Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ konkurso laimėtoją paskelbs tik po to, kai gaus Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos vertinimą dėl sandorio.
Pasak premjero patarėjo Tomo Beržinsko, komisija dar analizuoja pateiktus dokumentus, be to, ji paprašė papildomos informacijos iš Susisiekimo ministerijos ir „Lietuvos geležinkelių“.
„Galiu patvirtinti, kad išrikiavus dalyvių eilę, pirmoje vietoje buvo „Skinest“ grupės įmonė“, – BNS sakė „Lietuvos geležinkelių“ atstovas spaudai Mantas Dubauskas.
BNS žiniomis, pirmoje vietoje konkurse yra „Vitras-S“.
Komisija bei Vyriausybė pernai nurodė, kad „Skinest Rail“ savininkas Olegas Osinovskis turi didinančių riziką ar keliančių grėsmę nacionaliniam saugumui ryšių su užsienio valstybių institucijomis ar jų fiziniais ar juridiniais asmenimis.
Po Vyriausybės sprendimo „Lietuvos geležinkeliai“ nepasirašė sutarties su „Skinest Baltija“, nors įmonė buvo konkurso nugalėtoja. Sutartis buvo pasirašyta su antros vietos laimėtoja įmone „Swetrak“.
Prieš dešimtmetį išardytu keliu į Rengę produkciją į Latviją gabendavo Lenkijos naftos koncerno „Orlen“ valdoma Mažeikių naftos perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“.
Beveik 28 mln. eurų vertės Europos Komisijos baudą už Rengės ruožo išardymą 2017-ųjų pabaigoje gavę „Lietuvos geležinkeliai“ ruožą planuoja atstatyti iki šių metų pabaigos.
Rengės ruožas išardytas 2008 metais. Komisijos įmonei skirtą 27,87 mln. eurų baudą „Lietuvos geležinkeliai“ sumokėjo 2018-ųjų pradžioje, o 2017-ųjų gruodį Europos Sąjungos (ES) Bendrajam Teismui Liuksemburge pateikė skundą prieš EK.