Pirmadienio popietę, apie 15.15 val., pranešta apie tragediją Vilniuje, kai traukinys ties Naujininkų Iešmininkų gatve partrenkė per bėgius neleistinoje vietoje ėjusį dar nė dvidešimties nesulaukusį vaikiną. Pirminiais duomenimis, mašinistas bandė stabdyti traukinį, naudojo garso signalą, tačiau galvą panarinusio ir muzikos klausiusio jaunuolio dėmesio atkreipti nepavyko.
Arba bėgiais, arba vamzdžiu
Po šios nelaimės 15min sulaukė susirūpinusios mamos laiško, kuriame ji teigė, kad ir jos vaiko vos nesuvažinėjo traukinys, tačiau ji ir toliau jam liepianti vaikščioti traukinio bėgiais.
„Kaip man jaustis, kai esu priversta vaiką skatinti vaikščioti per geležinkelio pervažą ir nebijoti to daryti arba eiti per kanalizacijos vamzdį, kur šlapia, purvina ir dar yra nemaža tikimybė sutikti narkomanus, kurie pritrūkę dozės arba perdozavę gali velniai žino ką padaryti. Graudu, tačiau su tokia realybe jau daugybę metų tenka susidurti Zuikių gatvėje. Jei kas nežino, tai turim tokią „mažą“ problemą, kad susisiekimas su miestu galimas tik keliais būdais – einant geležinkelio bėgiais, lendant pro kanalizacijos vamzdį arba darant 15 km lankstą automobiliu“, – teigė Tatjana, ne juokais susirūpinusi savo sūnaus saugumu.
Vilniaus Zuikių gatvė prisimenama kasmet per rugsėjo 1-ąją, kadangi mokinukai, gyvenantys Zuikių gatvėje, į mokyklą eina per bėgius arba minėtu vamzdžiu. Po mokslo metų pradžios šventės problema vėl užmirštama iki kitų naujų mokslo metų.
Tatjana tikina, kad tai, kas pirmadienio popietę įvyko jaunam vaikinui Iešmininkų gatvėje, grėsė ir jos sūnui. „Taip, šių dienų vaikams įprasta, kad telefonai iš rankų nepaleidžiami ir akys įsmigusios į juos, o ausyse įkištos ausinės kriokia visu garsu. Būtent per tokį išsiblaškymą mano sūnus taip pat vos nepapuolė po traukinio bėgiais. Nežinau, kaip baisiai viskas buvo, kaip arti tas traukinys pravažiavo, tačiau sūnus grįžo namo visas drebėdamas ir ištiktas šoko. Visuomet su vyru aiškinome, kad dairytųsi kirsdamas geležinkelio pervažą, kad būtų atsargus, tačiau sūnus patyrė traumą, kuri privertė susimąstyti ir pačius“, – kalbėjo susirūpinusi mama.
Turim tokią „mažą“ problemą, kad susisiekimas su miestu galimas tik einant geležinkelio bėgiais, lendant pro kanalizacijos vamzdį arba darant 15 km lankstą automobiliu, – teigė Tatjana.
Jos teigimu, teko iš naujo vaikui skiepyti, kad nesinaudotų telefonu nepakeldamas akių, kad neklausytų muzikos visu garsu: „Ir toliau liepiam jam vaikščioti per geležinkelio bėgius. Toliau kiekvieną dieną skatinam vaiką vaikščioti per geležinkelio bėgius, arba rinktis kitą alternatyvą – eiti per kanalizacijos vamzdį. O jame ne tik siaura, šlapia, purvina, bet tenka sutikti ir narkomanus, kurie traukia į taborą. Vienas toks susitikimas jau įvyko žiemą. Nežinau, kaip turi jaustis vaikas, kai sunkiai pasiryžęs kerta vamzdį, o ten turi prasilenkti su narkomanais, kurie klausinėja, ar jis neturi vieno kito euro.“
Viešasis transportas nepatogus
Po šio įvykio Tatjanos sūnus bijo vaikščioti kanalizacijos vamzdžiu, tad bėga per geležinkelį, o po pastarojo įvykio – bijo eiti ir bėgiais, ypač po jaunuolio žūties Iešmininkų gatvėje.
„Apie viešąjį transportą net nėra ką kalbėti – pirmas dalykas, eiti iki stotelės kur kas toliau, nei kirsti geležinkelio bėgius ar kanalizacijos vamzdį, o maršrutas driekiasi toli per aplinkui, tad tenka iš namų išvykti keliomis valandomis anksčiau, bent kelis kartus persėsti. Kai sūnaus vos nenutrenkė traukinys, vos tik turėdama galimybę vežu jį į mokyklą automobiliu arba prašau to kaimynų ir ne tik jų, tik ne visuomet galima viską suderinti“, – teigė moteris, dar kartą primindama, kad važiuojant automobiliu tenka daryti didžiulį 15 km lankstą.
Po pirmadienio tragedijos Tatjana sako nebežinanti, ką sakyti sūnui: ar eiti per kanalizacijos vamzdį ir tikėtis išvengti narkomanų, ar stengtis mokyti saugiau kirsti bėgius ir melstis, kad sūnus grįžtų namo sveikas ir gyvas.
„Ši problema tęsiasi ištisus dešimtmečius, rajonas plečiasi, gyventojų daugėja ir visi laksto per bėgius, tačiau miestui į tai nusispjauti. Kiek dar žuvusiųjų kryželių reikia prie bėgių, kad situacija taptų netoleruojama? Praktiškai kiekvienais metais žūsta žmogus, kuris kerta geležinkelio bėgius ir palenda po traukiniu. Ar tikrai reikia laukti, kol po bėgiais palįs mano sūnus ar kuris kitas vaikas? Kol eilinį kartą valdžios atstovai kažką bando daryti, labai noriu gauti patarimą, kurią blogybę rinktis – liepti vaikui vaikščioti per kanalizacijos vamzdį ar per geležinkelio bėgius?“ – piktinosi Tatjana.
Du variantai
Vilniaus savivaldybės atstovai tikina, kad mėginama rasti išeitį ir išspręsti šią problemą, tačiau ryt poryt to padaryti nepavyks.
„Vilniaus savivaldybė, norėdama užtikrinti saugų Panerių, Naujininkų ir Vilkpėdės seniūnijose gyvenančių vilniečių susisiekimą, nes seniūnijas skiria geležinkelio magistralė, kurioje – intensyvus traukinių eismas, šiuo metu rengia Zuikių perėjos investicinį projektą.
Svarstomi įvairūs variantai: tiek naujos požeminės perėjos, tiek viaduko per geležinkelį statyba. Iki gegužės pabaigos baigus rengti investicinį projektą paaiškės ir kokį variantą įgyvendinsime“, – 15min teigė Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus pavaduotojas Arūnas Visockas.
Svarstomi įvairūs variantai: tiek naujos požeminės perėjos, tiek viaduko per geležinkelį statyba, – teigė Arūnas Visockas.
Preliminariais skaičiavimais, perėjos ar viaduko statyba gali kainuoti nuo 2 iki 4 mln. eurų. Darbus tikimasi pradėti jau kitų metų rudenį. „Perėjos ar viaduko statybos darbai bus finansuojami Vilniaus miesto savivaldybės ir Susisiekimo ministerijos lėšomis. Taip pat šiuo metu vyksta ir Iešmininkų perėjos projektavimo darbai. Dar šiemet parengus techninį projektą, jau kitąmet ketinama pradėti ir statybos darbus“, – žadėjo sostinės savivaldybės atstovas.
„Lietuvos geležinkelių“ Komunikacijos departamento atstovas Tadas Valančius irgi patikino, kad eismo saugumas yra svarbiausias prioritetas visoje įmonių grupėje, todėl esą nors šiuo atveju tai yra miesto susisiekimo klausimas, palaikomas dialogas su Vilniaus savivaldybe bei Susisiekimo ministerija dėl eismo saugumo ties Zuikių gatve maksimalaus užtikrinimo.
„Mūsų žiniomis, investicinis projektas dėl saugios perėjos per geležinkelį šiuo metu baigiamas ruošti ir planuojama darbų pradžia. Savo ruožtu, „Lietuvos geležinkeliai“ šių metų pradžioje patvirtino nuoseklų investicijų portfelį dėl eismo saugumo didinimo probleminėse vietovėse visoje Lietuvoje. Iki 2023 metų bus nuosekliai investuojama į modernius sprendimus, leidžiančius padidinti gyventojų budrumą ir prevenciškai užkirsti kelią nelaimėms. Geležinkelis yra padidinto pavojingumo zona. Todėl primygtinai prašome gyventojų pasirūpinti savo ir savo artimųjų saugumu. Kirsti geležinkelį neleistinose vietose yra griežtai draudžiama, nes tai kelia pavojų taip einančių žmonių sveikatai ir gyvybei“, – teigė T.Valančius.
Planą, kaip pagerinti susisiekimą šioje vietoje, yra parengusi ir asociacija „Metro sąjūdis“. Jos vadovo Juozo Zykaus teigimu, siūloma ties netoliese esančia Ūmėdžių gatve įrengti pėsčiųjų ir automobilių pravažiavimą po geležinkelio pylimu.