Tad kartais pravažus, didesnę prošvaisą turintis ir aukščiau sėdėti vairuotojui leidžiantis automobilis nesuteikia pranašumo tuomet, kai sudėtingomis eismo sąlygomis mašina ima slysti, yra sumėtoma. Vienas paskutinių atvejų – Kaune, kai skaudžioje nelaimėje šią savaitę užgeso vieno žmogaus gyvybė, kai vairuotojas nesugebėjo suvaldyti vairuojamo visureigio ir kaktomuša rėžėsi į priešpriešinėje eismo juostoje važiavusį vilkiką.
Visureigis visureigiui nelygus
Anot Audriaus Sutkaus, visureigių bandymo platformos „Peak Point“ įkūrėjo, visureigių ir bekelės specialisto, visureigis daugeliui asocijuojasi su vieninteliu automobilio tipu ir nuolat varomais keturiais ratais. Visgi, pabrėžė žinovas, kaip paskirstoma variklio galia ir kaip automobilis varomas į priekį, sprendžia gamintojas.
„Labai dažnai skiriasi tai, kaip abiem varomoms ašims paskirstoma automobilio galia. Tai suvaldo elektronika, o žmogus, jei specialiai nesidomėjo, dažnai nežino, kuriai ašiai tenka didesnė variklio galios dalis“, – kalba A.Sutkus.
Anot jo, dažniausiai prioritetas teikiamas priekinei ašiai, tačiau netrūksta modelių, kur daugiau galios visuomet turi galinė ašis, o retsykiais galia paskirstoma tolygiai abiem ašims. Kiekvienu atveju automobilis, pakliuvęs į ekstremalią situaciją, elgiasi kitaip.
Kaip suvaldyti – stinga informacijos
Pašnekovas pastebėjo, kad dažnu atveju negailima patarimų, kaip suvaldyti priekiniais ratais varomą automobilį, jei šis slysta, jei reikia jį ištiesinti. Tas pats ir su galinius varančiuosius ratus turinčių automobilių vairuotojų ugdymu.
„Bet niekas nemoko, kaip elgtis su keturis varančiuosius ratus turinčiu automobiliu. Jei slystama tokiu automobiliu, tikimybė jį ištiesinti yra lygi beveik nuliui, nes tokį automobilį „pagauti“ neretai sunku net ir specialistams, jau nekalbant apie paprastus vairuotojus, mat čia ir stabdyti blogai, ir spausti akceleratorių – negerai“, – akcentavo pašnekovas.
Nesunku peržengti ribą
Anot A.Sutkaus, visureigiai nėra saugiausia transporto priemonė, tačiau keli parametrai, tokie kaip standesnis kėbulas, padaro juos saugesniais nei kiti. Pavyzdžiui, vairuotojai turėtų nepamiršti, kad nors visais ratais varomas automobilis pagreitėja esant prastoms oro sąlygoms greičiau nei dauguma kitų, jo masė dažniausiai kur kas didesnė nei daugumos, tad stabdymo kelias – atitinkamai ilgesnis.
„Nauji automobiliai turi begalę sistemų, saugančių ir padedančių, bet visą tai sistemos daro iki kritinės ribos. O šią pasiekti ir peržengti važiuojant visureigiu gerokai lengviau. Žinoma, važiuodamas su visureigiu dažnai jautiesi saugesnis, tačiau važiuojant juo, kaip ir kitais automobiliais, reikia numatyti savo vairavimo perspektyvą“, – pabrėžė specialistas.
A.Sutkaus žodžiais, ne paskutinėje vietoje yra ir tinkamos padangos, mat, pasak jo, ne vienas, nusipirkęs visureigį, „apautą“ universaliomis visureigiams skirtomis padangomis, įsivaizduoja, kad žiemą tokios padangos taip pat tiks. Specialistas tvirtai nukirto, kad toli gražu, mat žiemai reikalingos gerą sukibimą turinčios žieminės padangos, ypač praverčiančios stabdant ar posūkiuose.