina geresnį sukibiną, todėl automobiliai gali išvystyti itin didelį greitį.

Tokios padangos taip pat padidina ir galimybes reikiamu metu sustoti. Tuo tarpu ralio žiūrovai kasdien sėdi prie standartinių automobilių vairo ir į kelią remiasi įprastomis padangomis „apautais“ ratais. Taigi, bandymas išvystyti lenktyninkų pasiekiamą greitį, tikrai gali baigtis nelaime.

„Winter Rally“ Utenos ir Molėtų apylinkėse vyks sausio 27 d. Festivalio svečiai galės stebėti Lietuvos ir užsienio šalių ralio meistrų kovas, linksmintis žiūrovų pramogų erdvėje. „Winter Rally“ vainikuos ralio apdovanojimai ir nemokamas „Radistų“ koncertas Utenos daugiafunkciame sporto centre.

Bilietus, kurie ralio metu bus keičiami į ralio pasus, internetu galima įsigyti per oficialią festivalio svetainę. Ten publikuojama ir informacija dalyviams, žiūrovams ir žurnalistams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų