„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Vilniaus vakarinio aplinkkelio antrojo etapo rangovai automobilių sporto entuziastų neįsileido, tačiau smalsių pėsčiųjų nevaikė

Vasaros pradžioje vilniečius maloniai nustebino žinia apie tai, kad vakarinio aplinkkelio antrojo etapo statybos darbai bus baigti anksčiau nei buvo planuota, o kelio atkarpa nuo L.Asanavičiūtės g. iki Ozo g. bus atidaryta dar šiais metais. Pirmą spalio savaitę sudėtingiausias transporto mazgas ties Pilaitės pr. jau suformuotas. Paspartinti darbus statybininkams trukdo šaltas ir darganotas lietuviškas ruduo.
Vilniaus vakarinio aplinkkelio statybos, antrojo etapo baigiamieji darbai
Vilniaus vakarinio aplinkkelio statybos, antrojo etapo baigiamieji darbai / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Antrojo statybos etapo, kuris prasidėjo 2011 m. rugpjūčio mėn. metu, nutiesta nauja gatvės atkarpa – 2,84 km ilgio šešių eismo juostų abiem kryptimis aplinkkelio ruožas. Kiekvienos važiuojamosios dalies plotis siekia 14,75 m, skiriamosios juostos plotis – 3 m.

Metalinius garažus pašalino greitai

Vilniaus vakarinio aplinkkelio statybos, antrojo etapo baigiamieji darbai
Vilniaus vakarinio aplinkkelio statybos, antrojo etapo baigiamieji darbai

Už vakarinio aplinkkelio statybos projektą atsakingas bendrovės „Kauno tiltai“ techninio direktoriaus pavaduotojas Romualdas Kančaitis pasakojo, kad tuojau pat po sutarties pasirašymo atvykęs apžiūrėti teritorijos rado dar neišgabentus metalinius garažus. Didžiąją dalį jų savininkų rasti pavyko labai greitai. Vieni garažai buvo išardyti iškart, kiti ilgą laiką stovėjo jau statomoje aplinkkelio atkarpoje.

„Paskutinis garažas buvo likęs ties L.Asanavičiūtės viaduko ašimi. Pačiai viaduko statybai jis netrukdė, tačiau stovėjo pratęsiamoje važiuojamojoje dalyje. Ilgai jis ten stovėjo, o pajudinti negalėjome, nes tiksliai nežinojome, kas yra šeimininkas. Įspėjamieji pranešimai buvo išsiųsti, tačiau galiausiai patys jį išvežėme į numatytą vietą“, – prisiminimais apie antrojo etapo statybų pradžią dalijosi R.Kančaitis.

VIDEO: Vilniaus vakarinio aplinkkelio statybų antrasis etapas

Anot statybos darbų vadovo, daugiausia streso teko patirti iškeliant 110 kV orinės elektros perdavimo linijas. Vakarinio aplinkkelio trasa sutapo su veikiančia orine elektros perdavimo linija ir buvo nerimaujama, kad darbų tęsti nebus galima tol, kol ji nebus paslėpta po žeme. R.Kančaitis pažymėjo, kad dirbant šalia aukštos įtampos laidų teko laikytis itin griežtų saugos reikalavimų.

Perkėlus elektros liniją, darbai įsibėgėjo

„Su užsakovo ir liniją eksploatuojančios įmonės pagalba pavyko rasti bendrą sutarimą. Projektuotojai paruošė atitinkamus sprendimus, kurie buvo priimtini liniją eksploatuojančiai įmonei, buvo paskirti asmenys, kurie kontroliavo vakarinio aplinkkelio statybos darbus po 110 kV orine elektros tiekimo linija. Linijos buvo veikiančios, tačiau radus bendrą sprendimą galėjome tęsti darbus“, – apie sudėtingiausią antrojo etapo statybų laikotarpį pasakojo pašnekovas.

Projekto sudėtinė dalis buvo ir dujotiekio rekonstrukcija, žemos įtampos el. tinklų, ryšių linijų perkėlimas. Darbų eiga, anot R.Kančaičio, labiausiai priklausė būtent nuo inžinerinių tinklų tvarkymo. Šiems darbams buvo skirti visi 2012-ieji metai.

Vilniaus vakarinio aplinkkelio statybos, antrojo etapo baigiamieji darbai
Vilniaus vakarinio aplinkkelio statybos, antrojo etapo baigiamieji darbai

Vėliau pradėti žemės darbai pajudėjo sparčiai. Jų apimtis buvo įspūdinga, mat visa vakarinio aplinkkelio antrojo etapo trasa yra iškasoje, kurios gylis svyruoja nuo 6 iki 14 m. Bendras išvežamo grunto kiekis sudarė daugiau kaip 1 mln. kubinių metrų. „Dalis tų žemių buvo panaudota vakarinio aplinkkelio statybai, o likusi sandėliuota nurodytoje vietoje“, – pasakojo R.Kančaitis.

Visa vakarinio aplinkkelio antrojo etapo trasa yra iškasoje, kurios gylis svyruoja nuo 6 iki 14 m.

Tikslus terminas, iki kurio vakarinio aplinkkelio antrojo etapo statybos darbai turi būti baigti, „Kauno tiltai“ kompanijos viduje nustatytas, tačiau už projektą atsakingas specialistas jo neįvardijo. Motyvavo tuo, kad paskelbus tokią informaciją, taptų privaloma pildyti pažadą nepaisant to, kad lietingi orai gali sujaukti visus grafikus. Likusiems darbams didelę įtaką daro ir neigiama temperatūra.

„Esant neigiamai temperatūrai mes negalime įrenginėti dangų, todėl jei naktį šąla, ryte turime sulaukti teigiamos temperatūros, t. y. pradėti darbus kartais pavyksta tik 11 ar 12 val.“ – apie darbo specifiką kalbėjo R.Kančaitis.

Vakarinėje greitojo eismo gatvėje kelio pagrindas sudarytas iš dviejų skirtingų medžiagų – 20 cm dolomitinės skaldos ir 18 cm asfalto pagrindo. Virš jų pakloti du sluoksniai asfalto dangos – 8 cm storio apatinis ir 4 cm viršutinis.

Daugiausia žmogiškųjų resursų – viadukų statybai

Vilniaus vakarinio aplinkkelio statybos, antrojo etapo baigiamieji darbai
Vilniaus vakarinio aplinkkelio statybos, antrojo etapo baigiamieji darbai

Brangiausia tapo didžiausios antrojo etapo dalies – vakarinės greito eismo gatvės statyba. Daugiausiai žmogiškųjų resursų pareikalavo viadukų statyba. „Ši gatvė visiškai funkcionali taps ir visu apkrovimu veiks tada, kai bus baigtas trečias etapas“, – pažymėjo R.Kančaitis.

Viso statomo aplinkkelio ruožo aptverti nepereinama tvora neįmanoma, o žmonėms smalsu, kas čia vyksta.

„Kauno tiltai“ sulaukė ne vienos užklausos iš automobilių entuziastų, kurie teiravosi, ar nebaigtame gatvės ruože galėtų surengti lenktynes. Vis dėlto statybvietės šeimininkai lenktynininkų neįsileido.

„Visų pirma, tai yra nesaugu. Taip pat, patys matote ir medžiagos sandėliuojamos. Užklausų tikrai pasitaikė. Šiaip daug įdomiau visiems buvo, kol dar nebuvo demontuotos metalinės atramos“, – pasakojo R.Kančaitis.

Pėstiesiems apribojimai taip pat numatyti, tačiau, kaip patikino pašnekovas, jie buvo minimalūs. Norintiems patekti į pamėgtas vietas, taip pat ir sportuojantiems žmonėms buvo padaryti saugūs koridoriai, o vykdant žemės darbus – specialūs laiptai.

Anot R.Kančaičio, viso statomo aplinkkelio ruožo aptverti nepereinama tvora neįmanoma, o žmonėms visada smalsu, kas čia vyksta. Todėl į teritoriją užsukdavo ne tik pėstieji ir dviratininkai, bet ir motociklus ar automobilius vairuojantys asmenys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs