Pilaitiškiai neslepia nevilties
Pilaitės gyventojai beveik kasdien socialiniuose tinkluose pasidalija pastabomis, kaip tos dienos rytą jiems sekėsi pasiekti miestą. Tarkim, spūsties apie 7 val. ryte Smalinės gatvėje vaizdo įrašu.
Šia gatve juda tie, kurie norėdami aplenkti Pilaitės prospektą važiuoja per mišką į Karoliniškes. Tačiau ir čia reikia kantrybės.
Visureigius ar tiesiog galingesnius automobilius turintys pilaitiškiai suka Taurupės gatve, kuria išvažiuoja į L.Asanavičiūtės gatvę ir vakarinį aplinkkelį. Šis maršrutas tikrai ne visiems, nes neasfaltuotu keliu per mišką važiuoti tokiu oru, kai nuolat lyja, nėra lengva.
Pilaitės gyventojai prašė savivaldybės šią gatvę asfaltuoti, tačiau atsakymą gavo tokį: „Susisiekimo komunikacijų plėtra Vilniaus mieste vykdoma pagal suderintą 2015-2020 metų darbų planą. Lėšų poreikis bendrai susisiekimo infrastruktūros plėtrai iki 2020 metų yra 266 mln. eurų. Savivaldybė neturi finansinės galimybės patenkinti visus prašymus, todėl Taurupės gatvės įrengimas į minėto laikotarpio planus neįtrauktas.“
Taurupės gatvė kerta Gudelių kaimą, kurio gyventojai jau irgi nepatenkinti: lietūs gatvę plauna, mašinos išmala, miške formuojasi spūstys, tad atvažiuoti į namus ar išvažiuoti iš jų darosi sudėtinga. Jiems tai vienintelis kelias, o visureigius turi ne visi.
Ir tai tik vieno Vilniaus gyvenamojo rajono ir jo prieigų problemos. Spūstys kamuoja ir kitur gyvenančius, jos neretai nebūna išsisklaidžiusios ir 9 val. ryto bei 19.30 val. vakare. Išvada peršasi viena – pastaruoju metu judėti Vilniaus mieste nelengva.
Kaltas lietus
Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ specialistai tvirtina, kad dėl visko kaltas blogas oras, mieste kasmet bent keliais procentais padaugėja automobilių, o žmonės nenori persėsti į viešąjį transportą.
Subjurus orams, nuolat merkiant lietui ir formuojantis tirštam rūkui mieste, kaip ir kasmet, sostinės gatvėse spalio-lapkričio mėnesiais susidaro spūstys, – teigė A.Apanovičius.
„Subjurus orams, nuolat merkiant lietui ir formuojantis tirštam rūkui mieste, kaip ir kasmet, sostinės gatvėse spalio-lapkričio mėnesiais susidaro spūstys. Be to, daugiau miestiečių tuomet renkasi ne viešąjį transportą, o nuosavus automobilius, todėl padaugėja ir transporto priemonių sostinės gatvėse. Spūsčių nemažina ir kasmet augantis automobilių skaičius, Vilnius – ne išimtis. Skaičiuojama, kad kasmet sostinės gatvėse automobilių skaičius padidėja apie 2–3 proc.“, – teigė „Susisiekimo paslaugų“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksejus Apanovičius.
Anot „Susisiekimo paslaugų“ atstovo, esant tokiems drėgniems orams ilgėja prastovų laikas, nes sumažėjus automobilių greičiams, sumažėja ir gatvių bei sankryžų pralaidumas, apsunkinamas eismas gretimose gatvėse, blokuojamos sankryžos, didėja smulkių eismo įvykių tikimybė – pastarieji dar labiau apsunkina eismo sąlygas miesto gatvėse, dėl ko kelionės tikslą pasiekti užtrunka ilgiau nei visada.
„Skaičiuojama, kad avaringumas sostinės gatvėse spalio 2–8 dienomis palyginti su paskutine rugsėjo savaite išaugo daugiau kaip 20 proc.“, – teigė A.Apanovičius.
Dėl to, kad lyja, o kelio danga šlapia, slidu, užsidegus žaliam šviesoforo signalui mažiau transporto priemonių spėja pravažiuoti, nei tuomet, kai sausa.
„Pavyzdžiui, jeigu kiekvieno ciklo metu vidutiniškai lieka po 4–5 transporto priemones prie sankryžos vienoje eismo juostoje, tai per piko valandą, esant 120 sekundžių ciklui, standartinėje dviejų eismo juostų gatvėje lieka apie 240–300 transporto priemonių, norinčių pravažiuoti sankryžą. Esant tokiam automobilių kiekiui susidaro apie 600-900 metrų ilgio spūstis dviejų eismo juostų gatvėje“, – aiškino A.Apanovičius.
Turbūt belieka apsišarvuoti kantrybe ir galvoti, kad kitaip nebus. Iš namų pajudėti keliomis minutėmis anksčiau ir viltis, kad tai padės. Nors, kaip pastebi ne vienas pilaitiškis, jie kasdien išvažiuoja bent keliomis minutėmis anksčiau, bet važiuoja į miesto centrą vis ilgiau. O ir orai artimiausią pusę metų vargu ar bus daug geresni – lietų keis šlapdriba, plikledis, sniegas.