„Tai yra ES ir Rusijos prekybos žlugdymas bei neatsakingas žingsnis. Nemanau, kad iš to išloš Rusija, manau, kad tai grynai verslo grupuočių, norinčių užimti tranzito rinką, interesai, kurie dėl kažkokio nesupratimo yra palaikomi valdžios“, – BNS sakė A.Kondrusevičius.
Pasak jo, Rusija neturi teisinio pagrindo žlugdyti TIR sistemą, o taisyklių pakeitimai atrodo kaip bandymas proteguoti savus vežėjus. Jis teigė, kad su Rusija nepavyksta diskutuoti, nes ji į klausimus paprasčiausiai neatsako.
Su Rusija nepavyksta diskutuoti, nes ji į klausimus paprasčiausiai neatsako.
„Buvo ES, Jungtinių tautų paklausimai, bet negauta atsakymų. (...) Neaišku, su kuo Rusijoje diskutuoti dėl tokių sprendimų, o tai, kad jie sako, jog vežėjai turi daug skolų (dėl kurių įvedami nauji reikalavimai – BNS), yra paprasčiausias melas. Buvo pati Rusija pateikusi Jungtinėms tautos įsiskolinimus, ir tie skaičiai daug mažesni nei dabar skelbiama“, – tvirtino „Linavos“ vadovas.
Rusiška garantijų sistemą nuo lapkričio 12 dienos galios ir su Latvija besiribojančiose Pskovo bei Sebežo muitinių apygardose bei su Estija besiribojančioje Kingisepo muitinės apygardoje.
Rusija naujus reikalavimus vežėjams, kurie gabena krovinius naudodamiesi „TIR Carnet“ sistema, ketino įvesti nuo rugpjūčio 14 dienos, tačiau įsikišus Europos Komisijai, iš pradžių terminą atidėjo iki rugsėjo 14 dienos, o vėliau – iki gruodžio 1 dienos. Visgi, papildomos garantijos nuo rugsėjo vidurio taikomos keturiose Rusijos rytinėse federalinėse apygardose.
Rusija nori iš vežėjų papildomų finansinių garantijų muito mokesčiams arba gabenti krovinius konvojais.
TIR knygelė yra tarptautinė garantija, kad ją turinčiam asmeniui padarius pažeidimą, IRU apmokės šalies, kurioje buvo nustatytas pažeidimas, reikalaujamą atlyginimą.