Trijų eilių sudarymas dviejų juostų kelyje: vairuotojų solidarumas ar yda?

Visiems be išimties vairuotojams dalyvavimas eisme kelia ne tik teigiamas emocijas – dažnai tenka stovėti spūstyse. Vieni šiose eismo situacijose sugaišta daugiau, kiti mažiau laiko. Neretai nutinka taip, kad dviejų juostų kelyje viena kryptimi vairuotojai sudaro tris eismo juostas, kad srautas judėtų greičiau. Ar tai sveikintinas vairuotojų solidarumas, ar ydinga praktika?

Ši eismo situacija dažniausiai susidaro didesniuose miestuose, pavyzdžiui Vilniuje ar Kaune, tačiau pasitaiko ir pavienių atvejų kitur.

Lindimas tarp juostų („Lane splitting“)

Iš tikro, tai yra kažkas panašaus į reiškinį, kai motociklų ir mopedų vairuotojai rikiuojasi tarp automobilių – atsistoja tiesiai ant skiriamosios juostos. Pasaulyje tokia praktika vadinama „lane splitting“ terminu. Saugaus eismo specialistai apie šį reiškinį turi dvi nuomones.

Viena jų, kad tai labai padidina eismo pralaidumą, o kita, kad motociklų vairuotojai rizikuoja sukelti avariją ir taip susižaloti.

Pavyzdžiui, Jungtinėse Amerikos Valstijose didžioji dalis valstijų turi atskirus įstatymus, kurie apibrėžia, ar „lane splitting“ yra legalu, ar už tai turi būti baudžiama. Už tokį veiksmą atsakomybė yra numatyta daugiau kaip 30 valstijų, vienintelė Kalifornijos valstija nedraudžia atlikti „lane splitting“ manevro. Kitur šis veiksmas nėra apibrėžtas įstatymų.

Lietuvoje šiuo metų laiku „lane splitting“ tikrai neišvysime dažnai, juk absoliuti dauguma motociklų stovi garažuose. Mūsų šalyje už tokį veiksmą policija nėra linkusi bausti motociklininkų, tačiau daliai automobilių vairuotojų toks motociklininkų elgesys kelia pasipiktinimą. O ar jie patys taip niekad nesielgia?

Geležinio Vilko gatvės pavyzdys

Lindimas tarp juostų („Lane splitting“) gali įvykti ir eisme nedalyvaujant motociklams. Geriausias to pavyzdys – Geležinio Vilko gatvės atkarpa nuo Baltupių važiuojant pro „Akropolio“ viaduką link Saltoniškų g. žiedinės sankryžos.

Ten vairuotojai sukuria tris eismo juostas ir važiuoja trimis eilėmis. Kairėje ir per vidurį važiuojantys automobiliai juda tiesiai, o į dirbtinai sukurtą juostą dešinėje važiuoja automobiliai, kurie už kelių šimtų metrų ar pusės kilometro suks dešiniau. Šiuo atveju – „Akropolio“ link.

Iš šalies ši situacija atrodytų visai neblogai, jei visi, važiuojantys dirbtinai atlaisvinta dešine juosta, suktų į dešinę. Tačiau tokiu vairuotojų geranoriškumu neretai pasinaudoja tie, kurie tiesiog nori aplenkti kelias dešimtis automobilių ir mauti tiesiai. Jie važiuoja dešine juosta, pravažiuoja po viaduku ir staiga ima rodyti posūkį į kairę ir grįžti atgal į juostą, leidžiančią važiuoti tiesiai. Tokiu būdu stabdo eismą ir netgi sukelia avarines situacijas.

Tokiu vairuotojų geranoriškumu neretai pasinaudoja tie, kurie tiesiog nori aplenkti kelias dešimtis automobilių.

Kai kurie tokius vairuotojus įleidžia, o kiti pašnibždomis pasiunčia velniop ir nuvažiuoja toliau.

Vairavimo mokyklos „Amplius“ vadovas, saugaus eismo specialistas Artūras Pakėnas kategoriškas – tai tikrai yra ydingas vairuotojų įprotis, kurio reikia atsisakyti:

Luko Balandžio / 15min nuotr./Artūras Pakėnas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Artūras Pakėnas

„Tas, kuris važiuoja viduryje (apžergęs liniją - red. past.) tokioje situacijoje, yra, taip vadinkim, mandagusis. Tas, kuris kuris pasitraukia kairiau ir leidžia kolegą vairuotoją pravažiuoti. Bet juk jis užsikrauna nereikalingą atsakomybę ant savo pečių – juk avarijos atveju liks kaltas būtent jis, nes važiuoja apžergęs juostą“, – dėsto A.Pakėnas.

„Leiskime specialistams – eismo organizatoriams dirbti savo darbą ir neišradinėkime dviračio. Jeigu yra dvi juostos, reiškia tiek jų ir turi būti, apskritai mes esame tokie žmonės, kurie įsivaizduojame, kad viską suprantame geriau už kitus“, – teigia pašnekovas.

Na, o tie vairuotojai, kurie lenda pro dešinę ir vėliau rikiuojasi atgal, kad nuvažiuotų tiesiai, sudaro dar didesnę transporto spūstį:

„Toks landžiojimas iš eilės į eilę stabdo vidutinį automobilių greitį, taip susidaro eismo spūstys. Gaila, bet žmonės nenori suprasti kokią žalą daro, – teigia saugaus eismo specialistas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų