„Mūsų pagrindinis siekis yra diversifikuoti krovinių srautą, taip minimizuojat svyravimų rinkose įtaką uosto krovai ir pervežimams geležinkeliais. Siekiant šio tikslo plečiamas šalių, pervežančių krovinius Lietuvos geležinkeliais per Klaipėdos jūrų uostą, sąrašas, taip pat vykdoma krovinių siuntėjų paieška“, – BNS teigė Loreta Maskaliovienė.
Pasak jos, šiuo metu Lietuvos krovinių vežimo rinka yra diversifikuota ir pritaikyta įvairių krovinių srautams.
„Konkurencija didelė, tačiau tiek Klaipėdos uoste veikiančios krovos kompanijos, tiek vežėjai geležinkeliais siekia pasiūlyti konkurencingą kainą ir paslaugas, pritraukti naujų klientų, o sutartis su krovinių siuntėjais sudaryti ilgam laikui, taip užtikrindami nuolatinį krovinių srautą“, – sakė ji.
Apie 10 mln. tonų baltarusiškų trąšų kraunančio Klaipėdos uosto vadovas sako, kad šių krovinių praradimas sukeltų iššūkių uostui, tačiau būtų ieškoma alternatyvų.
„Be abejo, jeigu Ust Lugoje pastatytas naujasis trąšų terminalas būtų skiriamas kroviniui, kuris šiandien kraunamas per Klaipėdos uostą, nuostolis būtų didelis. Vien baltarusiškų krovinių apie trečdalis Klaipėdos uoste kraunama, o iš jų didžioji dalis yra birūs kroviniai, kurie galimai galėtų būti perkraunami Ust Lugos uoste“, – BNS sakė Algis Latakas.
Jo nuomone, naujas Rusijos terminalas būtų labai toli ir ekonomiškai būtų nenaudinga Baltarusijai vežti trąšas iki jo, todėl turėtų būti dotuojamos geležinkelio paslaugos.
Baltarusijos trąšų gamintoja „Belaruskalij“ turi 30 proc. vienos didžiausių uosto krovos bendrovių Birių krovinių terminalas (BKT) akcijų. Likusias valdo verslininkas Igoris Udovickis.
I.Udovickis BNS kovo pradžioje teigė, kad BKT, pernai kalio trąšų krovos apimtis padidinusi 800 tūkst. tonų (2019 metais įmonė krovė 10 mln. tonų), šiemet žada toliau didinti krovą ir turi planų plėstis. BKT vadovai anksčiau BNS sakė, kad metinius terminalo pajėgumus ateityje numatoma padidinti iki 16 mln. tonų.
Antradienį paskelbta, jog Rusijos federalinė jūrų ir upių transporto agentūra svarsto planus Ust Lugos uoste pastatyti Baltarusijos trąšų terminalą. „Rosmorrečflot“ vadovas Andrejus Lavriščevas sakė, jog tiksli jo vieta dar neparinkta – dėl jo vietos ir dydžio tikimasi apsispręsti ik vasaros.
Baltarusija nuo šių metų iš esmės nutraukė naftos produktų eksportą per Klaipėdą, juos dabar krauna Rusijos uostai Suomijos įlankoje.
Baltarusijos autoritarinis prezidentas Aliaksandras Lukašenka pernai ne kartą grasino, jog jo šalis atsisakys naudotis Klaipėdos uostu – per jį daugiausiai buvo išvežamos kalio trąšos ir naftos produktai.