Ar ieškinių vulkanas nenutupdys „Small Planet Airlines“ lėktuvų?

Užsakomuosius reisus vykdančiai kompanijai „Small Planet Airlines“ – ieškinių teismuose lavina. Keleiviai grupėmis ir atskirai kreipiasi į teismus dėl reikalavimo išieškoti kompensacijas už vėlavusius skrydžius. Kai kurie jų pinigų laukia dar nuo gruodžio mėnesio. Advokatai teigia, kad tai tik pradžia, nes nukentėjusiųjų poilsiautojų kantrybė išseko. Ar ieškinių vulkanas nenutupdys kompanijos lėktuvų?
„Small Planet“ atstovai aprodė įmonės lėktuvą
„Small Planet Airlines“ lėktuvas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Nevėluojantys „Small Planet Airlines“ lėktuvai, kaip juokauja nukentėję poilsiautojai, šią vasarą labiau buvo išimtis nei taisyklė. Todėl oro uostuose įstrigę keleiviai ir jų teisių gynėjai šiomis dienomis jau varsto teismų duris – jau atsibodo laukti kompensacijų, kurios jiems priklauso. Aistras pakurstė ir žinios iš Vokietijos – ten „Small Planet Airlines“ priklausančiai bendrovei iškelta restruktūrizacijos byla.

Pranešė, kad pažadėti negali

Į šiltus kraštus atostogų patraukusi Veronika sako turėjusi laukti daugiau nei tris valandas skrydžio. Pagal nustatytą tvarką jai priklauso kompensacija. „Į mano tiesioginę pretenziją „Small Planet Airlines“ pasiūlė neva iš geranoriškumo 100 eurų, kas neatitinka reglamento“, – pasakojo ji.

Aviakompanija jai parašė, kad „turi labai ribotą biudžetą kompensacijų mokėjimams“. Todėl bendrovė pranešė: „kompensacijų artimiausiu metu negalime pažadėti“.

Veronika – viena iš grupės keleivių, kurie per teismą reikalauja išmokėti tinkamas kompensacijas.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Small Planet“ atstovai aprodė įmonės lėktuvą
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Small Planet“ atstovai aprodė įmonės lėktuvą

Kantrybės taurė perpildyta, sako teisininkas Dalius Vaitekūnas, atstovaujantis kelioms dešimtims nukentėjusių keleivių. Jų interesus ginančios bendrovė „Aer Liber“ (oroskundas.lt) kreipėsi į Vilniaus apylinkės teismą dėl skolų priteisimo iš „Small Planet Airlines“. Bendra ieškinio suma siekia 43 tūkstančius eurų.

Bijo, kad niekada neatgaus

„Atstovaujame maždaug 30 nukentėjusiųjų grupei, bet manoma, kad tas skaičius didės. Žmonėms tiesiog trūko kantrybė. Aviakompanija nuo gruodžio sako, kad kompensuos vėliau ir vėliau, bet neatskleidžia, kodėl to nepadaro“, – 15min teigė advokatas.

Kilus nuogąstavimams, kad bendrovė gali nevykdyti savo įsipareigojimų, klientai per teismą bando išsireikalauti tai, kas jiems priklauso. Tiesa, teismo neprašo areštuoti aviatorių turto.

Pateiks ieškinius atskirai

Ieškinius teismui dėl neišmokėtų kompensacijų ruošia ir kita keleivių teises ginanti bendrovė „Skycop“. Dėl vėlavusių skrydžių reikalaujama 80 tūkstančių eurų kompensacijos dešimtims keleivių. Beje, bendrą ieškinį bandyta teismui pateikti dar anksčiau, tačiau teismas pareikalavo ieškinius atskirti.

„Buvo siekiama ginčą išspręsti pagal grupės ieškinio taisykles vienoje byloje. Tokiu būdu neapkraunant teismų papildomu darbo krūviu nagrinėjant didelį kiekį atskirų bylų“, – teigiama 15min atsiųstame „Skycop“ advokato Nerijaus Zalecko atsiųstame komentare.

Tiesa, advokatas abejojo tokiu teismo vertinimu, nes, jo manymu, kiekvieno keleivio reikalavimą nagrinėjant atskiroje byloje bus perdėtai apkrautas teismo darbas, o ir keleivių teisės tikriausiai bus apgintos ne taip greitai ir efektyviai kaip galėtų būti.

Teismo nuomone, didelis kiekis atskirų ieškinių bus efektyvesnis būdas nei ginčą išspręsti vienoje byloje.

S.Bartkus: kviečiame kreiptis tiesiogiai į mus

„Small Planet Airlines“ Rinkodaros vadovas Simonas Bartkus sako, kad visi keleiviai, kurie patyrė nesklandumų dėl skrydžių vėlavimo, gali kreiptis tiesiogiai.

„Absoliučia dauguma atvejų mes randame sprendimą su keleiviais dėl kompensacijų. Retais atvejais ginčus padeda išspręsti Civilinės aviacijos administracija“, – sakė jis.

Jo žiniomis, dėl skrydžių iš Lietuvos yra tik vienas ginčas teisme tiesiogiai su keleiviu.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Simonas Bartkus
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Simonas Bartkus

„Teismas yra atsisakęs nagrinėti vieną tarpininkų ieškinį prieš mūsų kompaniją, nurodydamas, jog jis nenagrinėtinas pagal grupės ieškinio proceso taisykles. Tai dar viena priežastis, turint nusiskundimų, kreiptis į mus tiesiogiai“, – pridūrė aviakompanijos atstovas.

S.Bartkaus duomenimis, per pastaruosius du mėnesius iš kompanijos vykdytų daugiau nei 700 skrydžių iš Vilniaus daugiau nei tris valandas vėlavo tik vienas. „Visiems nukentėjusiems keleiviams, kurie kreipėsi į mus tiesiogiai, pasiūlėme 400 eurų kompensacijas“, – teigė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis