2023 05 16 /12:26

Prieš rekordinius remonto darbus V.Benkunskas prašo kantrybės: iš dangaus tos geros gatvės nenukris

Vilniaus miesto savivaldybė sako, kad šiemet suplanuota rekordiškai daug gatvių tvarkymo darbų. Ketinama atnaujinti net 100 kilometrų dangų. Palyginti su tuo, kas buvo suplanuota dar iki Naujųjų, darbų apimtys Vilniaus mieste išplėstos triskart. Kas laukia vairuotojų? Kantrybės išbandymas, neslepia savivaldybės vadovai. Vien šiemet numatyti darbai kainuos 40 mln. eurų.
Gatvių infrastruktūros atnaujinimo darbų pristatymas
Gatvių infrastruktūros atnaujinimo darbų pristatymas / Pauliaus Peleckio / BNS nuotr.

„Prasidėjus šiltajam metų sezonui, gyventojai jau spėjo pastebėti smarkiai suintensyvėjusius gatvių infrastruktūros atnaujinimo darbus. Šiemet suplanuotos darbų apimtys rekordinės – važiuojamosios dalies danga bus atnaujinta daugiau kaip 100 kilometrų gatvių“, – taip spaudos konferenciją apie šiais metais suplanuotus gatvių infrastruktūros atnaujinimo darbus anonsavo savivaldybė.

Visas šiemet remontuojamas gatves, laiptus ir pėsčiųjų bei dviračių takus galima rasti specialiame žemėlapyje ir savivaldybės tinklalapio polapyje.

Spaudos konferencija surengta neįprastoje vietoje – Naujininkuose, pievoje priešais vieną iš Darbininkų gatvės daugiabučių.

„Ir čia tvarko?“

Darbininkų gatvė yra viena iš tų, kurios šiuo metu remontuojamos. Ties sankryža su Šaltkalvių gatve stovi užrašas „Ir čia tvarko?“.

Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Gatvių infrastruktūros atnaujinimo darbų pristatymas
Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Gatvių infrastruktūros atnaujinimo darbų pristatymas

Meras Valdas Benkunskas spaudos konferencijoje teigė, kad Darbininkų gatvė pasirinkta neatsitiktinai – tai puikus pavyzdys D kategorijos gatvės, esančios gyvenamajame rajone, kurios būklė buvusi itin prasta.

„Planuodami dangų tvarkymo darbus, rėmėmės testavimo-skanavimo rezultatais. Visos mūsų analizės parodė, kad Vilniuje prasčiausios dangos yra būtent tokiose gatvėse, t.y., seniūnijose, D kategorijos gatvėse. Jų būklė prasčiausia ir pastaraisiais metais investicijos į jų tvarkymą buvo mažiausios.

Iš esmės jau startavome su Vilniaus gatvių atnaujinimo darbais. Tie mastai bus įspūdingi ir labai didelis iššūkis laukia ir gyventojų, ir miesto, ir rangovų. Yra tris kartus padidinti kiekiai, kurie buvo suplanuoti metų pradžioje.

Per šią vasarą Vilniuje ištisinio dangos klojimo būdu bus atnaujinta 100 km gatvių. Norime iš anksto atsiprašyti gyventojų, miestiečių, miesto svečių, nes visas Vilnius visą vasarą iki pat sezono pabaigos virs ir darbai bus labai intensyvūs, nes kiekiai tokie, kokių dar niekada nebuvo“, – kalbėjo meras.

Per šią vasarą Vilniuje ištisinio dangos klojimo būdu bus atnaujinta 100 km gatvių.

40 mln. eurų

Jis teigė, kad pagrindinės arterijos, kuriomis važiuos ir NATO Viršūnių susitikimo dalyviai, turi būti sutvarkytos iki liepos 1-osios. Taip pat pabrėžiama, kad daugelis darbų turėtų būti padaryta per vasarą, kai žmonių mieste mažiau, tad mažiau ir automobilių.

Vis dėlto galutiniai darbų baigimo terminai numatomi apie spalio vidury – dirbti yra nusiteikta tiek, kiek tai leis orai.

Iš viso šiemet numatoma darbų atlikti net už 40 mln. eurų.

Anot mero, per vieną vasarą visų Vilniaus gatvių dangų pakeisti nepavyks, tačiau šių metų tempas išliks ir per artimiausius ketverius metus.

„Tikimės per kadenciją pasiekti, kad 85 proc. visų Vilniaus gatvių, o asfaltuojamų gatvių turime 1,1 tūkst. km, atitiktų 85 proc. to kokybinio standarto, kuris apibrėžiamas kaip gera danga, kur nereikia nei lopyti, nei tvarkyti kelis metus iš eilės, – žadėjo V.Benkunskas. – Tikimės, kad gyventojai supras, nes reikia suprasti, kad iš dangaus tos geros gatvės nenukris. Reikia pakentėti.“

Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Valdas Benkunskas
Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Valdas Benkunskas

Dalis darbų vyks ir naktimis, tačiau tai bus ne gyvenamųjų rajonų gatvelės.

Tikimės, kad gyventojai supras, nes reikia suprasti, kad iš dangaus tos geros gatvės nenukris. Reikia pakentėti.

Iš viso mieste dirba penkios bendrovės – keturios privačios ir savivaldybės įmonė „Grinda“, tačiau dėl darbų kiekio vykdomi ir papildomi pirkimai.

Artimiausiu metu turėtų būti paskelbtas visas darbų sąrašas bei grafikas, kur kas ir kada vyks. Anot mero, ketinama darbus vykdyti taip, jog jie užtruktų kuo trumpiau, nepalikti išfrezuotų atkarpų ilgam ir t.t.

„Stengiamės, kad patys darbai, eismo ribojimai sukeltų kuo mažiau nepatogumų gyventojams“, – kalbėjo V.Benkunskas.

Kiemams šiemet dėmesio Vilniaus miesto savivaldybė nežada – esą kitą sezoną ketinama tvarkyti būtent kiemų dangas, tam ruošiamasi. Bus tęsiamas vadinamųjų korių projektas, kadangi savivaldybė laimėjo teisminį ginčą su Nacionaline žemės tarnyba.

Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Gatvių infrastruktūros atnaujinimo darbų pristatymas
Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Gatvių infrastruktūros atnaujinimo darbų pristatymas

Kiekvienai gatvei – individuali danga

Vilniaus miesto savivaldybės Infrastruktūros skyriaus vedėjas Ilja Karužis teigė, kad kiekvienai gatvei parenkama individuali asfalto danga, atsižvelgiant į atkarpai tenkantį automobilių srautą, apkrovą.

„Parinksime tokius apatinio sluoksnio ir asfaltbetonio parametrus, kurie iš tikrųjų viršytų rekomenduojamus rodiklius ir atlieptų esamą poreikį, tenkintų kokybę, kad laikytų visą tarnavimo laiką. Tokių vietų apstu stotelėse, kur viešojo transporto apkrovos didesnės, lėtėjimo ir greitėjimo zonose, taip pat sankryžose.

Pasitelkėme papildomus ekspertus“, – teigė I.Karužis.

Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Ilja Karužis
Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Ilja Karužis

Jis sakė, kad didesnis dėmesys numatomas ir inžinerinių tinklų bei šulinių priežiūrai ir kokybei.

Remontuoti žadama ir šaligatvius, nutiesti naujų, taip pat dviračių takų plėtra tęsis. Asfalto sulauks ir apie 7 km žvyrkelių, daugiausia ten, kur eismas intensyviausias ir ten nereikia papildomų lietaus nuotekų sistemų įrengimo.

Paklaustas, ar planuojant darbus buvo galvojama apie būsimas spūstis, kadangi darbai vykdomi visame mieste, I.Karužis teigė, kad taip: „Kadangi trigubiname remonto darbus, tai atsilieps ir eisme. Pirma priemonė, kurios imsimės, tai daugiausia darbų įgyvendinti būtent vasarą, kai atostogos, miestas tuštesnis, planuojame tų darbų atlikimą iki rugpjūčio pabaigos.

Antra – magistralinėse gatvėse visus darbus planuojame nakties metu. To negalima, deja, padaryti D kategorijos gatvėse, kurios arčiau gyvenamųjų namų, kadangi triukšmas neleidžia žmonėms ilsėtis nakties metu.

Kadangi trigubiname remonto darbus, tai atsilieps ir eisme.

Iš savo pusės prašysime gyventojų kantrybės. Jeigu kažką turėsime daryti naktimis, prašysime šiek tiek pakentėti.“

Siaurinimo nebus

Paklaustas apie gatvių humanizavimo projektus, meras pabrėžė, kad šiuo metu baigiami pradėti darbai, kaip kad Ozo gatvėje, Saulėtekio alėjoje, atstatomi gatvės pločiai Saltoniškių gatvėje, tačiau naujų projektų neketinama imtis.

V.Benkunskas jau ne kartą yra akcentavęs, kad šiemet Vilniaus savivaldybės prioritetas bus ne naujų gatvių pertvarkymo projektų įgyvendinimas, o būtent remontas. Mero teigimu, sostinėje yra daugybė kilometrų gatvių, kurių dangas būtina kuo skubiau tvarkyti.

Susitvarkyti sostinę įpareigoja ir liepos 11-12 dienomis vyksiantis NATO Viršūnių susitikimas Vilniuje. Jo metu laukiama daugybės svečių, tad savivaldybė jau ne kartą girdėjo raginimus suskubti pasiruošti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis