„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Vairuotojai, laikas keisti padangas

Vairuotojai rytais jau randa apšalusius automobilius ir turi prisiminti, kur praėjusį balandį padėjo stiklų grandiklius, arba laikinai naudotis banko kortelių, kompaktinių diskų ar kitų aštriabriaunių įrankių paslaugomis. Specialistai rekomenduoja ne tik patikrinti pagrindinių žiemą reikalingų atributų buvimą automobilyje, bet ir keisti padangas, nors iki lapkričio pradžios dar toli.
Padangų montavimas Vilniuje balandžio 1-ąją
Padangų montavimas Vilniuje balandžio 1-ąją / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Oro temperatūra pirmomis spalio dienomis jau tokia, prie kurios žieminės padangos savo darbą atlieka geriau už vasarines.

Automobilių padangų montavimo įmonėse dirbantys žmonės teigia, kad šiomis dienomis jaučiamas vairuotojų antplūdis. Nors jų kiekis banguoja, tačiau bendra tendencija aiški – padangas permontuoti norinčių žmonių šių metų spalio pirmomis dienomis daugiau nei pernai.

Prasidėjo, šiandien (trečiadienį) jau prasidėjo. Matyt, pirmas pašalimas davė tokį impulsą.

„Prasidėjo, šiandien (trečiadienį) jau prasidėjo. Matyt, pirmas pašalimas davė tokį impulsą. Per pietus jau buvo eilė. Popiet vėl ramu, saulė išlindo – žmonės labai pagal orą sprendžia“, – sakė „Melga“ autoserviso Vilniaus Savanorių pr. vadovas Giedrius Treideris.

Vilniuje įsikūrusio „Egzotika“ padalinio ir Kaune esančio „Autojuta“ serviso atstovai patvirtino tą patį – trečiadienį automobilių buvo gerokai daugiau nei antradienį.

Vasarinėmis padangomis važinėti nesaugu

„Continental AG“ padangų pardavimo vadybininkas Baltijos šalyse, Baltarusijoje ir Kaliningrade Donatas Barcys teigė, kad esant tokiai oro temperatūrai, kokia yra spalio pirmoje pusėje, vasarinių padangų naudojimas yra nesaugus.

„Vasarinės padangos praranda savo savybes ir neatlieka savo darbo, kai oro temperatūra yra žemesnė nei septyni laipsniai. Žymiai pailgėja stabdymo kelias, sukibimas taip pat prastėja. Rekomendacija šiuo atveju, kaip padangų gamintojo, būtų jau montuoti žiemines padangas ir neprisirišti prie datos – lapkričio 1-osios. Oro sąlygas gamta diktuoja nežiūrėdama į įstatymus“, – aiškino specialistas.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Padangų montavimas Vilniuje balandžio 1-ąją
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Padangos

Padangų gamintojo atstovas siūlė nebijoti, kad oro temperatūra gali šoktelti iki 10 ar daugiau laipsnių – žieminių padangų savybės tada nebus žymiai prastesnės nei vasarinių. Ankstų rytą ar vakarą, kai temperatūra yra žemesnė už 7 laipsnius, žieminių padangų naudojimas atsipirks saugumu.

„Tokiu oru, kai vidutinė paros temperatūra sukasi apie 7 laipsnius, o dieną įšyla net iki 12 ar panašiai, dauguma vairuotojų juk nuo namų iki darbo važiuoja ryte, o atgal važiuoja tik vakare – tuo šiltuoju paros laiku automobilis stovi nenaudojamas. O važiuojant į darbą ar grįžtant iš jo, temperatūra yra kritinė vasarinėms padangoms“, – sakė D.Barcys.

Dalis vairuotojų teigia, kad esant aukštesnei oro temperatūrai žieminės padangos dyla ypač greitai, tačiau „Continental“ atstovas siūlė nekreipti dėmesio į tokias kalbas. Jo teigimu, nusidėvėjimo per kelias dienas vairuotojas nepajus.

„Continental“ nuotr./„Conti Technik Forum 2014“
„Continental“ nuotr./„Conti Technik Forum 2014“

D.Barcys neslėpė kritiško požiūrio į žmones, kurie ištisus metus važinėja žieminėmis padangomis – net ir anksti prasidėjusios šalnos nedaro jų sprendimo „atsiperkančiu“.

„Kategoriškai atsakyti, ar tie žmonės kažką išlošia, sudėtinga. Kaip ir kiekvienas daiktas, batai ar paltas, vieni yra skirti dėvėti žiemą, o kiti – vasarą. Taip pat ir su padangomis. Protektoriaus mišinys ir jo raštas žieminėms ir vasarinėms padangoms skiriasi radikaliai. Teigti, kad visus metus važinėjantys žieminėmis padangomis vairuotojai išlošia tokiose situacijose, negalima. Tikrai ne“, – užtikrintai pakartojo padangų specialistas.

Vasarą žieminės padangos tampa labai minkštos, o jomis apautas automobilis – nestabilus. Nors jas naudoti galima, tačiau tai patartina daryti tik itin mažai kilometrų įveikiantiems žmonėms.

Kaimyninėse šalyse sprendžia vairuotojai

Pasak D.Barcio, kaimyninėse valstybėse galima rasti neblogų pavyzdžių. Pavyzdžiui, Estijoje ir Latvijoje žieminių padangų naudojimas nėra reglamentuotas taip griežtai kaip Lietuvoje – ten daugiau laisvės palikta vairuotojams patiems spręsti, kokiomis padangomis apautu automobiliu važiuoti.

Lietuvoje dygliuotas padangas naudoti galima nuo lapkričio 1 dienos, o žiemines privaloma naudoti nuo lapkričio 11 d. Vasarines montuoti galima jau balandžio 1 dieną, o paskutinė diena, kada galima važiuoti dygliuotomis padangomis, yra balandžio 10-a. Taip sudarytas padangų keitimo intervalas sudaro vos 10 dienų, per kurias montavimo dirbtuves užplūsta žmonės.

Estijoje ir Latvijoje dygliuotomis padangomis važiuoti galima jau nuo spalio 1 dienos, o žieminių naudojimas privalomas nuo gruodžio 1-os – taip keitimo sezonas pratęstas iki 2 mėnesių. Analogiška situacija ir su vasarinių padangų naudojimu – jas montuoti leidžiama nuo kovo 1 dienos, o paskutinė diena, kada galima naudoti dygliuotas padangas, yra balandžio 30-a.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs