Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Vairuotojo pažymėjimą turintys, bet itin retai vairuojantys žmonės gali tapti grėsme keliuose

Lietuvoje kone mada tapo vos sulaukus 18 metų gauti vairuotojo pažymėjimą. Nors ne kiekvienas jaunas žmogus vos sulaukęs 18-os turi automobilį – dauguma tik retkarčiais pavairuoja artimųjų mašinas, o kai kurie prie vairo nesėda ir keletą metų.
Reido akimirkos
Asociatyvi nuotr.: automobilis su klevo lapu / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Tokie piliečiai, nors ir turi vairuotojo pažymėjimą, gatvėje yra važiuojantis pavojus. Per kelerius metus vairavimo mokykloje gauti įgūdžiai praktiškai išnyksta ir vairuoti reikia mokytis kone iš naujo. Vairavimo patirtis bet kokiu atveju didėja tik važinėjant, tad esminis skirtumas tarp dviejų skirtingo amžiaus nepatyrusių vairuotojų – jų mąstyme. Jeigu jaunesnis gali būti labiau linkęs rizikuoti, vyresnis dažniausiai linkęs viską apsvarstyti.

„Tikėtina, kad, pavyzdžiui, 23-ų metų amžiaus žmogus jau yra atsakingesnis nei buvo aštuoniolikos, tad paprasčiausias būdas jam atgauti prarastus įgūdžius – kažkiek laiko praleisti su vairavimo instruktoriumi. Tai pigesnis būdas vėl išmokti vairuoti negu pačiam lįsti į eismą“, – teigė „BMW vairavimo akademijos“ vadovas ir instruktorius Darius Jonušis.

Jeigu visiškai nepatyręs vairuotojas pats suvokia, kad jo vairavimo įgūdžiai nėra geri, tuomet jis nekelia grėsmės kitiems eismo dalyviams – toks vairuotojas kelyje bus lėtesnis, atidesnis bei važiuos saugiau. Visai kita situacija – su per daug savimi pasitikinčiais vairuotojais. 

Jeigu jis mano, kad į realų eismą gali važiuoti prisimindamas tik kur yra stabdis ir kaip rodyti posūkį, tada jis grėsmę kelia ne tik vairuodamas

„Jeigu jis mano, kad į realų eismą gali važiuoti prisimindamas tik kur yra stabdis ir kaip rodyti posūkį, tada jis grėsmę kelia ne tik vairuodamas“, – ironizavo D.Jonušis.

Pradedantieji vairuotojai dažniau sukelia avarijas

„Lietuvos draudimo“ duomenimis, nepatyrę vairuotojai dažniau sukelia avarijas ir padaro didesnius nuostolius, nei vyresni, daugiau patirties prie vairo turintys žmonės. Maždaug kas dešimtas vairuoti pradėjęs gyventojas tampa įvykio kaltininku, o padaroma vidutinė žala yra maždaug 8 proc. didesnė nei labiau patyrusių vairuotojų sukeliamų avarijų.

„Jaunam vairuotojui sukaupti gerą vairavimo istoriją, t.y. 5-7 metus nepadaryti nė vienos eismo įvykio, nėra lengva. Ypač čia minimu atveju – jeigu vairuoti pradedama po ilgos pertraukos nuo egzaminų išlaikymo“, – sakė draudimo bendrovės Gyventojų draudimo skyriaus vadovas Andrius Gimbickas.

Jis pataria gyventojui prisiminti vairavimo įgūdžius neskubant, iškart nepuolant į intensyviausias miestų gatves – rizika tapti avarijos kaltininku yra didesnė. 

„Jeigu vairuotojas be patirties vis tik nori iškart sėsti prie automobilio vairo ir važiuoti į darbą miesto centre, galbūt verta tai daryti iš vakaro, kada eismas neintensyvus. Keleivio vietoje reikėtų turėti patyrusį vairuotoją“, – teigė A.Gimbickas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos