Pirmąją „Valdyk slystantį teisingai“ dalį apie priekiniais ratais varomo automobilio valdymą ir mitus, kuriais mėgsta vadovautis vairuotojai, rasite paspaudę čia.
Antroje dalyje – užpakaliniais ratais varomo automobilio valdymas.
Mažesnį nei 2 metų vairavimo stažą turinti 15min žurnalistė Jurgita Lapienytė sėdo prie „Toyota MR2“ vairo. Tai – pirmoji jos patirtis valdant užpakaliniais ratais varomą automobilį, o pakliuvęs išbandymas ant slidaus paviršiaus – ne pats paprasčiausias.
„Be reikalo sukiojate vairą. Buvote labai teisingai nukreipusi automobilį ten, kur jam reikia važiuoti. Ir po to staiga ištiesinote ratus. Nebūtumėte apsisukusi, jeigu nebūtumėt ištiesinusi ratų“, – mokinės klaidą įvardijo „Lexus“ vairavimo akademijos vadovas Darius Grinbergas.
Tiesą sakant, jaučiuosi kaip išvis nelabai mokanti vairuoti. Dėl to, kad instinktyviai darai vieną, o iš tikrųjų reikia daryti visai ką kita
J.Lapienytei tekęs pratimas – išlaikyti šonu slystantį automobilį taip, kad jis nepradėtų važiuoti tiesiai ir neapsisuktų. Kasdien priekiniais ratais varomą „Opel Corsa“ vairuojančiai merginai tai – nemenkas iššūkis.
„Tiesą sakant, jaučiuosi kaip išvis nelabai mokanti vairuoti. Dėl to, kad instinktyviai darai vieną, o iš tikrųjų reikia daryti visai ką kita“, – pirmuosius įspūdžius pasakojo žurnalistė.
Kita dažna klaida atliekant tokį pratimą – per staigus akceleratoriaus paspaudimas arba atleidimas. Net ir vairuojant teisingai, nejautrus elgesys su akceleratoriumi privers automobilį apsisukti.
„Instruktorius visąlaik sako į ausį, ką reikia daryti, tu bandai tai suprasti, tačiau instinktai kartais yra kitokie. Labai daug skirtingų impulsų ateina. Ne iš pirmo karto viskas išeina – reikia daugiau laiko. Ką galėsiu panaudoti važiuodama, tai daugiau galvoti, ką darau ir kaip darau. Per valandą ant slidžios dangos važiuoti tikrai neišmoksi, tačiau mąstyti – taip“, – naują patirtį įvertino mergina, pirmaisiais savo vairavimo metais nuvažiavusi net į Italiją.
„Turbūt didžioji dalis vairuotojų yra, kaip mes vadiname, keleiviai prie vairo. Jie važiuoja ten, kur juos veža automobilis, ir galbūt visą gyvenimą taip pravažiuos ir nieko jam neatsitiks – jis taip ir važinės iš darbo į namus ir atvirkščiai. Bet iš tikrųjų pamatėme, jog įgūdžių tikrai trūksta. Nesvarbu, kad tai yra labai slidi danga, bet mes važiavome nedideliu greičiu. Asfaltu važiuojame gerokai didesniu greičiu ir tos pačios klaidos, kurios buvo darytos šiandien, išliko. Netiksliai greitinama, stabdoma, sukama per daug. Jeigu priekiniai ratai pradeda slysti, dar labiau sukama į posūkį, o to reikėtų vengti“, – reziumavo D.Grinbergas, daug metų dirbantis vairavimo instruktoriumi.