A.Kubilius pabrėžia, kad bėgiai į Rengę išardyti, kai susisiekimo ministru buvo A.Butkevičius

Seimo opozicijos lyderis konservatorius Andrius Kubilius teigia, kad premjeras Algirdas Butkevičius klaidina teiginiais, kad bėgiai iš Mažeikių naftos perdirbimo gamyklos į Rengę Latvijoje išmontuoti jam jau nesant susisiekimo ministru. Kartu A.Kubilius pripažįsta, kad ir jo vadovaujama dešiniųjų Vyriausybė turėjo problemų su „Lietuvos geležinkeliais“.
Andrius Kubilius
Andrius Kubilius / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Premjeras A.Butkevičius trečiadienį pareiškė, kad sprendimai dėl bėgių į Rengę išmontavimo priimti po 2008 metų Seimo rinkimų, kai pradėjo dirbti dešiniųjų Vyriausybė. Europos Komisija (EK) mano, kad išmontuodama bėgius Lietuvos įmonė galbūt ribojo konkurenciją geležinkelių rinkoje Lietuvoje ir Latvijoje.

„Galiu pasakyti, kad (problemos tęsiasi – BNS) ne nuo mano gal ministravimo laikų. 2008 metų pabaigoje kaip tik rudenį buvo „Lietuvos geležinkelių“ pateikta informacija, kad Rengės geležinkelis yra avarinėje situacijoje. Paskui buvo rinkimai ir prie kitų buvo įgyvendinti tie pasiūlymai“, – trečiadienį aiškino premjeras.

A.Butkevičius susisiekimo ministro pareigas ėjo 2006-2008 metais.

„Manęs labai nestebina premjero melaginti pareiškimai, aš tik reaguoju į tai, kad jisai pasakė, kad jis čia nė prie ko ir kad bėgiai buvo išardyti A.Kubiliaus Vyriausybės laikotarpiu. Noriu tik priminti, kad susisiekimo ministru iki 2008 metų gruodžio 9 dienos Gedimino Kirkilo vadovaujamoje Vyriausybėje dirbo A.Butkevičius“, – BNS ketvirtadienį sakė A.Kubilius.

Jis teigė, kad po to pats dirbdamas premjeru kelis kartus buvo išsikvietęs „Lietuvos geležinkelių“ vadovybę ir reikalavo, kad jie išspręstų problemą dėl išardyto ruožo.

„Aš negaliu pasakyti, kad mes viską padarėme, nes vis tiek problema neišsisprendė. Šitoje vietoje aš tikrai galiu apgailestauti, kad mums tuo laikotarpiu nepavyko reformuoti „Lietuvos geležinkelių“ ir turėti tokią įmonę, kurią valstybė galėtų valdyti. Tai aš tikrai pripažįstu prezidentės panaudotą terminą, kad „Lietuvos geležinkeliai“, deja, yra pasidarę valstybe valstybėje, ir priversti juos įgyvendinti ar Europos Sąjungos teisę, ar Vyriausybės politinę valią ir mums nelabai pavyko“, – BNS sakė A.Kubilius.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Kauno traukinių stotyje
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Kauno traukinių stotyje

„Lietuvos geležinkeliai“ 2008 metų rugsėjo 5 dieną pradėjo remontuoti avarinės būklės 19 kilometrų ilgio geležinkelio atkarpą nuo Mažeikių iki Latvijos sienos – ruožą Bugeniai-Rengė, kuriuo „Orlen Lietuvos“ produkciją į Latviją vežė „Latvijos geležinkeliai“, turėję tam licenciją. Po mėnesio geležinkelio ruožas buvo išmontuotas.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius šią savaitę pranešė, jog EK, baigianti tyrimą dėl konkurencijos ribojimo, Lietuvai siūlo dvi išeitis: arba sumokėti baudą, kuri, BNS skaičiavimais, gali siekti apie 43 mln. eurų, ir atstatyti Rengės ruožą, arba išskaidyti „Lietuvos geležinkelius“. Pasak ministro, „Lietuvos geležinkeliai“ bus pertvarkyti pagal Europos Sąjungos reikalavimus – tokiu atveju įmonei nereikės mokėti jai gresiančios baudos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų