V.Baumila: „Kai gatvėmis raižo motociklai, nesilaikydami taisyklių, pradedi abejoti ir sveiku protu“

„Motociklas yra minčių laisvė ir meditacija“, – sako jonavietė motociklą vairuojanti Lina Chaladauskaitė. „Tai – ir gyvenimo būdas“, – tvirtina dainininkas Vaidas Baumila. Šią transporto priemonę įsimylėję vairuotojai sako, jog džiugina ir dar viena detalė – tarp automobilių ir motociklų vairuotojų auganti tolerancija.
Vaidas Baumila
Vaidas Baumila / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Kalbant apie motociklų vairuotojus, specialistai nuolat akcentuoja ne tik saugų greitį, tačiau ir būtinas apsaugos priemones: tinkamą aprangą, šalmus. Saugus greitis, tinkama apranga ir tvarkingas motociklas – derinys, padėsiantis kelyje jaustis saugiai.

Vairavimo kultūra pasikeitusi

Ne tik užmiesčio, bet ir miestų gatvėse daugėja tiek motociklų, tiek motorolerių, tampančių ne tik pramoga, tačiau ir susisiekimo priemone.

Motociklą vairuojantis V.Baumila sako, kad šios transporto priemonės vairavimo kultūra yra pasikeitusi: „Tikrai kardinaliai pasikeitusi. Motociklas grįžta kaip paprasčiausia transporto priemonė, skirta nusigauti iš taško A į tašką B, ne tik „vakaro paraižymų“ atributas ar laisvalaikio praleidimo priemonė.“

Kalbėdamas apie tai, kad iki šiol gyvi stereotipai apie motociklininkų vairavimo kultūrą, V.Baumila sako, kad jie likę dar nuo to laiko, kai motociklas buvo labiau pasilinksminimo priemonė, priklausomybės nuo adrenalino vaikėzų įrankis.

„Kai gatvėmis raižo žiediniai motociklai, nesilaikydami kelių eismo taisyklių ar elementarios vairavimo kultūros, pradedi abejoti ir sveiku protu. Aišku, kuo stipresnį ir galingesnį motociklą vairuoji, tuo labiau knieti kuo daugiau iš to žvėries spausti. Tik tą daryti reikėtų ne miesto vairuotojų sveikatos ir ne miesto gatvių sąskaita“, – kalbėjo V.Baumila.

Keliauja motociklu ir viešuoju transportu

Pats V.Baumila automobilio iš viso nevairuoja. „Dar ne taip seniai garaže laikiau dvi moto priemones ir tai yra mano pagrindinis keliavimo įrankis kartu su viešuoju transportu.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Vaidas Baumila
Luko Balandžio / 15min nuotr./Vaidas Baumila

Motociklais keliavau iki Austrijos ir atgal, raižiau Himalajais Indijoje ir mačiau dailiausias Lietuvos vietas sėdėdamas ant plieninio žirgo balno. Tad taip – tai ir gyvenimo būdas su visais stiliaus atributais, tokiais kaip šalmai, apranga, moto dailinimas ar konfigūravimas, ir absoliuti aistra bei susisiekimo priemonė, – kalbėjo atlikėjas.

– Jaučiu, kad gatvėse yra susidariusi tam tikra atlaidesnė motociklams vairavimo kultūra, kai automobiliai pasislenka į šalis spūstyse, praleidžiant viduriu riedančiai žymiai mažesnių gabaritų transporto priemonei. Tai tikrai kelia džiugią šypseną ir ta vairuotojų draugystė ar sinergija augina gražią vairavimo kultūrą Lietuvoje.“

Prie motociklo vairo – penkeri metai

Jonavietė Lina Chaladauskaitė jau penkerius metus važinėja motociklu. Moteris juo yra pasiekusi Norvegiją, išmaišiusi ir Kolumbiją, keliavusi po Baltijos šalis. Tiesa, vairavimą ir transporto priemones įsimylėjusi Lina motociklą vairuoti išmoko jau vaikystėje. Jai ši transporto priemonė, visų pirma, yra pomėgis.

„Motociklas yra yra minčių laisvė ir meditacija, minčių suguldymas galvoje, sielos nuraminimas ir malonumas“, – kalbėjo L.Chaladauskaitė.

Moteris taip pat sako girdėjusi visuomenės nuomonę, jog jei kelyje motociklas, lauk nelaimės.

„Tokia nuomonė yra dėl to, kad, susidūrus automobiliui su motociklu, labiau nukentės motociklininkas, nes jis yra mažiau apsaugotas. Jokių rėmų, skardų, jis – lauke“, – sakė L.Chaladauskaitė.

Važiuojant protingai, motociklas yra saugi transporto priemonė.

Tačiau, važiuojant protingai, motociklas yra saugi transporto priemonė. Pasak Linos, svarbu važiuoti pagal ženklus, stebėti aplinką, laikytis saugaus atstumo.

Asmeninio albumo nuotr. /L.Chaladauskaitės svajonė – motociklu apvažiuoti pasaulį.
Asmeninio albumo nuotr. /L.Chaladauskaitės svajonė – motociklu apvažiuoti pasaulį.

Svarbiausios saugos priemonės

Kalbėdami apie motociklų vairuotojus specialistai akcentuoja aprangą:

  • būtina apsaugoti alkūnes, kelius, pečius, kaklą. Kitaip tariant, būtina dėvėti apsaugas ar aprangą, kuri pagaminta iš trinčiai atsparios medžiagos. Tas pats galioja ir pirštinėms;
  • kelnės turėtų būti su apsaugomis;
  • batai – ilgesni, skirti motociklininkams. Kokybiškų batų etiketėje būna pažymėta atitiktis standartui EN 13634;
  • šalmas – tinkamo dydžio, sertifikuotas. Uždaras šalmas – didesnė apsauga.

Be to, motociklo vairuotojas turi prisiminti, kad jis kelyje yra mažiau matomas nei automobilio vairuotojas.

„Šalmas, drabužiai, kitos apsaugos, tvarkingas motociklas. Tai – pagrindiniai dalykai, kalbant apie saugumą. Ypač akcentuočiau tvarkingą motociklą.

Aš niekada nevažiuosiu be specialių drabužių, kuriuose yra integruotos apsaugos.

Aš niekada nevažiuosiu be specialių drabužių, kuriuose yra integruotos apsaugos keliams, nugarai, alkūnėms, kaklui. Ir, žinoma, niekada nevažiuosiu be šalmo, nes tai yra svarbiausias dalykas“, – sakė L.Chaladauskaitė.

Kaip pasirinkti tinkamą šalmą ir ką būtina žinoti jį renkantis – Motociklininkų šalmai: kas tinka vienam, netinka kitam.

Kaip pasirinkti motociklininko aprangą – Saugi motociklininko apranga: į ką atkreipti dėmesį?


Brangink gyvybę. Mažink greitį.

Skiltis Saugukelyje.lt rengiama kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis