Kova dėl išlikimo: apie dideles problemas Latvijos pasienyje pernai metais skaitykite čia.
Jei dar prieš penketą metų lietuviai išdidžiai sakydavo, kad Lietuvoje keliai geresni nei kaimyninėje Lenkijoje, tai dabar turime lyg stručiai sukišti galvą į smėlį. Iš didelės gėdos. Nes, įvažiavęs iš puikių Lenkijos greitkelių į Lietuvą, pasijunti lyg laiko mašina būtum nukeliavęs į praėjusį amžių. Ir čia labai švelniai tariant.
Tokia nuomone pasidalijo jau ne vienas skaitytojas, o patyręs vairuotojas Algimantas (tapatybė redakcijai žinoma) – dar ir nuotraukomis iš rekonstruojam „Via Baltica“ ruožo.
TAIP PAT SKAITYKITE: Kelio Marijampolė–Kaunas atkarpoje – chaosas: vilkikai išvažiavo prieš eismą
Vairuotojas teigia, nuolat važiuojantis į užsienį. Todėl galintis objektyviai palyginti daugelio šalių magistrales. Algimanto teigimu, Lietuvos pasienis su Lenkija („Via Baltica“ ruožas) atrodo klaikiai, lyg šiukšlynas. Apleistas, neprižiūrėtas, be gyvybės. Europoje tokių vaizdų retai pamatysi. Be jokios abejonės – tai valstybės gėda ir smūgis prestižui.
„Ir asfalto danga, ir kelio ženklai – apdrėbti purvo sluoksniu. Kai kurie ženklinimo elementai atrodo lyg po audros. Važiuojant tokiu keliu apima svetima gėda“, – tai tik dalis vairuotojo laiško, kunkuliuojančio emocijomis. Žinoma, ministerijos publikuojamose „Via Baltica“ nuotraukose – vaizdai kaip iš atviruko: graži įmonės „Fegda“ kelių tiesimo technika, tvarkingai supiltos žvyro krūvos.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos specialistų pasiteiravome, ar „Via Baltica“ tik rekonstruojama, ar ir sutvarkoma, kad nebadytų akių?
Įmonės FEGDA komentarą rasite čia.
Kelių direkcija: kaltas rangovas ir blogi orai
Lietuvos automobilių kelių direkcija, informuota apie situaciją praėjusią savaitę, pirmadienį pasidalijo komentaru.
Eglė Nemanytė, LAKD komunikacijos skyriaus vadybininkė, patvirtino, kad šie „įspūdingi“ vaizdai užfiskuoti „Via Baltica“ ruože, kuriame vyksta darbai.
„Už statybvietę yra atsakingas rangovas. Jis turi pasirūpinti ir kelio ženklinimo, dangos būkle. Deja, dėl pablogėjusių orų sąlygų pasitaiko lokalių zonų, kuriuose būna užteršta kelio danga ir kelio ženklinimas, bet rangovas kiekvieną dieną nuvalo kelią ir kelio ženklus.
Gavę Jūsų informaciją, susisiekėme su rangovu, kuris nuvalė purvu apneštus kelio ženklus. Taip pat rangovas įpareigotas skirti didesnius resursus kelio priežiūrai, kad situacija nesikartotų“, – komentavo Eglė Nemanytė ir atsiuntė keletą rangovo nuotraukų. Jose – valomi kelio ženklai.