„Važiavau ryte į darbą autobusu, buvo labai šalta. Ir taip visada būna rytais“, – skundėsi vilnietė Kristina, į darbą miesto centre važiuojanti iš Fabijoniškių pusės.
Panašiai kalbėjo ir kitas vilnietis, kasdien keliaujantis iš Antakalnio troleibusu. „Labai jau šaltos to troleibuso grindys“, – nusijuokia jis, patvirtindamas – anksti ryte troleibuse gali prie sėdynės prišalti, jeigu gauni atsisėsti.
Šaltukas spaudžia dar tik apie savaitę, tačiau skundų viešuoju transportu netrūksta. Kaip ir kiekvieną žiemą, kai autobusuose ir troleibusuose kartais būna šalta lyg lauke, ir kiekvieną vasarą, kai viešasis transportas tampa tarsi kokiu šiltnamiu. Tiesa, apie pietus situacija jau būna kur kas geresnė – transporto priemonės įšyla.
Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ technikos direktorius Juozapas Grabys tvirtina, kad autobusų ir troleibusų šildymo sistemos nuolat tikrinamos.
„Dėl autobusų bei troleibusų šildymo, artėjant žiemos sezonui bei atliekant kasdienę priežiūrą tarp visų kitų sistemų, nuolat tikrinamos bei, reikalui esant, remontuojamos salonų šildymo sistemos. Jeigu būna gedimų, nespėjus jų pašalinti, transporto priemonės su neveikiančiu šildymu yra neišleidžiamos į maršrutą, kol gedimas nepašalintas“, – tikino direktorius.
Jo teigimu, nepaisant to, kad paskutinėmis dienomis oro temperatūra rytais siekia iki 17 laipsnių šalčio, stengiamasi užtikrinti efektingą keleivių salonų šildymą.
Reikia nepamiršti ir to, kad kiekviename sustojime, kurie mieste išsidėstę kas 300–400 metrų, atsidarius plačioms trims ar ketverioms durims, šaltas oras patenka vidun, – važinėjimo žiemą ypatumus vardijo J.Grabys.
„Bendrovė stengiasi, kad esant šaltiems orams, mieste dirbtų kuo daugiau autobusų ir troleibusų su veikiančiomis šildymo sistemomis. Tačiau autobusų/troleibusų šildymo sistema ne visada spėja taip greitai prišildyti. Dėl nepakankamo šildymo salonuose reikia nepamiršti ir to, kad kiekviename sustojime, kurie mieste išsidėstę kas 300–400 metrų, atsidarius plačioms trims ar ketverioms durims, šaltas oras patenka vidun“, – važinėjimo žiemą ypatumus vardijo J.Grabys.
Viešasis transportas kursuoja laikantis grafiko, anot J.Grabio, vėlavimai galimi nebent dėl autobuso ar troleibuso gedimo, avarijos maršrute, dėl to susidariusių spūsčių ar panašių priežasčių.
„Net ir spaudžiant šaltukui šiomis dienomis į sostinės gatves išvažiuoja visos transporto priemonės“, – tikino J.Grabys.