„Situacija tikrai apgaulinga. Nes plika akimi nesimato jokio slidumo – tik mirguliuojančios snaigės. Tačiau, vos pažvelgęs į prietaisų skydelį, nepatikėjau savo akimis. Ten nuolat mirksėjo traukos kontrolės lemputė, pranešanti, kad mano automobilio ratai praslysta. Taigi kai kuriuose ruožuose po ratais – nematomas ledas.
Važiavau gana ramiai, tačiau jau vėliau pastebėjau, kad automobilis nėra stabilus, vairas sukasi per lengvai. Tai – ženklas, kad sukibimas su keliu labai prastas. Mieste jau mačiau kelias smulkias avarijas“, – pasakojo Saulius.
Iš tiesų, oro temperatūrai svyruojant apie „nulį“, susidaro puikios sąlygos susidaryti plikledžiui.
Tačiau miesto tvarkymo įmonės „Grinda“ atstovas Egidijus Steponavičius iškėlė ir kitą versiją:
„Iš tiesų, kai kuriuose Vilniaus rajonuose jau šį rytą buvo slidu. Tiltus barstėme nuo 4 val. ryto. O į gatves barstytuvai pajudėjo 13 val. Ir iki šiol nesustoja.
Tačiau kai kurias gatves barstėme papildomai: Mokslininkų, Baltupio. Be to, papildomai važiavome į Rokantiškių kalną, Kairėnus“.
Pasak E.Steponavičiaus, Vilnius yra labai sudėtingas miestas kelininkams dėl savo specifinio reljefo. Todėl, kaip yra minėjusi sinoptikė Audronė Galvonaitė, čia formuojasi „šalčio salos“ arba „šilumos salos“.
Kaip jos atrodo? Ogi važiuoji iš pažiūros sausu keliu, o ratai ima ir prasisuka. Tačiau ne visur, o tik tam tikrose vietose, kurios užsilaikiusi drėgmė vėliau virto nematomu ledu. Pasak E.Steponavičiaus, kartais toks mikroklimatas priklauso tiesiog nuo vėjo krypties, stiprumo ar nuo pastatų, užstojančių tą vėją, konfigūracijos.
Vakarop, pasak „Grindos“ atstovo, sąlygos suvienodėjo – beveik visose gatvėse susiformavo sniego pluta, kuri pamažu tirpsta nuo barstomos druskos.
Tačiau nuo 18 val. šlapdriba Vilniuje pamažu virs lietumi, taigi kelių būklė gali dar labiau komplikuotis.