Anot bendrovės direktoriaus Eriko Zubraus, tikimasi užpildyti tas skrydžių paslaugos spragas, kurios yra mūsų rinkoje – ketinama skraidinti į pagrindinius Europos oro uostus, patogiu laiku.
Skrydžiai bus vykdomi „Embraer 170“ ir „Embraer 175“ tipo orlaiviais, kuriuose atitinkamai bus 76 ir 86 vietos. Dėl vieno orlaivio jau susitarta tiesiogiai su gamintoju, dėl kito deramasi su „Estonian Air“. Abu lėktuvai bus nuomojami.
E.Zubraus teigimu, šiuo metu 83 proc. „Air Lituanica“ akcijų per savo įmonę „Start Vilnius“ valdo Vilniaus savivaldybė, kitos akcijos priklauso įkurtai bendrovei „Air Lituanica Club“, kurios tikslas suvienyti visus norinčius investuoti į naująsias oro linijas. „Turime 15 privačių investuotojų, kurie yra pasirašę investavimo sutartis. Taip pat yra tokių, su kuriais tos sutartys bus pasirašytos artimiausiu metu. Tai sudarytų apie ketvirtadalį pirminių investicijų, kitos – iš „Start Vilnius“. Startinis kapitalas yra 10 mln. Lt, dar dvejus metus numatyta investuoti po 5 mln. Lt – verslo plane numatytas 20 mln. Lt reikalingos investicijos“, – teigė E.Zubrus.
Aš neabejoju, kad šis projektas turės strateginį investuotoją, nors, pabrėšiu, šiuo metu pati „Air Lituanica“ gali įgyvendinti visą verslo planą, – sakė A.Zuokas.
Tarp privačių investuotojų minimos tokios bendrovės kaip „Baltic optical disc“, „Arvi ir ko“, „Hanner“ ir investuotojai Antanas Guoga, Vilius Kavaliauskas ir kiti.
Akciją įsigijo ir Pietų Afrikos respublikoje (PAR) gyvenantis litvakas Brianas Joffe. Į šią šalį ieškoti investuotojų vyko pats Vilniaus meras Artūras Zuokas. Teigiama, kad už akciją B.Joffe sumokėjo per 20 tūkst. eurų, o pinigai jau atkeliavo į „Air Lituanica“ sąskaitą. Su šiuo verslininku tikimasi bendradarbiauti ir ateityje, nes jis valdo oro linijų bendroves PAR.
Su privačiais investuotojais pasirašyta sutarčių už beveik 2,5 mln. Lt. A.Zuoko teigimu, vyksta derybos ir su strateginiais investuotojais, bet kas jie – neatskleidė, bet jie galėtų įsigyti 49 proc. akcijų. „Šiuo metu yra du potencialūs investuotojai, su kuriais vyksta derybos. Jos užtruks ne dieną ir ne dvi. Bet labai svarbus aviakompanijos startas ir verslo modelio vertinimas. Bet aš neabejoju, kad šis projektas turės strateginį investuotoją, nors, pabrėšiu, šiuo metu pati „Air Lituanica“ gali įgyvendinti visą verslo planą“, – kalbėjo meras.
Direktoriaus teigimu, pagrindinis tikslas, kuris šioms oro linijoms buvo keliamas viso įmonės kūrimo metu, yra pagerinti Lietuvos oro transporto susisiekimą. Esą visos naujos kryptys, kurios planuojamos, bendradarbiavimas su kitais Europos oro vežėjais yra nukreipti į tai, kad pasiekti Europą būtų patogiau, negu yra dabar.
„Mūsų juridinis statusas – esame pateikę visus dokumentus gauti oro vežėjo pažymėjimą. Gegužės 23–24 dienomis numatytas Civilinės aviacijos administracijos auditas, ar atitinkame visus keliamus reikalavimus, jei atitiksime turėsime oro vežėjų pažymėjimą“, – sakė E.Zubrus.
Šiuo metu bendrovėje dirba 27 darbuotojai, iki skrydžių pradžios šis skaičius išaugs iki 70. Anot E.Zubraus, visi pilotai turi ilgametę patirtį – jų skraidymo vidurkis yra apie 20 metų. „Siekiame formuoti lietuvišką oro bendrovę, todėl dauguma – Lietuvoje dirbę specialistai. Komandos išlaikymas kainuoja priklausomai nuo to, kiek dirba žmonių. Šio metu neviršijama verslo plane numatyto biudžeto“, – paklaustas, kiek šiuo metu kainuoja bendrovės išlaikymas, sakė E.Zubrus.
Komercijos direktorius Simonas Bartkus pasakojo, kad dar šiemet ketinama pradėti skraidyti šešiomis kryptimis. Pirmas skrydis – birželio 30 dieną į Briuselį. Ketinama į Briuselį skraidyti kasdien vakarais. Į Amsterdamą – nuo liepos 8 dienos, tai bus rytinis skrydis kasdien.
„Air Lituanica“ tyliai dirba megzdama ryšius su kitais didžiausiais oro vežėjais, kad galėtume pasiūlyti jungiamuosius skrydžius su visos Europos miestais“, – sakė S.Bartkus.
Bilietai į vieną pusę su visais mokesčiai kainuos nuo 299 Lt, – teigė S.Bartkus.
Artimiausiu metu planuojama skrydžių žemėlapį papildyti ir Berlyno, Prahos, Miuncheno bei Maskvos maršrutais.
Pagal planą, 2015 metais bendrovė turės penkis orlaivius ir 13–16 reguliarių maršrutų. Visomis kryptimis turėtų būti skraidoma kasdien arba kelis kartus per savaitę.
Į Briuselį dar šiemet turėtų nuskristi 15 tūkst. keleivių, Amsterdamą – 20 tūkst., o iš viso šiemet tikimasi turėti 70 tūkst. keleivių. Prekyba bilietais prasidės birželio pradžioje.
„Bilietai į vieną pusę su visais mokesčiai kainuos nuo 299 Lt“, – teigė S.Bartkus.
Planuojamos pajamos turėtų siekti 40 mln. Lt. E.Zubraus teigimu, jam neteko girdėti kritikos dėl oro linijų bendrovės naudos Lietuvai ir šalies ekonomikai.
Vilniaus mero A.Zuoko, kuris yra didžiausias oro linijų bendrovės įkūrimo entuziastas, teigimu, „Air Lituanica“ kompanija duotų netiesioginės naudos Lietuvos ekonomikai už 250 mln. Lt, o kasmet netiesioginė nauda, kurią gautų ne aviakompanija, o Vilniaus miestas, yra 56 mln. Lt. Gyventojų pajamų mokesčio į Vilniaus miesto biudžetą ateitų apie 7 mln. Lt.
„Tai tik tiesioginė nauda, bet dar yra galimybių pritraukti investicijas suteikiant galimybes investuotojams atvykti į Vilnių, visi kiti dalykai susijęs su ES pirmininkavimu duos papildomos ne tik finansinės naudos Vilniaus miesto biudžetui ir valstybės ekonomikai“, – sakė A.Zuokas.
„Air Lituanica“ skrydžių žemėlapis |