Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Užprogramuota spūstims: kodėl Vilniaus aplinkkelis baigiasi šviesoforu?

Vilniaus vakarinis aplinkkelis turėtų būti atidarytas artimiausiomis savaitėmis ir daugelis miestiečių jo atsiradimą vertina teigiamai. Tačiau yra kelios vietos, kurios jau dabar vadinamos „butelio kakleliais“, kuriose formuosis spūstys. Viena jų – vakarinio aplinkkelio pabaiga, kur šis susikerta su Ukmergės gatve.

Vakarinis aplinkkelis, važiuojant nuo Gariūnų pusės Panevėžio link, su Ukmergės gatve susijungia dviejose vietose. Jeigu pasirenkamas kelias Panevėžio link, aplinkkeliu judantis eismo srautas sklandžiai susijungia su Ukmergės g. srautu ir nė vienas jų neturi sustoti.

Kita situacija, jeigu iš aplinkkelio norėsis sukti miesto link: čia lauks šviesoforas. Jį įveikti privalės ir norintys Ukmergės gatve išvažiuoti iš miesto, arba ta pačia gatve važiuoti miesto link. Po poros metų, kai bus išasfaltuota Mykolo Lietuvio gatvė, ši sankryža turės ketvirtą kryptį Visorių ir Santariškių rajonų link. Ši sankryža taps vieta, kur susikirs keturi dideli eismo srautai.

Išvydę šioje vietoje statomus šviesoforus, tokiu sprendimu netruko pasipiktinti ir gyventojai, užvertę 15min redakciją ir Vilniaus savivaldybę laiškais, kuriuose klausiama, kodėl pasirinktas toks sprendimas – dobilo lapo tipo sankryža neva būtų daug efektyvesnė.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Baigiamas tiesti Vilniaus vakarinio aplinkkelio III etapas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Baigiamas tiesti Vilniaus vakarinio aplinkkelio III etapas

Vienas 15min skaitytojas pasidalijo Vilniaus savivaldybės atsakymu į gautą užklausą. Miesto ūkio ir transporto departamento direktorius Virginijus Pauža išskyrė tris priežastis, kodėl buvo pasirinktas sprendimas daryti šviesoforu reguliuojamą sankryžą, o ne dobilo lapo formos ar kitą.

Pirmoji – dviejų kelių, Ukmergės g. ir Vakarinio aplinkkelio, susikirtimo laidumas. Pasak V.Paužos, šis mazgas buvo suprojektuotas taip, kad važiuojantys iš Ukmergės gatvės į aplinkkelį (ir nuo Panevėžio, ir priešinga kryptimi) važiuotų tiesiai – toks transporto mazgas geriausiai užtikrina dviejų A kategorijos kelių laidumą. Dobilo tipo sankryža šiems dviem keliams būtų mažiau naudinga, nes didysis transporto srautas būtų praleidžiamas tik viena eismo juosta, o kiekvienam keliui pristatyti viadukų neįmanoma.

Antroji priežastis, anot V.Paužos, yra noras nuimti tranzitinio transporto srautą nuo Ukmergės gatvės. Pasirinktas sankryžos tipas lems, kad iš Panevėžio pusės parvažiuojantys automobiliai, norėdami pasiekti Justiniškes, Viršuliškes ar kitus vakarinius rajonus, greičiausiai rinksis važiavimą aplinkkeliu, o per Ukmergės gatvę judės tik į Pašilaičius ar Fabijoniškes. Tai padidins ir eismo saugumą čia gyvenantiems žmonėms, nes Ukmergės g. yra dviejų daugiabučių rajonų apsuptyje, o ją kerta ne tik daug automobilių, bet ir pėsčiųjų, ja vyksta intensyvus viešojo transporto eismas.

„Dobilo lapo sankryžoje patogi ir pagrindinė kryptis vėl būtų Ukmergės gatvė, todėl tikslas mažinti tranzitinį eismą šioje gatvėje nebūtų pasiektas ir aplinkkelio efektyvumas miesto susisiekimo sistemoje būtų mažai išnaudotas“, – rašė V.Pauža.

Trečioji priežastis – Mykolo Lietuvio gatvė. Ji artimiausiais metais bus išasfaltuota, tačiau joje, pasak Vilniaus savivaldybės atstovo, tranzitinis eismas nepageidaujamas – ja turėtų naudotis tik žmonės, norintys patekti į Visorių, Jeruzalės ar Santariškių rajonus.

Dobilo lapo formos sankryža aplinkkelio susikirtime su Ukmergės gatve paverstų pro mažaaukščius gyvenamuosius namus vingiuojančią Mykolo Lietuvio gatvę tranzitine, kurioje eismas padidėtų dešimtimis kartų, lyginant su šiandieniniu. Tuomet ji taptų antrąja Mokslininkų gatve: per sodus vingiuojančioje jos atkarpoje per parą pravažiuoja keliolika tūkstančių transporto priemonių, tarp kurių – nemažai sunkiasvorių. Pėsčiųjų srautas čia irgi didelis, tačiau šaligatvių nėra, o pačios gatvės plotis nesiekia nė dešimties metrų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?