Pojekto įgyvendinimo metu buvo rekonstruotas po II-ojo pasaulinio karo ypatingam krovinių pervežimui pastatytas 24,5 km ilgio geležinkelio kelias, aplenkiantis Vilniaus miestą.
Pasak AB Lietuvos geležinkeliai generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos, ilgą laiką aplinkkelis buvo vienintelis tokios didelės vertės bendrovės įgyvendinamas projektas, tačiau jo vertė nė iš tolo neatspindi tikrojo sudėtingumo ir kompleksiškumo.
„Ankstesnis aplinkkelis buvo tik vieno kelio. Šalia įrengėme antrąjį, kad ruožo pralaidumas būtų didesnis ir juo galėtų vykti daugiau traukinių. Taip pat buvo išplėstos stotys, rekonstruoti keliai ir iešmynai, eismo valdymo ir elektros tiekimo sistemos, telekomunikacijos. Be to, rekonstravome net 24 tiltus ir pralaidas bei 10 pervažų“, – atliktus darbus apibendrino S.Dailydka.
Gyventojų patogumui dar buvo pastatytos dvi požeminės pėsčiųjų perėjos ir vienas viadukas, tarptautinius saugumo standartus atitinkanti vieno lygio pėsčiųjų perėja, nutiesta daugiau nei 5 kilometrai garsą slopinančių sienučių, jų būstuose pakeista per 200 langų.
Aplinkkelis – viena plėtros dalių
Kyviškės-Valčiūnai aplinkkelio įrengimas yra viena iš IX tarptautinio geležinkelio koridoriaus bei Vilniaus geležinkelio mazgo plėtros dalių. Šios plėtros tikslas – modernizuoti geležinkelių infrastruktūrą ir sudaryti galimybes Baltarusijos kryptimi elektriniais traukiniais vežti keleivius, o iki Vaidotų skirstymo stoties gabenti krovinių sąstatus, kurių bendras svoris siekia 6 tūkst. tonų.
Projektas „IXB koridoriaus Vilniaus aplinkkelio Kyviškės-Valčiūnai antrojo kelio statyba“ buvo finansuojamas Europos Sąjungos (85 proc.) ir AB Lietuvos geležinkeliai lėšomis (15 proc.).