„Dėl „Lietuvos jūrų laivininkystės“ šiandien dar kartą vyko pasitarimas ir tikimės, kad jau ateinančią savaitę – pirmadienį-antradienį pirmi finansiniai pavedimai būtų daromi tiems, kuriems yra skolos susidariusios dėl areštuotų laivų. Mūsų yra tikslas jau ateinančią savaitę laivus atlaisvinti ir kad tie laivai išplauktų iš tų uostų, išsikrautų krovinius“, – po Vyriausybės posėdžio trečiadienį žurnalistams sakė A.Butkevičius.
„Tikimės, kad po kurio laiko jie visi sugrįš į Klaipėdą“, – pridūrė jis.
Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius jau prieš savaitę sakė, kad laivams pervedus pinigus, jie galės išplaukti iš uostų, tačiau visi 4 laivai kol kas negali išplaukti dėl skolų degalų tiekėjams ir agentams. Net ir „išlaisvinti“ laivai neturėtų grįžti į Klaipėdą, nes paprastai jie plaukioja tik tarp užsienio uostų.
Premjeras aiškino, kad „Lietuvos jūrų laivininkystė“ kreipėsi į kreditorius, prašydama suteikti paskolą.
„Šiek tiek dabar tas modelis yra kitas dėl to, kad yra paskelbta informacija, kreipėsi „Lietuvos jūrų laivininkystė“ į savo kreditorius, kad būtų jiems suteikiama paskola iki 3 mln. eurų ir gavus atsiliepimus bus įvertinti visi pasiūlymai ir tada bus pasirašyta sutartis tarp privačių ūkio subjektų“, – tikino ministras pirmininkas.
Paklaustas, ar paskolą suteiks arba ją garantuos „Lietuvos geležinkeliai“, A.Butkevičius siūlė palaukti kitos savaitės: „Palaukim kitos savaitės, tada žinosime“.
Kiti šaltiniai Vyriausybėje BNS aiškino, kad LJL kreipsis į rinką, apklausdamas visus bankus bei kitas dideles įmones – tikėtina, būsimojo naujo transporto įmonių holdingo nares, kurios galėtų paskolinti LJL už komercines palūkanas. Taip esą siekiama išvengti galimos valstybės pagalbos ir už tai gresiančių Europos Komisijos sankcijų. Apklausa vyks iki penktadienio vakaro.
Pasak šaltinių, naujojo holdingo idėją jau kitą ketvirtadienį svarstys Vyriausybės strateginis komitetas.
Didžiausias LJL kreditorius yra SEB bankas, kuriam įmonė skolinga apie 14,5 mln. eurų ir kuris šią savaitę sutiko be palūkanų paskolinti jai dar 3 mln. eurų, o visų paskolų grąžinimo terminą, kuris baigsis liepos 31-ąją, pratęsti dar 9 mėnesiams. Konkurencijos tarybai paprieštaravus, svarstoma, kad tokią pat paskolą LJL suteiks „Lietuvos geležinkeliai“, o Vyriausybė tokia pat suma sumažino jų mokėtinus dividendus.