Šiuo metu vadinamosiose A juostose trūksta kontrolės – Vilniuje pareigūnai kiekvieno reido metu kas kelias minutes sugauna bent vieną pažeidėją, neteisėtai besinaudojantį viešajam transportui skirta eismo juosta.
„Lyg ir žino visi, policija perspėja, pasako, kad darysim, tačiau vis tiek sulaikom iki 100 pažeidėjų per vieną rytą“, – stebėjosi Vilniaus policijos komunikacijos poskyrio vyresnysis specialistas Tomas Bražėnas.
Vilniaus vicemeras G.Paluckas atskleidė turintis planą, kaip atlaisvinti A juostas, ir tą padaryti tikimasi jau šiemet.
A juostų kontrolei reikalinga įranga iš esmės tokia pati, kaip ir greičio matavimui. Stacionariems radarams reikėtų pakeisti programinę įrangą.
„A juostų kontrolei reikalinga įranga iš esmės tokia pati, kaip ir greičio matavimui. Stacionariems radarams reikėtų pakeisti programinę įrangą, ir visi jie galėtų tikrinti važiuojančius A juostomis“, – sakė vicemeras.
Greičio radarai nesunkiai atskiria autobusus nuo lengvųjų automobilių, tačiau ir kitų transporto priemonių išskyrimas – nesudėtingas uždavinys. Patobulinus programinę įrangą, greičio matuokliai gali atpažinti A juostomis važiuojančius taksi bei elektromobilius, nes jų registracijos numeriai kitokie.
„Vienintelis iššūkis – 4+. Jokios kameros negali fiksuoti, kiek mašinoje sėdi žmonių“, – apgailestavo G.Paluckas ir čia pat pridūrė jau turintis išeitį: kai kuriose vietose panaikinti galimybę A juostomis važiuoti automobiliais, kurių salone sėdi 4 ir daugiau žmonių.
Jo nuomone, ši lengvata neveikia taip, kaip turėtų – nemotyvuoja automobiliu keliauti kartu su kaimynais.
„Mano planas techninėmis priemonėmis automatiškai fiksuoti ir bausti A juostų pažeidėjus gali būti įgyvendintas daug greičiau, nei tikėjausi“, – džiaugėsi vicemeras.
Pasak socialdemokrato, artimiausiu metu sistema nebus įdiegta, nes egzistuoja daug biurokratinių formalumų – reikia paskelbti konkursą, išrinkti rangovą, sutvarkyti integracinius dalykus, o tai užtrunka. Tačiau iki naujų metų rezultato galima tikėtis.