Vilniaus valdžia nori smarkiai kelti parkavimo kainas ir apmokestinti daugiabučių kiemus

Vilniaus savivaldybė rengiasi smarkiai didinti mokesčius už parkavimą. Tai praneša Vilniaus miesto tarybos opozicijos atstovas Vydūnas Sadauskas.
Rezervuotos automobilių stovėjimo vietos
Rezervuotos automobilių stovėjimo vietos / Roberto Riabovo / BNS nuotr.
A.Nemunaičio nuotr./Projektas: siūloma parkavimo rinkliava Vilniuje
A.Nemunaičio nuotr./Projektas: siūloma parkavimo rinkliava Vilniuje

Anot jo, po Seimo rinkimų Vilniaus Ekonomikos ir finansų komitetą pasiekė valdančiosios daugumos siūlymai drastiškai didinti parkavimo įkainius Vilniaus mieste.

„Atrodo, kad ir tuo dar neapsiribota, nes kartu siūloma apmokestinti ir daugiabučių namų kiemus įvedant naują „baltąją“ zoną su tam tikromis išimtimis. Šioje zonoje siūlomas įkainis 0,2 Eur vienai valandai, bet čia automobiliai ir stovi ilgiausiai.

Raudonoji zona taip pat būtų smarkiai išplečiama mieste, o įkainis šioje zonoje būtų toks, koks dabar yra mėlynojoje zonoje. Dvi valandos mėlynojoje zonoje kainuos 8 Eur, kas tikrai yra nemažai.

Taigi parkavimas gali brangiau kainuoti nei teatro bilietas ar susitikimo pietūs“, – savo paskyroje „Facebook“ rašo V.Sadauskas.

Siūlomi vietinės rinkliavos pokyčiai:

  • Mėlynoje zonoje – nuo 2,5 Eur padidinti iki 4,0 Eur už valandą;
  • Raudonoje zonoje – nuo 1,5 Eur padidinti iki 2,5 Eur už valandą;
  • Geltonoje zonoje – nuo 0,6 Eur padidinti iki 1,0 Eur už valandą;
  • Žalioje zonoje – nuo 0,3 Eur padidinti iki 0,5 Eur už valandą.

„Nepavadinsi vien „higieniniais“ pataisymais, kaip bandoma pateisinti. Atrodo, kad noras išvaryti automobilius iš centro yra didžiulis, nors kompleksinių sprendimų, kaip didinti parkavimo vietų skaičių, nėra.

Pristatymo metu bandoma lyginti su Amsterdamu, Kopenhaga, nors Vilnius neturi nei metro, nei tramvajaus, o pats Vilnius yra labai išsiplėtęs į priemiesčius, todėl ne viskas taip paprasta, kaip tik lengva ranka „didinti“ rinkliavą už parkavimą.

Su paspirtuku irgi vargiai nuveši vaikus iš Balsių į Užupį, nes vietoje kaip taisyklė vietų vaikams mokyklose ar darželiuose pakankamai nėra priemiesčiuose“, – kritikuoja siūlymą V.Sadauskas.

Anot jo, automobilių dalijimosi (car sharing) įkainius taip pat siūloma didinti, todėl labai tikėtina brangtų ir car sharing paslaugų kainos (numatoma, kad nuo 2025 m. liepos 1 d. 89 € mokestis galioja iki kol el. dalis pasiekia 10 proc. parko).

V.Sadauskas teigia, kad kai tik elektromobilių procentas mieste pasieks 3 procentus, jų parkavimas taip pat bus apmokestinamas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis