TAIP PAT SKAITYKITE: Kas kaltas, kad Lietuvoje daugėja avarijų: artėjanti krizė ar anomalijos?
Kas yra pašalinė vairuotojų veikla
Saugaus eismo specialistai nevynioja žodžių į vatą: avarijų nuolat daugėja, o iki 34 proc. eismo įvykių nutinka dėl pašalinės vairuotojų veiklos. Dažniausiai dėl to, kad vairuodami jie naudojasi išmaniaisiais telefonais. Tik nebūtinai jais kalba ar rašo trumpąsias žinutes. Didžiausia bėda – naršantys internete vairuotojai. Tą eismo dalyviai daro ir stovėdami spūstyse, ir važiuodami greitkeliais – telefonai tapo mūsų gyvenimo dalimi. Todėl saugumui iškilo papildomų pavojų.
Tačiau V.Andrejevas pateikia dar didesnius skaičius: beveik 44,8 proc. vairuotojų prisipažino, kad vairuodami kalba telefonu, nesinaudodami laisvų rankų įranga. 29,3 proc. apklaustų vairuotojų vairuodami rašo trumpąsias SMS žinutes. O 16,29 proc. atsakė, kad vairuodami naršo internete.
Instituto tyrimas: vienaip mąstome, kitaip elgiamės
LAKD vadovas remiasi 2016 m. Kelių ir transporto tyrimo instituto atlikto tyrimo duomenimis. Tyrėjai norėjo nustatyti, kaip dažnai vairuotojai naudojasi telefonais ir kokia viešoji nuomonė apie tokį elgesį.
Štai kiti įdomesni skaičiai, rodantys, kad laikomės dvigubos moralės principų: vienaip galvojame, kitaip elgiamės. Net 81,05 proc. mano, kad kalbėti telefonu vairuojant (be laisvų rankų įrangos) yra nesaugu. Ir net 28 proc. galvoja, kad nesaugu kalbėti net ir naudojantis „Bluetooth“ jungtimi ar kitokiomis laisvų rankų technologijomis.
16,29 proc. prisipažino, kad vairuodami naršo internete.
Ką jau kalbėti apie naršymą vairuojant – net 94,16 proc. mano, kad tai nesaugu.
Šis statistinis tyrimas buvo vykdytas siekiant nustatyti, kaip dažnai Lietuvoje naudojamės mobiliaisiais telefonais be laisvų rankų įrangos vairuodami. Naudojimo mobiliaisiais telefonais vairuojant tyrimo metu buvo atlikta vairuotojų apklausa, siekiant nustatyti tokio elgesio įpročius ir vairuotojų nuomonę apie tokį jų elgesį.
Apklausos rezultatai ir bendrosios išvados specialistams suteikė naudingos informacijos apie naudojimosi mobiliaisiais telefonais vairuojant situaciją Lietuvoje, kurią galima panaudoti planuojant eismo dalyvių švietimo, kontrolės bei teisėkūros veiksmus.
Šiuo metu, įvykus eismo įvykiui, tyrėjai nenustato, ar vairuotojas eismo įvykio metu naudojosi telefonu. Ateityje tą planuojama daryti ir atsižvelgti į aplinkybes.