Sunkiai pašalinamas bitumas
Juodas ir lipnus bitumas nedaro tiesioginės neigiamos įtakos automobiliui. Dažniausiai vairuotojus šis nešvarumas erzina dėl estetinių priežasčių, nes, pavyzdžiui, juodos spalvos bitumo taškeliai labai gerai matomi ant šviesių automobilių, o apskritai sukuria matinį paviršių, todėl net ir kruopščiai nuplovus, galutinis rezultatas gali nedžiuginti. Taip pat net ir įdėję daug pastangų, bitumo galite nenuvalyti, nes jis labai kibus, todėl jo šalinimui naudojami specialūs tirpikliai.
„Bitumas nėra ta medžiaga, kuri tiesiogiai kenktų automobilio kėbului, bet dėl savo kibumo, jis traukia kitus nešvarumus, tokius, kaip smėlis ar druskos, kurios dažų ir lako sluoksnį gadina“, – pastebi automobilių švaros centrų „Švaros broliai“ vadovas Algirdas Plečkaitis.
Norint pašalinti šiuos nešvarumus galima kreiptis į automobilių švaros specialistus, bet galite tai padaryti ir patys, nes rinkoje yra specialių valiklių, svarbu pasirinkti kokybišką produkciją. Tačiau norint pasiekti tikrai gerą rezultatą, reikia žinoti ir tam tikrus niuansus.
„Šluostės ar kempinės, kuriomis buvo valomas bitumas, negali būti naudojamos pakartotinai, nes į jas susigėrę nešvarumai skalaujant nepasišalina. Su tokiomis šluostėmis ar kempinėmis automobilį valant pakartotinai, jose susikaupęs bitumas, prie kurio prikibę kiti nešvarumai, pradeda braižyti paviršių ir, deja, pasiekiamas priešingas efektas, nei norisi“, – akcentuoja A. Plečkaitis.
Korozija virstančios stabdžių trinkelių dulkės
Stabdymo metu, dylant stabdžių kaladėlėms, sukeliamos dulkės, kurios pirmiausia nusėda ant ratlankių. Net ir iš pirmo žvilgsnio švariai atrodantys ratlankiai iš tikrųjų gali būti pasidengia nedidelių šių dulkių sluoksniu. Valant reguliariai, didelių jų sankaupų išvengti pavyksta, tačiau neskiriant pakankamai dėmesio, ilgainiui tai gali tapti sunkiai pašalinamais nešvarumais, kurių, be papildomų priemonių, pašalinti nepavyks.
„Stabdžių kaladėlių dulkės yra karštos, todėl labai gerai prikimba prie dažytų paviršių, jų pašalinti tik mechaniniu būdu ir įprastomis valymo priemonėmis nepavyksta. Tuomet reikia specialių valiklių, kurie, apie savo veikimą identifikuoja spalva, dažniausiai, violetine. Atmirkus nešvarumams, juos gerokai lengviau pašalinti naudojant šepečius, o tada viską lieka gerai nuskalauti“, – apie ratlankių valymo specifiką pasakoja A. Plečkaitis.
Stabdžių dulkės gali sukelti ir kita neigiamą efektą automobilio kėbului. Karštos metalo dalelės prikimba ne tik prie ratlankių, bet ir kėbulo. Netrukus jos pradeda koroduoti ir galima pastebėti nedidelius rūdžių spalvos taškelius. Tokios apnašos ilgainiui gali tapti nors ir nedideliu, bet bendros automobilio kėbulo korozijos katalizatoriumi, ypač tose kėbulo vietose, kuriose dažų ir lako sluoksnis pažeistas iki metalo.
Kaip kenkia vabzdžiai?
Vasaros metu, išvengti vabzdžių liekanų ant automobilio, praktiškai neįmanoma, ypač keliaujant užmiestyje. Nors dažniausiai tokie nešvarumai labiausiai erzina dėl estetikos, tačiau ilgainiui, jie gali sukelti tokių pasekmių, kurios gali pareikalauti papildomų piniginių investicijų ir laiko, norint pašalinti neigiamus vabzdžių liekanų padarinius.
„Ilgai nepašalintos, vabzdžių liekanos gali pažeisti lako paviršių ir palikti pigmentines dėmes. Norint jas pašalinti yra tik viena išeitis – poliravimas. Todėl stenkitės kaip įmanoma daugiau tokių nešvarumų pašalinti bent jau naudojant aukšto slėgio vandens srovę. Jei paliksite ilgesniam laikui, tai padaryti bus tik sunkiau, kadangi esant aukštai oro temperatūrai, vabzdžių liekanos tiesiog prikepa prie paviršiaus. Bet net jei nutiktų ir taip, galima įsigyti specialių valiklių, kurie skirti jų šalinimui. Tiesiog svarbu per daug nedelsti“, – pataria A. Plečkaitis.