Nuo šio penktadienio, rugsėjo 1 d. sostinės centrinėje dalyje įsigalioja nauja privaloma el. paspirtukų statymo tvarka. Ja vadovaujantis dalijimosi platformų paslaugomis besinaudojantys el. paspirtukų vairuotojai nuomojamus paspirtukus sostinės centre galės palikti tik specialiose stovėjimo vietose.
Kodėl imtasi tokių priemonių? Iš dalies prie to prisidėjo Seimo patvirtinti draudimai ir savivaldybėms suteikta teisė nustatyti paspirtukų judėjimo ir parkavimo taisykles.
SUSIJĘ: Seimas nustatė taisykles paspirtukams: šaligatviais važiuoti galės, bet yra papildomų sąlygų
Pasak Adomo Bužinsko, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus, paspirtukų stovėjimo vietomis, tikėtina, naudosis dalijimosi platformų vartotojai (Vilniuje iš viso veikia trys, iš kurių didžiausia yra „Bolt“).
Kaip vartotojai sužinos, kur gali palikti paspirtuką? Apie tai informuos dalijomosi platformos programėlės, veikiančios GPS principu.
A.Bužinskas tikisi, kad ši nauja tvarka suformuos naują paspirtukų vairuotojų kultūrą ir šios transporto priemonės nesimėtys ant šaligatvių, kaip iki šiol. Pasak administracijos vadovo, į Vilnių jau nori ateiti ir daugiau didelių šios dalijimosi paslaugos operatorių. Tačiau, laimei, tai nutiks tik kitąmet, kai jau bus nusistovėjusios naujos parkavimo taisyklės.
Pažymėtos stovėjimo vietos elektriniams paspirtukams
Stovėjimo vietos išdėstytos keturiuose miesto rajonuose: Senamiestyje, dalyje Naujamiesčio, Užupio ir Šnipiškių. Tvarkai užtikrinti iš viso skirta kiek daugiau nei 100 lokacijų, kurios yra paženklintos specialiu stačiakampio formos žymėjimu, o jo viduryje – paspirtuko ir „P“ raidės simboliai.
Kiekviena šių vietų talpins iki 10 paspirtukų, kuriuos bus privaloma palikti tvarkingai – statyti vertikaliai su lyg stovėjimo zona, kuo arčiau krašto arba šalia esančio el. paspirtuko. Stovėjimo zonai užsipildžius – statyti kitoje artimiausioje stovėjimo vietoje.
Visos paspirtukų parkavimo vietos, kaip ir draudžiamo eismo gatvės bei greičio ribojimo zonos, yra pažymėtos interaktyviame žemėlapyje – El. paspirtukų eismo organizavimas Vilniuje.
Apie netvarkingai paliekamus paspirtukus galima pranešti www.tvarkaumiesta.lt.
Kaip bus užtikrinama tvarka?
Paspirtukų stovėjimo zonos mieste matomos ne tik fiziškai, jos atsispindi ir virtualiai – el. paspirtukų eismo organizavimo žemėlapyje bei paspirtukų dalijimosi platformų paslaugų teikėjų sistemose. Jos leis sekti paspirtuko GPS signalą, kuris parodys jo buvimo vietą. El. paspirtukui esant šalia stovėjimo vietos zonos, sistema suveiks automatiškai ir neleis jo palikti kitur.
Minėtas GPS signalas gali svyruoti dėl fizinių kliūčių, tad el. paspirtukų vairuotojai turėtų būti sąmoningi ir nepamiršti, kad jų vairuota transporto priemonė bet kokiu atveju privalo būti pastatyta stovėjimo vietoje.
Papildo eismo valdymo priemonių paketą
Privalomos stovėjimo vietos centrinėje miesto dalyje papildys jau nuo šio pavasario mieste įsigaliojusį el. paspirtukų greičio ir eismo ribojimų paketą:
– Senamiestyje ir ant tiltų el. paspirtukų vairuotojai privalo važiuoti ne didesniu nei 12 km/val. greičiu.
– Vilniaus, Pilies ir Savičiaus gatvėse galioja paspirtukų ir dviračių eismą draudžiantys ženklai.
„Formuodami mikrojudumo priemonių judėjimo politiką sostinėje palaipsniui įtraukiame skirtingas reguliacines priemones: greičio ribojimus, eismo draudimus, specialias parkavimo zonas. Nors dar sunku pamatuoti šių priemonių efektyvumą, matome, kad jos suteikia daugiau saugumo ir aiškumo eismo dalyviams bei mažina chaosą ir vizualinę taršą miesto gatvėse“, – teigia Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Adomas Bužinskas.
Rekomendacijos dėl saugaus judėjimo el. paspirtukais
Vilniaus miesto savivaldybė kartu su JUDU (SĮ Susisiekimo paslaugos) ir paspirtukų dalijimosi platformomis spalio mėnesio pradžioje planuoja įteisinti rekomendacijas, skirtas saugiam judėjimui sostinėje mikrojudumo priemonėmis. Jose bus aprašyti pagrindiniai saugaus eismo principai dalijimosi platformų ir privačių el. paspirtukų naudotojams, taip pat įtrauktos gairės, skirtos mikrojudumo dalijimosi paslaugų tiekėjams. Tai prisidės prie tvarkos įvedimo bei el. paspirtukų judėjimo politikos Vilniaus mieste formavimo.
Taip pat iki šių metų pabaigos dalijimosi paslaugų bendrovės įpareigojamos paženklinti el. paspirtukus identifikaciniais numeriais, kurie padėtų kitiems eismo dalyviams iš tolo identifikuoti važiuojančius el. paspirtukus ir paslaugos tiekėjui pranešti ne tik apie netaisyklingą parkavimą, bet ir apie viršijamą greitį, važiavimą dviese vienu el. paspirtuku, važiavimą draudžiamoje zonoje ar kitus nusižengimus.