„Kuo varomų ratų daugiau, tuo geriau. Ir geriausia, kad jeigu jau turite nedaug varomų ratų, kad jie nebūtų galiniai“, – mano ralistas Dominykas Butvilas.
Jo teigimu, automobilius galiniais varančiais ratais vairuojantys žmonės turėtų netaupyti geroms padangoms – tik jos gali pagerinti situaciją. Valdyti priekiniais ar visais keturiais ratais varomą automobilį yra lengviau, tačiau ir jais įmanoma „prisidirbti“.
Senos galiniais ratais varomos mašinos, kurios neturi stabilumo kontrolės, šaltuoju sezonu turėtų būti išvis neprieinamos publikai
„Mano nuomone, senos galiniais ratais varomos mašinos, kurios neturi stabilumo kontrolės, šaltuoju sezonu turėtų būti išvis neprieinamos publikai. Žiemą važiuoji, tai pakelėse tik BMW ir mėtosi“, – juokėsi lenktynininkas Vaidotas Žala.
Jis pats ralyje anksčiau važiavo užpakaliniais ratais varomu trečios serijos BMW, o prieš keletą metų persėdo į keturis varančius ratus turintį „Subaru Impreza WRX STI“. Kasdienis V.Žalos automobilis – priekiniais ratais varomas „Toyota Avensis“, tad jis nesunkiai palygino visus tris transmisijos tipus.
„Priekiniais ratais varomi automobiliai teoriškai yra saugesni už varomus keturiais ratais. 4WD jautiesi stabiliau kai greitėji, tačiau stabdo jis taip pat kaip ir kiti – tai gali užliūliuoti. Nesunku pamiršti, kad stabdymo galimybės visų vienodos. Keturiais ratais varomi automobiliai neretai stabdo dar prasčiau nei kiti – juk jie dažniausiai yra sunkesni“, – kalbėjo sportininkas.