Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Žuvusių pėsčiųjų statistika: vis vyresni, atšvaitų nedėvintys senjorai

Išanalizavus eismo įvykius ir apibendrinus statistinius duomenis, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija atnaujino žuvusio pėsčiojo Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose paveikslą: 61 m. ir vyresnio amžiaus vyras be šviesą atspindinčių elementų, ėjęs neapšviestu užmiesčio keliu rudenį ar žiemą, tamsiu paros metu, penktadienį, nuo 18 iki 21 val. Šis žuvusio pėsčiojo paveikslas atnaujintas įvertinus 2018–2020 metų statistinius eismo įvykių duomenis, rašoma pranešime spaudai.
Akcijos akimirka
Akcijos akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Pasak VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, pirmą kartą žuvusio pėsčiojo Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose statistinis paveikslas buvo sudarytas ir paskelbtas 2018 m. Tuo metu buvo analizuoti ir vertinti eismo įvykiai 2013–2017 metais.

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, per pastaruosius dvejus metus fiksuojamas mažesnis žuvusių pėsčiųjų skaičius (2019 m. sumažėjo 16,9 proc. (palyginus su 2018 m.), o 2020 m. – 13,6 proc. (palyginus su 2019 m.), tačiau žuvusiam eismo įvykiuose pėsčiajam būdingi tie patys bruožai ir eismo įvykio aplinkybės. Pėstieji ir toliau išlieka pažeidžiamiausia eismo dalyvių grupė.

„Per ketverius metus statistinio žuvusio pėsčiojo valstybinės reikšmės keliuose paveikslas iš esmės nepakito. 2020 m. net 31 proc. visų valstybinės reikšmės keliuose žuvusių pėsčiųjų sudarė 71 m. ir vyresnio amžiaus senjorai, todėl norime paraginti artimuosius pasirūpinti savo vyresnio amžiaus tėvais ar seneliais, parūpinant jiems šviesą atspindinčias priemones“ , – sako R.Lipkevičius.

Pagal anksčiau atliktos 2013–2017 metų eismo įvykių analizės duomenis, minėtu laikotarpiu žuvęs statistinis pėsčiasis dažniau buvo neblaivus. Pastarųjų 2018–2020 metų tendencija – žuvęs pėsčiasis dažniau buvo blaivus.

Rudens ir žiemos mėnesiai kaskart tampa išbandymu visiems eismo dalyviams: pėstiesiems dažniau tenka eiti tamsoje ar prieblandoje, o dėl lietaus, sniego ir šalčio ilgėja automobilio stabdymo kelias, vairuotojui ne tik sunkiau pamatyti pėsčiąjį, bet ir laiku sustabdyti automobilį.

Taip pat šiuo metu dėl kelkraščiuose susikaupusio gausaus sniego ir dėl kai kur susiaurėjusios važiuojamosios dalies, užmiesčio kelių kelkraščiais einantiems pėstiesiems reikia būti ypatingai atidiems, būtinai eiti prieš transporto eismą (kairiąja kelio puse), su savimi turėti šviečiantį žibintuvėlį ar pritvirtintą atšvaitą, arba vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiomis juostomis. Svarbu atšvaitą prisisegti ar užsidėti taisyklingai, kad jis būtų gerai matomas kitiems eismo dalyviams.

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, 2020 m. visuose Lietuvos keliuose iš 51 žuvusio pėsčiojo 36 žuvo tamsiuoju paros metu, tai sudaro 71 proc. visų žuvusių pėsčiųjų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?