Apie tai, kad viadukas bus pabaigtas iki to, kaip dėl geležinkelio tunelio teksią uždaryti privažiavimą į greitkelį Kauno link, Vievio ir jo apylinkių gyventojai kalbėjo dar rudens pradžioje. Šis gandas tapo viltimi, kad pagaliau susisiekimas pagerės. Tačiau šiai vilčiai tapti realybe nebuvo lemta.
Apie tai kalbėta šią savaitę Seime – Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ pasikvietė pasikalbėti susisiekimo viceministrą Mindaugą Tarnauską ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovą Aivarą Vilkelį.
Buvo galimybių ar ne?
Jiems ir teko atsakyti į klausimus apie tai, ar buvo galimybių viaduką pabaigti anksčiau, nelaukiant kitų metų gegužės. Elektrėnų tarybos narys, pretenduojantis į mero postą būsimuose rinkimuose Gintaras Jančiauskas teiravosi, ar išties tereikėjo skirti papildomų pinigų bendrovei „Tilsta“, laimėjusiai rangos konkursą, ir nepatogumai Vievio gyventojams būtų buvę išspręsti kur kas greičiau.
Kalba esą ėjusi apie 400 tūkst. eurų.
„Ankstyvą rudenį rangovas nekėlė klausimo dėl papildomo finansavimo, kadangi rangovas dar rugpjūčio mėnesį kalbėjo apie tai, kad darbus galima spėti pabaigti dar šiais metais, jeigu oro sąlygos leis. Deja, neleido pabaigti.
Laikinas įvažiavimas „LTG Infrai“ į A1 kelią kainavo papildomus 200 tūkst. eurų. Jeigu nebūtume turėję šito laikino kelio, net neabejoju, bendruomenės pasipiktinimas taip pat būtų didžiulis, kadangi turėtume dar vieną didelę apylanką. Aš džiaugiuosi, kad šioje vietoje tą sprendinį turime. Suprantu, kad galbūt ten yra tam tikrų ekspertų, bet specialistai dirba, kad eismas toje vietoje vyktų sklandžiai.
Lapkričio mėnesį buvo vertinama, kas būtų, jeigu būtų skirtas papildomos lėšos rangovui, ar tai leistų šiais metais pabaigti darbus. Atsakymas buvo ne“, – kalbėjo susisiekimo viceministras M.Tarnauskas.
Rangovas sako kitaip
Tačiau projekto rangovas, UAB „Tilsta“, sako, kad darbus tikrai galėjęs pabaigti anksčiau.
Kaip 15min teigė Eduardas Grinaveckas, bendrovės „Tilsta“ vadovas, tam reikėję papildomo finansavimo, tačiau dėl jo nesutarta.
„Pagal su užsakovu sutartą viaduko statybos planą ir galutinio pridavimo terminą, darbų grafiką šiuo metu lenkiame keturiais mėnesiais. Kilus visuomenės susirūpinimui dėl darbų spartos, gavome projekto užsakovo paklausimą, ar būtų įmanoma užbaigti projektą greičiau.
Spalio mėnesį informavome užsakovą, kad tokia techninė galimybė yra, tačiau tam reikia papildomo finansavimo, kuris nebuvo numatytas rangos sutartyje. Kaip sprendimą pasiūlėme viaduką uždengti specialia palapine, kurios viduje baigiamieji įrengimo darbai galėtų vykti net ir žiemos sąlygomis.
Spalio mėnesį informavome užsakovą, kad tokia techninė galimybė yra, tačiau tam reikia papildomo finansavimo.
Nesutarus dėl šio papildomo techninio sprendimo finansavimo, laikomės patvirtinto plano užbaigti viaduką, kai bus palankios meteorologinės sąlygos, nes kitu atveju atlikti trūkstamus darbus dėl netinkamų oro sąlygų draudžia normatyviniai dokumentai. Esant tinkamai oro temperatūrai, galėtume viaduką užbaigti per vieną mėnesį, tad laukiame pavasario, kad kuo greičiau galėtume atnaujinti darbus“, – teigė E.Grinaveckas.
Jis nenurodė, apie kokią sumą ėjo kalba.
Šiuo metu jau daugiau nei mėnesį ant Paparčių viaduko jokie darbai nevyksta – anksti prasidėjusi žiema juos sustabdė.