Rūkas tai toks gamtos reiškinys, kuriam sunkiai pasipriešina ne tik automobiliai, bet ir lėktuvai, laivai ar kitos, moderniausia navigacija aprūpintos transporto priemonės. Važiuoti tvyrant tirštam rūkui itin sudėtinga, o kartais mažai gelbėja net ir rūko žibintai.
Tvyrant tirštam rūkui matomumas gali siekti vos kelis ar keliolika metrų, todėl važiuoti greitai tampa neįmanoma. Vairuotojams netgi rekomenduojama rūko metu atidėti tolimesnes keliones.
Itin pavojingos situacijos susidaro kai automobiliai važiuoja vienas paskui kitą. Dėl tiršto rūko sunku įvertinti atstumą ir numatyti situaciją. Jei priekyje važiuojantis vairuotojas staiga kelyje išvys kliūtį ir stabdys, jūs to padaryti galite ir nespėti.
Vienintelis išsigelbėjimas važiuojant rūke – originalūs, kokybiški rūko žibintai, kurie turi būti sumontuoti kuo arčiau žemės. Rūkas niekada nepasiekia pačios žemės. Jis tvyro aukščiau. Tolimosios šviesos važiuojant rūke visiškai nepadės. Tuo jau yra įsitikinę vairuotojai, kurie nors kartą rūke pabandė įjungti tolimųjų šviesų žibintus.
Jei tirštame rūke keliu važiuoja transporto priemonė, kurios galiniai žibintai nešviečia – išvengti susidūrimo daugeliu atveju išvengti nepavyksta.
Būtent tokia avarija spalio 31-osios, penktadienio rytą įvyko Panevėžio rajone, Katinų kaime. Keliu link magistralės judėjo traktorius, ant kurio priekabos sumontuoti žibintai nešvietė. Tvyrojo tirštas rūkas, tad iš paskos važiavęs vairuotojas kliūtį pastebėjo per vėlai ir rėžėsi į priekabą.
Per avariją žmonės nenukentėjo, tačiau priekabos konstrukcija per priekinį stiklą įlindo į saloną, keleivio pusę. Ant priekinės keleivio sėdynės tuo metu žmonių nebuvo, tad aukų pavyko išvengti tik dėl laimingo atsitiktinumo.
Policijos pareigūnai nubaus traktoriaus vairuotoją, kuris nepasirūpino, kad jo transporto priemonės tempiama priekaba kelyje būtų matoma. Kelią buvo apgaubęs tirštas rūkas, tad traktorininkas turėjo važiuoti keliu su degančiais priekabos žibintais.