Vilniaus šiaurinėje dalyje esanti B.Krivicko gatvė vinguriuoja tarp miškų ir gyvenamųjų namų kvartalų. Vietos gyventojai neslepia baimės dėl savo, o ypač – savo vaikų, saugumo.
„B.Krivicko gatvėje (aplink miškas) gyveno trys stirnos, šiandien aptikau vieną nutrenktą... Mūsų bendruomenė bando sulaukti Vilniaus savivaldybės dėmesio, kad jie sutvarkytų greičio apribojimus, kitaip žus visos stirnos...
Jau nekalbant, kad šita gatve į mokyklą eina vaikai – kasdien rizikuojama jų gyvybe, nes nėra nei greičio matuoklių, nei šaligatvių!“ – 15min rašė pasipiktinusi vietos gyventoja Sandra.
Jos teigimu, vietos gyventojai dar nuo 2019 metų rašo, skambina Vilniaus miesto savivaldybei prašydami rasti sprendimų jų gatvėje, tačiau esą jokių veiksmų nebuvo imtasi – „nei apšvietimo, nei šaligatvio, nei ženklo apie gyvūnus, nei greičio matuoklių“.
„Mes net siūlėme sumokėti 50 proc. greičio matuoklio kainos“, – tikino Sandra.
Kiti šios ir aplinkinių gatvių gyventojai tvirtina, kad tiek B.Krivicko, tiek M.Lietuvio gatvėje, kuri išasfaltuota, nors ir laikinam naudojimui, pastaruoju metu automobiliai lekia per dideliu greičiu. Esą greičio matuoklis tikrai stabdytų nenorinčius baudų prisirinkti vairuotojus.
Baksnoja į vairuotojus
Visorių slėnio bendrijos vardu Vilniaus savivaldybei šios savaitės vidury atkeliavo laiškas, kuriame teigiama, kad per nepilnus du mėnesius šioje vietoje partrenktos jau dvi stirnos.
„Akivaizdu, kad vairuotojai nesilaiko ženklo „Gyvenamoji zona“ ir važiuoja gerokai viršydami greitį. Todėl labai reikia ženklų dėl laukinių gyvūnų apsaugos tiek M.Lietuvio, tiek B.Krivicko gatvėse.
Gal šie ženklai labiau sudrausmins vairuotojus, nes jei bus partrenktas gyvūnas tokioje atkarpoje, tai vairuotojas turės problemų su draudimo įmone.
Mes vis dar neprarandame vilties, kad šiose gatvėse atsiras sektoriniai greičio matuokliai, prie kurių įrengimo gyventojai tikrai galėtų finansiškai prisidėti“, – rašė bendruomenės atstovė savivaldybei.
Gyvenamoji zona
Tą patį 15min sakė ir vietos gyventoja Miglė, teigdama, kad stirna buvo užmušta kelyje, kuris pažymėtas ženklu Gyvenamoji zona: „Leidžiamas greitis joje yra 20 km/val. Tačiau vairuotojai to nesilaiko ir didelio gyvūno žūtis yra akivaizdus įrodymas.
Kad taip kažkada nutiks, mes daug kartų perspėjome įvairias institucijas ir jokių sprendimų nesulaukėme. Kaip gyventojai esame suinteresuoti rodyti pavyzdį, tačiau važiuojant leistinu greičiu dažnai šiame siaurame kelyje esame netgi lenkiami, signalizuojama ir kitaip reiškiamas kitų vairuotojų nepasitenkinimas, kartais sukeliant ir tikrai pavojingas situacijas.“
Leidžiamas greitis joje yra 20 km/val. Tačiau vairuotojai to nesilaiko ir didelio gyvūno žūtis yra akivaizdus įrodymas.
Miglės teigimu, dėl šių problemų surašyta daugybė skundų įvairioms institucijoms, tačiau esą nei savivaldybė, nei policija kol kas nesiėmė jokių priemonių, kad jų instaliuotų priemonių greičiui riboti būtų laikomasi.
„Tad jiems lengva sakyti „mes padarėme ženklus“, tačiau niekas jų nesilaiko, kontrolės nėra, todėl naudos iš tų sprendimų taip pat nėra. Visi laksto tarsi Geležinio Vilko gatve.
Naktimis čia neretai vyksta sportinių automobilių pasivažinėjimai, „driftinimas“, varikliai ir padangų cypimas gali pažadinti nors ir antrą valandą nakties. Tenka net miegoti su garsą slopinančiomis ausinėmis. Kiti žmonės priversti leisti didelius pinigus ir keisti langus, kad šie turėtų bent kiek geresnę garso izoliaciją. Nei skambučiai 112, nei pranešimai per Epoliciją naudos nedavė“, – kalbėjo gyventojai, baimindamasi, kad kol nenutiks baisesnė nelaimė, tol niekas nieko nesiims.
Vienpusis eismas
Vilniaus miesto savivaldybė tvirtina, kad šio to jau imtasi: „B.Krivicko gatvės atkarpoje, einančioje per mišką, nuo lapkričio įvestas vienpusis eismas link L.Giros gatvės.
Šis iš anksto su gyventojais aptartas ir suplanuotas sprendimas leido sumažinti gatvės apkrovą automobiliais, nes iki pokyčių apie 80 proc. viso automobilių srauto buvo tranzitinis. Tokiu būdu pėstiesiems užtikrintas saugesnis eismas. Šiuos pokyčius įvesti leido Mykolo Lietuvio gatvės išasfaltavimas.“
Vis dėlto tai esą ne galutiniai sprendimai.
„Ateityje planuojama eismo organizavimo sprendimus tobulinti, atsižvelgiant į gyventojų pastebėjimus ir specialistų atliekamus eismo srautų stebėjimus“, – teigiama Vilniaus miesto savivaldybės komentare.
Patenkinti ne visi
Tačiau sprendimu padaryti vienpusį eismą patenkinti ne visi. Jau pasirodžius straipsniui į 15min redakciją kreipėsi B.Krivicko gatvėje gyvenantis Raimondas D., teigdamas, kad keletas gyventojų visiškai sujaukė gyvenimą visiems šiame kvartale.
„Gyvenu šioje gatvėje, tačiau tai ką daro keletas vienos gatvės gyventojų, visiškai sujaukė viso kvartalo saugų gyvenimą. Jie organizavo savivaldybėje pakeisti eismą miške į vienpusį, todėl visi B.Krivicko, V.Mačernio g. gyventojai iš A.Kulviečio mokyklos paima mažylius ir važiuoja nebe 300 metrų (nes per mišką organizavo vienpusį eismą) o beveik 4 km. Ir taip kiekvieną dieną be reikalo apkraunami keliai.
Saugumo atžvilgiu labai situacija pablogėjo, degalų ir laiko išlaidos padidėjo. Esame priversti važiuoti ratais tam kad papultum į namus“, – teigė jis, pridėdamas nedidelį žemėlapį.
Anot Raimondo, mėlyna spalva čia pažymėta, kaip iki namų jie važiuodavo iki eismo pakeitimų (300 metrų), o raudona – kaip iki namų dabar yra priversti važiuoti (3,7 km). Gyventojas tikina, kad nepatenkintųjų daug, ne jis vienas.