„Tai yra visa ta šešėlinė veikla, kuri veikė iki 2012 metų ir kurią šiandien eliminuoti bando ir prokurorai, ir mokesčių inspekcija, ir savivaldybė. Konkurencijos tarybos požiūris žudo“, – piktinosi meras.
Paklaustas, ar yra pagrįstų įtarimų, A.Zuokas teigė, jog aiškios tik prielaidos.
Aš puikiai suprantu, kad geriau šias paslaugas teiktų privačios įmonės, bet norėčiau, kad Konkurencijos taryba nežiūrėtų taip siaurai procedūriškai, o pažiūrėtų į visą taksi verslo aplinką, – sakė A.Zuokas
„Įtarimų neturiu, nors prielaidos labai aiškios, nes tyrimas vyksta pagal tų pačių įmonių, kurios šiuo metu yra tikrinamos, kurioms yra keliamos baudžiamosios bylos, skundus. Tie, kurie piktnaudžiauja, tie skundžia. Bet šiaip aš manau, jog tai yra požiūrio ir nekompetencijos dalykai. Aišku, mes pasiruošę taisyti klaidas, jeigu jų yra, bet mes tikrai nesutinkame su tuo, kad šita įmonė neveiks“, – Žinių radiją tikino A.Zuokas.
Meras priminė 2012-uosius, kai generalinės prokuratūros pareigūnai, mokesčių inspekcija atliko kratas, poėmius ir trumpam įkalino nemažą dalį tuometinių taksi įmonių vadovų už mokesčių nemokėjimą, šešėlinę veiklą, už įstatymų pažeidinėjimą.
„2012 metų pabaigoje buvo neįmanoma net taksi iškviesti, nes tuo metu visas taksi verslas 100 proc. buvo nelegalus. Ir natūralu, kad Vilniaus miesto savivaldybė sureagavo aiškiai ir greitai, įsteigdama viešąją įmonę, tai yra ne pelno siekiančią įmonę.
Aš puikiai suprantu, kad geriau šias paslaugas teiktų privačios įmonės, bet norėčiau, kad Konkurencijos taryba nežiūrėtų taip siaurai procedūriškai, o pažiūrėtų į visą taksi verslo aplinką. Šiandien sąžiningai konkurencijai, sąžiningam verslui nėra vietos. Didžioji dalis taksi verslo yra nelegalus. O valstybės institucijos, kurios turi pareigą ir teisę užtikrinti įstatymų ir taisyklių laikymąsi, neveikia“, – Žinių radijui komentavo A.Zuokas.
Jo teigimu, tokia situacija susidarė dėl nedidelių savivaldos galių.
Pasak mero, „Vilnius veža“ įkūrimas buvo bandymas parodyti, jog gali būti legali, skaidri veikla, ir kartu bandymas parodyti, kad šalia mūsų gali stotis ir kiti norintys sąžiningai vykdyti verslą. „Tik kelios Afrikos valstybės ir Lietuva yra tarp tų, kur miestų tarybos negali nustatyti fiksuoto taksi tarifo iš oro uosto į tam tikrą miesto dalį. Todėl Lietuva niekada ir nematė normalių taksi“, – piktinosi A.Zuokas.