Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2015 11 27 /16:02

Afrikoje įstrigusi „Voruta“ į Europą išplauks penktadienį

Vienam iš penkių bankrutuojančios „Lietuvos jūrų laivininkystės“ laivų penktadienį išplaukus į Europą, paskutinis įmonės laivas pasiektų senojo žemyno uostą, kur galėtų būti areštuotas pagal Europos jurisdikciją ir būtų saugus, teigia bendrovės vadovas. Anot Sigito Dobilinsko, „Voruta“ penktadienio vakarą turėtų išplaukti iš Batos uosto Pusiaujo Gvinėjoje.
Laivas „Voruta“
Laivas „Voruta“ / Andriaus Barlovskio („Lietuvos jūrų laivininkystė“) nuotr.

„Šiandien išplaukia iš Batos uosto laivas „Voruta“, jis neužilgo turėtų pajudėti į Europos jurisdikcijos uostą. Laivai yra gana stipriai techniškai nuvaryti ir galima sulaukti negerų dalykų, bet mes tikimės, kad pasieksime laimingai Europos uostus“, – penktadienį spaudos konferencijoje sakė S.Dobilinskas.

„Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka BNS sakė, kad „Voruta“ turėtų atplaukti į Kanarų salų uostą Las Palmą.

Anot S.Dobilinsko, kito – Ispanijoje areštuoto laivo „Raguva“ – nebus bandoma išvaduoti – jis ir liks Seutos uoste.

Penktadienį LJL vadovas kreipėsi į teismą dėl bankroto, nes, pasak S.Dobilinsko, įmonė nebepajėgia mokėti už degalus, maistą, o atlyginimai jūrininkams nemokami tris mėnesius.

S.Dobilinskas tikino, kad nepriklausomų ekspertų – „Ernst & Young Baltic“ atliktame vertinime rugsėjį buvo pateikti du scenarijai – tęsti veiklą ir skelbti bankrotą.

„Mes su „Ernst & Young“ kompanija darėme strateginį planelį, kaip kompanija galėtų vystytis. Vienas planas, kad kompanija dirbs, kitas – kad bankrutuos. Bet buvo mąstymas, kad jeigu bankrutuos, kad nebūtų stichinio bankroto, kad nebūtų palikti jūrininkai. (...) Plano A nepavyko padaryti, nes kreditoriai (SEB bankas – BNS) nesutiko sumažinti reikalavimus“, – tikino S.Dobilinskas.

Be to, anot jo, rinkoje yra bloga situacija, neleidžianti bendrovei atsitiesti – „Baltic dry“ indeksas, pagal kurį skaičiuojami sausakrūvių laivų frachtai, mažėja – šis rodiklis šiemet pasiekė rekordines žemumas.

S.Dobilinskas, tikino, kad per jo vadovavimo laiką nuo rugpjūčio pradžios bendrovė gavo 1,5 mln. JAV dolerių pajamų. Buvo tikėtasi, kad pavyks atsitiesti, tačiau Klaipėdoje įgulos prašymu antstoliui areštavus laivą „Deltuva“, situacija pablogėjo.

„Aišku, didelis smūgis buvo, kada mums jau gavus paskolą, „Deltuva“ buvo per antstolius pačių jūrininkų Klaipėdos uoste sulaikytas“, – tikino S.Dobilinskas.

LJL vadovas teigė, kad 2014 metų vertinimu, bendrovės laivų vertė siekia nuo 4,5 mln. iki 5 mln. JAV dolerių. Tačiau jis negalėjo atsakyti, ar laivai bus parduodami aukcione ir kada tai galėtų įvykti.

„Šitas klausimas galbūt ne man. Mano buvo uždavinys, kad kol bus paskirtas bankroto administratorius, kad būtų pinigų aprūpinimui – vanduo, maistas“, – teigė S.Dobilinskas.

Ketvirtadienį su didžiausiu įmonės kreditoriumi SEB banku sutarta LJL laivams ir jų įguloms skirti 1,2 mln. eurų, kad jie galėtų saugiai atplaukti į Europos uostus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais